Kawasaki LTD 750 - kendte skavanker?
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-10-06 10:45

Jeg har en kollega her på arbejdet som kigger på at købe en Kawasaki LTD
750 Twin med bæltedrev.

Er der nogle særlige skavanker som han skal være opmærksom på med denne
model?

- jeg har nævnt at han bør checke hvor gammel selve bæltet er, da det
mørner og er en sliddel.

--Kai

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-06 10:47

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> - jeg har nævnt at han bør checke hvor gammel selve bæltet er, da det
> mørner og er en sliddel.

Hørte lige i forbindelse med en bæltedrevet Harley at man skal ha
bagsvingeren af hvis det knækker - ikke så smart at stå og bøvle med på
landevejen hvis det er rigtigt!?
Hans
http://kortlink.dk/2rrz

Fra : Harald Blaatand

Dato : 02-10-06 11:08

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Hørte lige i forbindelse med en bæltedrevet Harley at man skal ha
> bagsvingeren af hvis det knækker - ikke så smart at stå og bøvle med på
> [...]
Derfor findes der "bælter" med samleled ,så man kan køre til nærmeste
værksted eller hjem.

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-06 13:33

Harald Blaatand skrev:

> Derfor findes der "bælter" med samleled ,så man kan køre til nærmeste
> værksted eller hjem.

Okay - skal jeg huske at fortælle min Harley-ven hvis han ikke ved det i
forvejen
Hans
http://kortlink.dk/2rrz

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 11:20

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> model?
>
> - jeg har nævnt at han bør checke hvor gammel selve bæltet er, da det

Det største problem er nok at der er mange dele der ikke kan fås nye mere,
men jeg køber selv en hel del i US, hvor gode brugte dele er til at købe til
rimelige priser, transporten er bare dyr.

Vedr. bælt er noget at kikke efter, men der skulle ikke være problemer med
at skaffe nyt, da det passer sammen med en Vulcan 500 op til 1996.
Men det koster over 3000 kr.

Det der kan være ødelagt på en sådan Twin, fra 1983 eller 1984, som faktisk
er næsten magen til motoren på en 1976 model, er at strammeren til balance
kæden er defekt og når den ikke virker mere så ødelægger den tandhjulet på
krumptappen og så hedder det ny krumptap

Og den er udgået, men jeg har både en ny og en brugt liggene.

Ja, og hvordan finder man ud af det, ja hvis den er gået og kæden er hoppet
over, så ryster cyklen meget ellers er det kun at skille den ad og kikke
efter :-|

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-10-06 10:41

"Flemming Disc" <disctekniksnabeladiscteknik.dk> writes:

> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
>
> PS. Hvis din kollega ikke vil købe den, så vil jeg da godt høre om den

Min kollega har købt den, så nu for vi at se...

Tak for hjælpen.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 11:23

> Min kollega har købt den, så nu for vi at se...
>
> Tak for hjælpen.

Hej Kai.´
Din kollega er velkommen til at kontakte mig hvis, hvis han får brug for
hjælp.
Jeg har orginale værkstedbøger (ikke til salg, men til at lave kopi af) også
en der dækker den Kawa 750 Twin K1 eller K2, som din kollega har købt.
I kan bare vende tilbage.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Asger

Dato : 03-10-06 05:06

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> [...]
> model?
>
> - jeg har nævnt at han bør checke hvor gammel selve bæltet er, da det

Pas lige lidt paa. Kawasaki lavede en KZ 750 Twin sidste halvdel af
halvfjerdserne. (www.lonesometwin.co.uk). Den var de ikke saa heldige
med, der er en del skavanker, og dele er sjaeldne og dyre.
Hvis 750 LTD twin deler motor med den boer han nok se sig for med
mindre den er i mint condition.

Asger