|
| Hvilke forlygtepære? Fra : Martin Sørensen |
Dato : 30-09-06 11:20 |
|
Jeg skal have en ny pære i forlygten på min XS400 Seca, men er der nogen der
ved hvilken pære jeg skal bestille?
Umiddelbart ville jeg gætte på en H4 pære, som vist er meget typisk, men jeg
har aldrig skiftet den før, så jeg ved det ikke helt. Servicemanualerne og
Parts-håndbogen giver heller ingen information i den retning..
Jeg kan blot se at den er på 12V-55/60W.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Kent (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Kent |
Dato : 30-09-06 12:04 |
|
Martin Sørensen skrev:
>
> Jeg kan blot se at den er på 12V-55/60W.
>
En 12V-55/60W er en standard H4-pære, så vidt jeg ved.
Men har en Seca ikke en standard firkantet forlygte, som kan skilles
ved at løsne en enkelt skrue (eller to)? Så hiv pæren ud, køb en ny, og
husk så ikke at røre ved glasset på den nye pære.
--
Kent
| |
Armand (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-09-06 12:21 |
|
Kent skrev:
> Martin Sørensen skrev:
>>
>> Jeg kan blot se at den er på 12V-55/60W.
>>
> En 12V-55/60W er en standard H4-pære, så vidt jeg ved.
>
Jup!
Hen til T-Hansen efter en ny (eller tankstationen/mc-forhandleren hvis
du har et pengetræ i skunken)!
--
Armand.
| |
Martin Sørensen (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 30-09-06 13:24 |
|
>>> Jeg kan blot se at den er på 12V-55/60W.
>> En 12V-55/60W er en standard H4-pære, så vidt jeg ved.
> Jup!
> Hen til T-Hansen efter en ny (eller tankstationen/mc-forhandleren hvis
> du har et pengetræ i skunken)!
Jeg havde alligevel regnet med at skulle lægge en bestilling på diverse ting
ved Louis, og så tager jeg pæren med derfra..
Indtil jeg får pakken kører jeg blot med langt lys, så det haster ikke
specielt. Så må jeg bare lade være med at køre efter solnedgang, hvor det
lange lys generer..
Kan det betale sig at købe de pærer Louis påstår har 30% bedre lysudbytte
(varenummer 10031059)? Mere lys ville aldrig skade, og effekten er jo den
samme..
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jens Meldgaard (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Jens Meldgaard |
Dato : 30-09-06 15:32 |
|
"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:451e61c9$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>> Jeg kan blot se at den er på 12V-55/60W.
>>> En 12V-55/60W er en standard H4-pære, så vidt jeg ved.
>
> Kan det betale sig at købe de pærer Louis påstår har 30% bedre lysudbytte
> (varenummer 10031059)? Mere lys ville aldrig skade, og effekten er jo den
> samme..
Har prøvet nogle Philips med " ekstra lys" og det virker. Jeg har haft to
forskellige i Opel "Defektraen" og kan der tydeligt se forskel.
mvh Jens
Sydals
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
| |
Jim Andersen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 02-10-06 12:55 |
|
Jens Meldgaard wrote:
> "Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>> Kan det betale sig at købe de pærer Louis påstår har 30% bedre
>> lysudbytte
> Har prøvet nogle Philips med " ekstra lys" og det virker.
FDM (eller Tænk) havde/har en test af pærer (til biler). Kan googles frem.
De der "extra lys" eller "pure bright" osv var vist ikke specielt meget
bedre efter en del timers drift. De billige a la Thansen og Harald Nyborg
var vist de "bedste". De testede bl.a også holdbarhed.
/jim
| |
NielSV650 (02-10-2006)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 02-10-06 09:01 |
| | |
Martin Sørensen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 02-10-06 18:12 |
|
>> Kan det betale sig at købe de pærer Louis påstår har 30% bedre
>> lysudbytte (varenummer 10031059)? Mere lys ville aldrig skade, og
>> effekten er jo den samme..
> Hvad med en Philips MotoVision? vare nr. 10031090
Det er lige nøjagtigt den jeg endte med at bestille. Så må jeg se om det er
pengene værd. Men man kan jo også se det på den måde at den koster
nogenlunde det samme som hvis jeg havde købt en standard pære på en
tilfældig tankstation.
Men min erfaring med andre pærer siger mig nu at det ofte kan betale sig at
give lidt mere for pærerne mht. farvebalance og holdbarhed. Jeg synes ofte
at pærer holder meget kort tid når de købes for billigt..
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Egon Rosendal (30-09-2006)
| Kommentar Fra : Egon Rosendal |
Dato : 30-09-06 20:47 |
|
Hvad med at tage pæren ud os se efter, hvad det er for én?
Mvh.
Egon
"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:451e44d3$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg skal have en ny pære i forlygten på min XS400 Seca, men er der nogen
> der ved hvilken pære jeg skal bestille?
> Umiddelbart ville jeg gætte på en H4 pære, som vist er meget typisk, men
> jeg har aldrig skiftet den før, så jeg ved det ikke helt.
> Servicemanualerne og Parts-håndbogen giver heller ingen information i den
> retning..
>
> Jeg kan blot se at den er på 12V-55/60W.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
| |
Martin Sørensen (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 01-10-06 01:20 |
|
>> Jeg skal have en ny pære i forlygten på min XS400 Seca, men er der
>> nogen der ved hvilken pære jeg skal bestille?
>> Umiddelbart ville jeg gætte på en H4 pære, som vist er meget typisk,
>> men jeg har aldrig skiftet den før, så jeg ved det ikke helt.
> Hvad med at tage pæren ud os se efter, hvad det er for én?
Det kunne jeg også, men så skulle jeg skille den ad og samle den to gange
(da jeg kører på den dagligt). Og da vejret var lidt vådt udenfor idag,
synes jeg det ville være nemmere/rarere hvis var nogle herinde der kendte
svaret.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Futte & Co. (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 01-10-06 08:45 |
|
Martin Sørensen wrote:
>>>Umiddelbart ville jeg gætte på en H4 pære, som vist er meget typisk,
>>>men jeg har aldrig skiftet den før, så jeg ved det ikke helt.
Hvis det er en H4 du kører med, er glasset en del af parabolen. Derfor
står der H4 på glasset et eller andet sted.
> Det kunne jeg også, men så skulle jeg skille den ad og samle den to gange
> (da jeg kører på den dagligt). Og da vejret var lidt vådt udenfor idag,
> synes jeg det ville være nemmere/rarere hvis var nogle herinde der kendte
> svaret.
>
Den simple opgave det er at afmontere forlygteglasset/parabol, burde
indgå i enhver mc'ists grunduddannelse
Ned på knæ og kig grundigt på din motorcykel, det er den måde du lærer
det på . Der kunne jo være andet inde bag ved der kunne trænge til en
udskiftning.
--
Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954, til salg
Triumph Bonneville, 1969
| |
Martin Sørensen (01-10-2006)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 01-10-06 10:01 |
|
> Hvis det er en H4 du kører med, er glasset en del af parabolen. Derfor
> står der H4 på glasset et eller andet sted.
Ok, det var jeg ikke lige klar over..
> Den simple opgave det er at afmontere forlygteglasset/parabol, burde
> indgå i enhver mc'ists grunduddannelse
> Ned på knæ og kig grundigt på din motorcykel, det er den måde du lærer
> det på . Der kunne jo være andet inde bag ved der kunne trænge til
> en udskiftning.
Jeg har selv lavet al service og reparationer på cyklen i de 5 år jeg har
haft den, så jeg kender den skam fint, men jeg har blot ikke haft brug for
at udskifte forlygtepæren i de >5 år jeg har haft cyklen, så jeg var ikke
sikker på hvad modelbetegnelsen var.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
CBR-DK (01-10-2006)
| Kommentar Fra : CBR-DK |
Dato : 01-10-06 11:11 |
|
> Den simple opgave det er at afmontere forlygteglasset/parabol, burde indgå
> i enhver mc'ists grunduddannelse
> Ned på knæ og kig grundigt på din motorcykel, det er den måde du lærer det
> på . Der kunne jo være andet inde bag ved der kunne trænge til en
> udskiftning.
>
> --
>
> Jørgen, Brøndby
> http://dfmc.dk/?id=70
> Victoria KR26N Aero, 1954, til salg
> Triumph Bonneville, 1969
Simpel opgave - det kommer vist an på.....
Har du prøvet at skifte forlygtepærer på en CBR1K Dual ? Så er opgaven ikke
helt så simpel mere da du skal have øvre kåbe del af.
mvh. Kim / Tårnby MC 78
CBR1000F
| |
CL (01-10-2006)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 01-10-06 12:27 |
|
"CBR-DK" <kimc@c.dk> skrev i en meddelelse
news:451f9453$0$13971$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
> Har du prøvet at skifte forlygtepærer på en CBR1K Dual ? Så er opgaven
> ikke helt så simpel mere da du skal have øvre kåbe del af.
>
>
Nej du skal ej du kan gøre det nede fra og det tager ikke 10 min.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
Jacob Bunk Nielsen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 02-10-06 10:33 |
|
"NielSV650" <niels@SkridMakker.b5.dk> writes:
> Hvad med en Philips MotoVision? vare nr. 10031090
Har du set den brugt? Virkede den så godt som de påstår? For så kan
det da være at det er værd at bruge de par hundrede kroner på ved
lejlighed.
--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
|
|