/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Registreringsafgift til vs. fra
Fra : Stephan G


Dato : 28-09-06 08:14

Ja, hvad gemmer sig bag denne overskrift?

Jeg har en gammel mc, hvor motoren efter længere tids besvær nu er
erklæret død. Den er indregistreret. Jeg købte en tilsvarende for
2500 i Tyskland for at flytte motoren over. Det viser sig bare, at
stort set alle vitale dele er bedre på tyskeren, der også er gået en
del mindre. Derfor spørger jeg:

Vil det kunne svare sig at afmelde danskeren (og få noget af reg.afg.
tilbage?), indregistrere og betale for tyskeren, gøre den klar til syn
og så have danskeren til reservedele?

Er der nogen holdning til dette spørgsmål?

Mvh Stephan
----------------------
GSX 400F 1983


 
 
Orla Pedersen (28-09-2006)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 28-09-06 08:26

Stephan G wrote:

> Ja, hvad gemmer sig bag denne overskrift?

> Vil det kunne svare sig at afmelde danskeren (og få noget af reg.afg.
> tilbage?),

Det kan Du ikke uden at eksportere mc'en.....

>indregistrere og betale for tyskeren, gøre den klar til syn
> og så have danskeren til reservedele?

Måske økonomisk forsvarligt :-|

> Er der nogen holdning til dette spørgsmål?

Flyt delene over på det danske stel :-/

mvh
Orla



Anders Majland (28-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 28-09-06 08:27

> Vil det kunne svare sig at afmelde danskeren (og få noget af reg.afg.
> tilbage?), indregistrere og betale for tyskeren, gøre den klar til syn
> og så have danskeren til reservedele?

Sandsynligvis ikke - Ved eksport skal maskinen til vurdering og hvis den er
i ringe stand vurderer de den sikkert lavere end den du vil importere.
Desuden trækker de 15% fra på den eksporede. Så hvis de var helt ens ville
du tabe 15% af afgiften ved at eksportere/importere.

Men hvis stellet på den danske er ok kan du istedet hygge dig med at bygge
alt andet over - sådan lidt efter lidt. Det er vist noget med at man kun må
udskifte 20% om året, men det er jo umuligt at kontrollere.

Så find du dig et lunt sted til vinter til at splitte begge ad og samle _en_
af de bedste stumper fra dem begge...



Jes Vestervang (28-09-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 28-09-06 16:34

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Men hvis stellet på den danske er ok kan du istedet hygge dig med at
> bygge alt andet over - sådan lidt efter lidt. Det er vist noget med
> at man kun må udskifte 20% om året, men det er jo umuligt at
> kontrollere.

Der har føret været snak herinde om at den regel er afskaffet - men
uanset hvad er den jo ligegyldigt når den ikke kan kontrolleres (og
hvorfor skulle den også det, der er jo allerede betalt afgift på
cyklen een gang).
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

MKS - 74 (28-09-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 28-09-06 17:37

On Thu, 28 Sep 2006 17:34:00 +0200, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

>Der har føret været snak herinde om at den regel er afskaffet

Der gælder ingen sådan 20%/pr. år regel, derimod:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110568&vID=201185&i=261#i110568

>uanset hvad er den jo ligegyldigt når den ikke kan kontrolleres (og
>hvorfor skulle den også det, der er jo allerede betalt afgift på
>cyklen een gang).

Som det fremgår er der meget vide rammer....Sålænge man holder sig til
modelidentiske dele.

--
-Michael
CBR600info - http://cbr600.dyndns.dk/CBR600data.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste