Forsikringsselskaber som forsikrer mc med ~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-09-06 12:11

Hej,

jeg har fået min en DT125LC fra 88 som skal ansvarforsikres.
Jeg har Tryg nu, de vil have 2008,-
GF vil have 802,- men der skal jeg så flytte mine forsikringer over til dem.
Deres ulykkesforsikring betyder man kun får 50% udbetalt hvis man er kommet
itl skade på MC, det er jeg ikke så vild med, og man kan ikke købe noget
tillæg.

Så nogen der kender et sted, der vil ansvarsforsikre uden man skal flytte
hele lortet ?

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125LC ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Dr. Enduro

Dato : 26-09-06 12:25

Thomas Jensen skrev:
> [...]
> tillæg.
>
> Så nogen der kender et sted, der vil ansvarsforsikre uden man skal flytte

Jeg ved godt, at mange (alle?) forsikringer kræver, at man flytter alle
ens andre forsikringer over til dem, men var der ikke noget i medierne i
foråret om, at den praksis er ulovlig, og at de SKAL tilbyde alle en
lovpligtig ansvarsforsikring?

---

Hilsen Jan

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-09-06 12:37

Dr. Enduro wrote:

> [...]
De _skal_ give et tilbud der står mål med deres risiko/omkostninger,
uden at du skal flytte eller tegne andre. De kan vælge at tilbyde en
bedre pris hvis du tegner flere hos dem.

Jeps : http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/08/16151319.htm

--
vh
Torben

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-09-06 12:39

men var der ikke noget i medierne i

> Jeps : http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/08/16151319.htm

jo, men det er så ikke praksis, og gider ikke slås med dem om det.

Fra : Hekto

Dato : 26-09-06 12:54

Thomas Jensen wrote :
> jo, men det er så ikke praksis, og gider ikke slås med dem om det.

Loven siger ikke noget om at de ikke kan sætte
prisen urealistisk højt!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-09-06 12:57

Hekto wrote:

> Loven siger ikke noget om at de ikke kan sætte
> prisen urealistisk højt!

Det gør finanstilsynet - se den indsatte boks på siden jeg linkede til.

Kasko er en anden sag.

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 26-09-06 15:26

Torben Scheel laid this down on his screen :
> Det gør finanstilsynet - se den indsatte boks på siden jeg linkede til.

OK!

Det vil jo så være herligt om rigtig mange
klagede. Selv har jeg billige forsikringer,
selvfølgelig hæktet op på mine andre forsikringer
i TopD.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 26-09-06 12:58

Thomas Jensen skrev:

> [...]
> tillæg.
>
> Så nogen der kender et sted, der vil ansvarsforsikre uden man skal flytte

Du kan evt. prøve at høre en anden afdeling af GF, jeg har haft
ansvarsforsikring hos dem uden at have andre forsikringer der. Det var
kun da jeg fik kasko de krævede at man var fuldkunde.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Corty

Dato : 26-09-06 13:12

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> wrote in

> [...]
> ansvarsforsikring hos dem uden at have andre forsikringer der. Det var
> kun da jeg fik kasko de krævede at man var fuldkunde.

Jeg har min T-Rex 110 Gennem GF - rent ansvar. Ingen problemer og har
ingen andre forsikringer der.

/Corty

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-09-06 15:54

> Jeg har min T-Rex 110 Gennem GF - rent ansvar. Ingen problemer og har
> ingen andre forsikringer der.

Jeg kontaktede dem via deres hjemmeside, og det var Odense afdelingen der
ringede til mig. Jeg antager det altid vil være dem jeg vil blive stillet
videre til, da jeg bor i Odense ?
Men havde netop forstået på andre, at ved rent ansvar kunne man sagtens få
den ene forsikring hos GF.

men kan være jeg skifter, det tilbud hun gav mig på CBRén var ca det samme
som Tryg, men lavere selvrisiko og ikke de der 20% ved tyveri.

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : 2

Dato : 26-09-06 22:50

Jeg har 3 forskellige forsikringsselskaber til køretøjer og hus, så
det kan lade sig gøre, ellers vælger du bare dem fra som ikke tillader
det.

Torben

Fra : Kong

Dato : 26-09-06 18:00

Jeg har tidligere kun haft ansvar gennem GF uden at skulle flytte noget
over. Lige nu har jeg kasko der, igen uden at flytte noget over.

Prøv at ringe til Aalborg afdelingen!

Palle

Fra : Niels Madsen

Dato : 26-09-06 20:08

Hej !
De fleste forsikringsselskaber dækker kun 50 % hvis man kommer til skade ved
kørsel på MC.Jeg har selv tegnet en ekstra forsik.
Mvh.Niels

Fra : Max Andersen

Dato : 27-09-06 07:05

Thomas Jensen wrote:
> [...]
> tillæg.
>
> Så nogen der kender et sted, der vil ansvarsforsikre uden man skal flytte

Overevej om det ikke kan betale sig. Man skal ikke røre en finger selv.
"Jeg"(Alka) har lige flyttet alle mine forsikringer fra Codan, og udover
at spare kr. 5.000,- på mc'en, så sparede jeg oveni ca. 1200 på bil og
indbo.

Og jeg har ikke rørt en finger selv. Alka opsagde selv forsikringerne
hos Codan, så jeg har bare fået et brev ind ad døren. Og efter Alka
havde givet mig et godt tilbud, så fik det lige et ekstra nøk nedad i
pris da konen havde LO-plus kort (hvad det så er...)

Så du skal ikke røre en finger, så hør lige om du sparer noget på de
andre forsikringer. det kan vel ikke skade?

Max