|
| Indslag om Lej En Racer Fra : Nicki Lolk |
Dato : 26-09-06 08:56 |
| | |
per biker (26-09-2006)
| Kommentar Fra : per biker |
Dato : 26-09-06 09:10 |
| | |
Kim (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 26-09-06 09:44 |
|
Nicki Lolk wrote:
> http://www.shortlink.dk/45f6ebb7
>
>
> Mvh. Nicki
Jeg synes ikke umiddelbart de nævnte hverken stedet eller prisen.
Er der nogen der kan hjælpe med info?
Mvh Kim
| |
Nicki Lolk (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Nicki Lolk |
Dato : 26-09-06 09:51 |
|
> Jeg synes ikke umiddelbart de nævnte hverken stedet eller prisen.
> Er der nogen der kan hjælpe med info?
www.lej-en-racer.dk
Det er jo ikke et reklameindslag, men der blev da sagt Rønnede :)
Mvh. Nicki
| |
Rene Joergensen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Rene Joergensen |
Dato : 26-09-06 10:20 |
|
Kim <detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> wrote:
> Jeg synes ikke umiddelbart de nævnte hverken stedet eller prisen.
> Er der nogen der kan hjælpe med info?
Der blev da sagt at de kørte på Sturup.
Og som en anden skriver http://lej-en-racer.dk som der også stod på alle
motorcyklerne
--
-René
| |
Dr. Enduro (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Dr. Enduro |
Dato : 26-09-06 12:37 |
|
Rene Joergensen skrev:
> Kim <detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> wrote:
>
>> Jeg synes ikke umiddelbart de nævnte hverken stedet eller prisen.
>> Er der nogen der kan hjælpe med info?
>
> Der blev da sagt at de kørte på Sturup.
> Og som en anden skriver http://lej-en-racer.dk som der også stod på alle
> motorcyklerne
>
Har I en fornemmelse af, hvad det ca. koster, hvis man skal leje cykel,
udstyr og det hele? Det lyder enormt fedt.
---
Hilsen Jan
| |
Peter Z (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Peter Z |
Dato : 26-09-06 13:08 |
|
> Har I en fornemmelse af, hvad det ca. koster, hvis man skal leje cykel,
> udstyr og det hele? Det lyder enormt fedt.
>
6000,- alt incl.
| |
Armand (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-09-06 16:17 |
|
Peter Z skrev:
>> Har I en fornemmelse af, hvad det ca. koster, hvis man skal leje cykel,
>> udstyr og det hele? Det lyder enormt fedt.
>>
> 6000,- alt incl.
>
Eller omregnet: Efter 3 trackdays er en tysk CBR600 tjent ind, hvorefter
at der er rest-salgsværdien tilbage!
--
Armand.
| |
BJ (26-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 26-09-06 16:19 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:45194457$0$12606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
KLIP
>>> Har I en fornemmelse af, hvad det ca. koster, hvis man skal leje cykel,
>>> udstyr og det hele? Det lyder enormt fedt.
>>>
>> 6000,- alt incl.
> Eller omregnet: Efter 3 trackdays er en tysk CBR600 tjent ind, hvorefter
> at der er rest-salgsværdien tilbage!
Det er jo logik for burhøns.
Arrangementet har heller ikke andre omkostninger end MC´ens købspris.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Lars Løfgreen (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Lars Løfgreen |
Dato : 26-09-06 17:39 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:45194457$0$12606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Peter Z skrev:
>>> Har I en fornemmelse af, hvad det ca. koster, hvis man skal leje cykel,
>>> udstyr og det hele? Det lyder enormt fedt.
>>>
>> 6000,- alt incl.
> Eller omregnet: Efter 3 trackdays er en tysk CBR600 tjent ind, hvorefter
> at der er rest-salgsværdien tilbage!
Hvis man har en cykel (evt uden afgift) - hvad koster det så at få lov til
at
køre på en bane ?
Er det ellers samme vilkår, som hvis man lejer det hele hos lej-en-racer ?
(sørg selv for forsikring, tøj, osv)
mvh
Lars
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 86 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.
| |
Armand (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-09-06 20:42 |
|
Lars Løfgreen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:45194457$0$12606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>>> 6000,- alt incl.
>> Eller omregnet: Efter 3 trackdays er en tysk CBR600 tjent ind, hvorefter
>> at der er rest-salgsværdien tilbage!
>
> Hvis man har en cykel (evt uden afgift) - hvad koster det så at få lov til
> at køre på en bane ?
> Er det ellers samme vilkår, som hvis man lejer det hele hos lej-en-racer ?
> (sørg selv for forsikring, tøj, osv)
>
Selvom vi her på gruppen må forudsætte at interesserede måtte have egen
påklædning af tilstrækkelig kvalitet, er dit spørgsmål ganske relevant.
Jeg nåede at svare á ovenstående, inden at jeg fik trukket klippet ned
hvorved at jeg indforstod at det drejede sig om "lån og aflever" og ikke
et kursus på lejet jern som vist i klippet. Derved bliver forholdet
noget anderledes!
Alene at spare sig for transport- udgifter/besvær af raceren har en
værdi og dertil kommer de penge som deltagelse i trackdays også koster!
Meen: ud fra et ønskescenarie á man ikke styrter og slider på tøj og
racejern, så er der mindst den fulde værdi tilbage i den indkøbte tysker
efter tredie trackday, og dé penge dækker mere end rigeligt de samlede
deltagelses-udgifter :-|
I tilfælde af styrt på den lejede er merudgiften sikkert anseelige, hvor
det første styrt på egen koster en afskrivning der med sikkerhed er
væsentlig mindre end ovennævnte, samtidig med at de muligt efterfølgende
styrt nærmest er gratis derefter.
Med lidt held vil en styrtskadet efgiftsfri sidenhen kunnes sælges som
ophug til en samlet pris tæt på den oprindelige investering :-/
--
Armand.
| |
per biker (27-09-2006)
| Kommentar Fra : per biker |
Dato : 27-09-06 08:43 |
|
Armand wrote:
> Lars Løfgreen skrev:
> > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> > news:45194457$0$12606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >>>
>[SNIP]
> Med lidt held vil en styrtskadet efgiftsfri sidenhen kunnes sælges som
> ophug til en samlet pris tæt på den oprindelige investering :-/
>
> --
> Armand.
Tror i ikke at der er flere udgifter ?.
Instruktoerer.
Baneleje.
Forskiringer (de maa vaere kanon hoeje).
Reservedele.
Konceptet er smart, og prisen er da lidt kryderet. Saa vidt jeg husker
koster det efter samme koncept et sted mellem 500 og 1000 USD, for det
samme kursus i USA, men her faar man 2 fulde dages
koersel/undervisning. Og I USA har de nogle helt andre liabilitets
regler for firmaer der afholder disse kurser. Til gaengaeld faar de
vist deres Motorcykler ganske billigt fra forhandleren hvis de lover
kun at benytte deres maerker. (Suzuki).
| |
BJ (27-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-09-06 08:49 |
|
"per biker" <per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1159342986.517570.38070@i3g2000cwc.googlegroups.com...
KLIP
>> Med lidt held vil en styrtskadet efgiftsfri sidenhen kunnes sælges som
>> ophug til en samlet pris tæt på den oprindelige investering :-/
>Tror i ikke at der er flere udgifter ?.
I>nstruktoerer.
>Baneleje.
>Forskiringer (de maa vaere kanon hoeje).
>Reservedele.
>Konceptet er smart, og prisen er da lidt kryderet. Saa vidt jeg husker
>koster det efter samme koncept et sted mellem 500 og 1000 USD, for det
>samme kursus i USA, men her faar man 2 fulde dages
>koersel/undervisning. Og I USA har de nogle helt andre liabilitets
>regler for firmaer der afholder disse kurser. Til gaengaeld faar de
>vist deres Motorcykler ganske billigt fra forhandleren hvis de lover
>kun at benytte deres maerker. (Suzuki).
Man kan endvidere stille sig selv det spørgsmål, hvis forretningen er så
guldrandet og konceptet så åbenlyst simpelt, så er der nogen MC-folk her i
denne NG som åbenbart ikke kan eller vil tjene penge.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
per biker (27-09-2006)
| Kommentar Fra : per biker |
Dato : 27-09-06 09:53 |
|
BJ wrote:
> "per biker" <per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1159342986.517570.38070@i3g2000cwc.googlegroups.com...
>
> KLIP
>
> >> Med lidt held vil en styrtskadet efgiftsfri sidenhen kunnes sælges som
> >> ophug til en samlet pris tæt på den oprindelige investering :-/
>
>
> >Tror i ikke at der er flere udgifter ?.
>
> I>nstruktoerer.
> >Baneleje.
> >Forskiringer (de maa vaere kanon hoeje).
> >Reservedele.
>
> >Konceptet er smart, og prisen er da lidt kryderet. Saa vidt jeg husker
> >koster det efter samme koncept et sted mellem 500 og 1000 USD, for det
> >samme kursus i USA, men her faar man 2 fulde dages
> >koersel/undervisning. Og I USA har de nogle helt andre liabilitets
> >regler for firmaer der afholder disse kurser. Til gaengaeld faar de
> >vist deres Motorcykler ganske billigt fra forhandleren hvis de lover
> >kun at benytte deres maerker. (Suzuki).
>
> Man kan endvidere stille sig selv det spørgsmål, hvis forretningen er så
> guldrandet og konceptet så åbenlyst simpelt, så er der nogen MC-folk her i
> denne NG som åbenbart ikke kan eller vil tjene penge.
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
Her er jeg enig med dig. Jeg havde da intet imod selv at drive en
saadan forretning, desvaerre tror jeg ikke at der kommer saa mange
'privat' kunder, nok mere virksomheder som indslaget viste, det goer jo
ikke konceptet vaerre, tvaertimod, jeg ville ogsaa henvende mig til
firmaer og tilbyde dette 'team buildings/medarbejder udviklings
kursus". Personligt ville jeg nok faa 'lidt extra kaerlighed at foele",
hvis jeg praesenterede konen for en bytur paa 6000 dask. Firmaer
derimod har penge nok hvis de kan overbevises. Hvor guldrandet det saa
i virkeligheden er, kommer vel an paa hvor booket deres kalender er,
det dyreste for dem er vel nok at deres maskiner staar stille mens
oplagrings/forsikrings taxa meteret bare staar og taeller.
Per Jakobsen
| |
BJ (27-09-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-09-06 10:00 |
|
"per biker" <per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1159347204.831125.256400@d34g2000cwd.googlegroups.com...
KLIP
>> >> Med lidt held vil en styrtskadet efgiftsfri sidenhen kunnes sælges som
>> >> ophug til en samlet pris tæt på den oprindelige investering :-/
>>
>>
>> >Tror i ikke at der er flere udgifter ?.
>>
>> I>nstruktoerer.
>> >Baneleje.
>> >Forskiringer (de maa vaere kanon hoeje).
>> >Reservedele.
>>
>> >Konceptet er smart, og prisen er da lidt kryderet. Saa vidt jeg husker
>> >koster det efter samme koncept et sted mellem 500 og 1000 USD, for det
>> >samme kursus i USA, men her faar man 2 fulde dages
>> >koersel/undervisning. Og I USA har de nogle helt andre liabilitets
>> >regler for firmaer der afholder disse kurser. Til gaengaeld faar de
>> >vist deres Motorcykler ganske billigt fra forhandleren hvis de lover
>> >kun at benytte deres maerker. (Suzuki).
>>
>> Man kan endvidere stille sig selv det spørgsmål, hvis forretningen er så
>> guldrandet og konceptet så åbenlyst simpelt, så er der nogen MC-folk her
>> i
>> denne NG som åbenbart ikke kan eller vil tjene penge.
>Her er jeg enig med dig. Jeg havde da intet imod selv at drive en
>saadan forretning, desvaerre tror jeg ikke at der kommer saa mange
>'privat' kunder, nok mere virksomheder som indslaget viste, det goer jo
>ikke konceptet vaerre, tvaertimod, jeg ville ogsaa henvende mig til
>firmaer og tilbyde dette 'team buildings/medarbejder udviklings
>kursus". Personligt ville jeg nok faa 'lidt extra kaerlighed at foele",
>hvis jeg praesenterede konen for en bytur paa 6000 dask. Firmaer
>derimod har penge nok hvis de kan overbevises. Hvor guldrandet det saa
>i virkeligheden er, kommer vel an paa hvor booket deres kalender er,
>det dyreste for dem er vel nok at deres maskiner staar stille mens
>oplagrings/forsikrings taxa meteret bare staar og taeller.
Jeg er slet ikke uenig med dig.
Trods det, findes der stadig mange mennesker som ikke aner en pind om det at
drive forretning og som udelukkende er af den fulde overbevisning,
salgsprisen er 100% lig med fortjenesten.
De har nok bedst økonomisk af at være timelønnede/alm. lønmodtagere.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
per biker (27-09-2006)
| Kommentar Fra : per biker |
Dato : 27-09-06 09:58 |
|
KLIP
>
> Man kan endvidere stille sig selv det spørgsmål, hvis forretningen er så
> guldrandet og konceptet så åbenlyst simpelt, så er der nogen MC-folk her i
> denne NG som åbenbart ikke kan eller vil tjene penge.
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
Her er jeg enig med dig. Jeg havde da intet imod selv at drive en
saadan forretning, desvaerre tror jeg ikke at der kommer saa mange
'privat' kunder, nok mere virksomheder som indslaget viste, det goer jo
ikke konceptet vaerre, tvaertimod, jeg ville ogsaa henvende mig til
firmaer og tilbyde dette 'team buildings/medarbejder udviklings
kursus". Personligt ville jeg nok faa 'lidt extra kaerlighed at foele",
hvis jeg praesenterede konen for en bytur paa 6000 dask. Firmaer
derimod har penge nok hvis de kan overbevises. Hvor guldrandet det saa
i virkeligheden er, kommer vel an paa hvor booket deres kalender er,
det dyreste for dem er vel nok at deres maskiner staar stille mens
oplagrings/forsikrings taxa meteret bare staar og taeller.
Per Jakobsen
| |
Emil (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Emil |
Dato : 27-09-06 12:28 |
|
Armand wrote:
> Selvom vi her på gruppen må forudsætte at interesserede måtte have egen
> påklædning af tilstrækkelig kvalitet, er dit spørgsmål ganske relevant.
Decideret banegrej er ikke det samme som touringgrej. Din første og
måske anden banedag kan du fint klare i dit Safety 1st tøj, men her
efter skal du nok kigge efter noget decideret banelædder (heldragt med
ventilation, gode handsker og støvler med GOD ankelbeskyttelse).
> Alene at spare sig for transport- udgifter/besvær af raceren har en
> værdi og dertil kommer de penge som deltagelse i trackdays også koster!
> Meen: ud fra et ønskescenarie á man ikke styrter og slider på tøj og
> racejern, så er der mindst den fulde værdi tilbage i den indkøbte tysker
> efter tredie trackday, og dé penge dækker mere end rigeligt de samlede
> deltagelses-udgifter :-|
Hrm hrm, jeg tror ikke du er helt med på hvilke omkostninger en
banedag indebære:
20 ltr. bensin: 200 kr.
Deltagergebyr: ~1.500 kr.
Transport: ~1.000 kr.
Dæk: mindst 500 kr.
Der til kommer udgift til mad og andet udstyr (telt, dækvarmere,
løftere, værktøj, banegejl).
Jeg regner med ca. 5.000 kr for en weekend, ud over udgifter til udstyr
og cykel.
I dit eksempel sidder man med en 10 år gammel CBR600 F3 uden god
affjedring, styrdæmper, race fodhvilere, race potte. Og kåben
splintre når man crasher (modsat racekåber i glasfiber). Hos Lej en
racer får du lov til at køre på nyere maskiner i racetrim, immervæk
noget af en forskel der også er penge værd.
> I tilfælde af styrt på den lejede er merudgiften sikkert anseelige, hvor
Hvad for dig til at tro at det er dyre at styrte på Lejenracers
maskiner end på din egen? Ikke at jeg ved hvad de tager for et styrt,
men mon ikke de bare skal have erstatningsdele til cyklen?
> det første styrt på egen koster en afskrivning der med sikkerhed er
> væsentlig mindre end ovennævnte, samtidig med at de muligt efterfølgende
> styrt nærmest er gratis derefter.
> Med lidt held vil en styrtskadet efgiftsfri sidenhen kunnes sælges som
> ophug til en samlet pris tæt på den oprindelige investering :-/
Mvh.
Emil
| |
Armand (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-09-06 17:56 |
|
Emil skrev:
> Armand wrote:
>>
>> Alene at spare sig for transport- udgifter/besvær af raceren har en
>> værdi og dertil kommer de penge som deltagelse i trackdays også koster!
>> Meen: ud fra et ønskescenarie á man ikke styrter og slider på tøj og
>> racejern, så er der mindst den fulde værdi tilbage i den indkøbte tysker
>> efter tredie trackday, og dé penge dækker mere end rigeligt de samlede
>> deltagelses-udgifter :-|
>
> Hrm hrm, jeg tror ikke du er helt med på hvilke omkostninger en
> banedag indebære:
Mnjarh :-/
Jeg brugte li'godt seks sæsoner med at race på RGV250!
Det var først de senere år kom jeg over "ét dæk pr sæson" og jeg har i
tidens løb ikke oplevet at måtte trække mig p.g.a. materiel skade - Den
eneste større reservedelsudgift var et knækket 1300kr's fodhvilerbeslag,
som jeg dog selv kunne genopbygge og derved spare mig dén udgift!
Dengang(!) kostede årslicensen et par tusinde (ca. halv pris for
debutanter) og 5-600kr for tilmelding. Som jeg huskede det kostede det
mig omkring 1500,- i transportudgifter til racene i Skåne (á bil med
trailer via den mest økonomiske færgerute: Grenå-Varberg) plus det løse
á indkøbt weekendforplejning!
> 20 ltr. bensin: 200 kr.
> Deltagergebyr: ~1.500 kr.
> Transport: ~1.000 kr.
> Dæk: mindst 500 kr.
Transportudgift vil man under alle omstændigheder have og for min part
(á boende vest for Storebælt) ville forskellen kun være differensen på
brobilletter for hhv. mc og kassevogn hhv. bil med trailer!
>
> Der til kommer udgift til mad og andet udstyr (telt, dækvarmere,
> løftere, værktøj, banegejl).
Udgifter til weekend-opholdet er egalt, med mindre Lej en Racer
-conceptet er en total-løsning at overnatning og forplejning(?).
> Jeg regner med ca. 5.000 kr for en weekend, ud over udgifter til udstyr
> og cykel.
>
> I dit eksempel sidder man med en 10 år gammel CBR600 F3 uden god
> affjedring, styrdæmper, race fodhvilere, race potte. Og kåben
> splintre når man crasher (modsat racekåber i glasfiber). Hos Lej en
> racer får du lov til at køre på nyere maskiner i racetrim, immervæk
> noget af en forskel der også er penge værd.
Selv en halvbedaget F3 vil være langt over wannabee's evner og en blot
lettere rutineret bane-kører vil kunne køre fra hele flokken på såd'en
en :-|
>> I tilfælde af styrt på den lejede er merudgiften sikkert anseelige, hvor
>
> Hvad for dig til at tro at det er dyre at styrte på Lejenracers
> maskiner end på din egen? Ikke at jeg ved hvad de tager for et styrt,
> men mon ikke de bare skal have erstatningsdele til cyklen?
Ens egen kan oftest køre videre alene ved heftig brug af gaffa og et par
greb og i den sidste ende ligger tabet blot i videresalget af
motorcyklen. Således er det egentlig kun den første ridse der koster
afskrivning eftersom mere eller mindre gaffa er egalt når/hvis man
vælter under efterfølgende trackday's.
Når det kommer til videresalg er det endvidere ikke usandsynligt at
indkøbsprisen kan genindskaffes ved salg som ophug istedet for den
komplette motorcykel
--
Armand.
| |
Morten dahl (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 27-09-06 22:34 |
|
"Emil" <sofushansen@gmail.com> wrote in message
news:1159356463.694179.13330@i3g2000cwc.googlegroups.com...
Armand wrote:
> Selvom vi her på gruppen må forudsætte at interesserede måtte have egen
> påklædning af tilstrækkelig kvalitet, er dit spørgsmål ganske relevant.
Decideret banegrej er ikke det samme som touringgrej. Din første og
måske anden banedag kan du fint klare i dit Safety 1st tøj, men her
efter skal du nok kigge efter noget decideret banelædder (heldragt med
ventilation, gode handsker og støvler med GOD ankelbeskyttelse).
Snaker vi her Saftey1st cordura, eller læder?
Nu har jeg en af de allerførste Saftey1st læderdragter (fra før det hed
Safety1st) og den har holdt til mere end 30 banestyrt, hvoraf nogle har
været 170km/t highsidere!!!
Hrm hrm, jeg tror ikke du er helt med på hvilke omkostninger en
banedag indebære:
20 ltr. bensin: 200 kr.
Deltagergebyr: ~1.500 kr.
Transport: ~1.000 kr.
Dæk: mindst 500 kr.
20ltr benzin?? det kommer man da ikke en halv dag for!!
Typsik ligger vores (fruen og jeg tilsammen) budget på følgende (ud fra
effektivt 5 timers køretid tilsammen, og fordelt på 2 cykler, en std. og en
i SBK trim)
100ltr benzin
2 sæt bremseklodser foran
3 sæt dæk.
Div styrtdele (ikke hver gang, men i snit 2 styrt på 3 trackdays) 1500kr.
Regn selv efter
Træning/trackdays er ikke billigt
Der til kommer udgift til mad og andet udstyr (telt, dækvarmere,
løftere, værktøj, banegejl).
Mad skal man jo også spise hjemme, og det andet er en engangs investering
Jeg regner med ca. 5.000 kr for en weekend, ud over udgifter til udstyr
og cykel.
--
Morten Dahl
| |
Lars Løfgreen (27-09-2006)
| Kommentar Fra : Lars Løfgreen |
Dato : 27-09-06 23:30 |
|
> Hrm hrm, jeg tror ikke du er helt med på hvilke omkostninger en
> banedag indebære:
Nu skal der jo være plads til os alle sammen. Det er ikke nødvendigvis alle
der
har ambitioner om at blive racer-kører, selvom man gerne vil have det sjovt
på en racerbane.
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 88 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.
| |
Moller (28-09-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 28-09-06 20:27 |
|
Lars Løfgreen skrev:
>> Hrm hrm, jeg tror ikke du er helt med på hvilke omkostninger en
>> banedag indebære:
>
> Nu skal der jo være plads til os alle sammen. Det er ikke nødvendigvis alle
> der
> har ambitioner om at blive racer-kører, selvom man gerne vil have det sjovt
> på en racerbane.
Yeps, der er flere af os som har haft det skide sjovt uden at køre
rundt på det vildeste racer jern, eller klædt i læder så enhver
svingerklub vil være misundelig :) og har ihvertfald 20+ banedage bag os
nu... uden at det har været kedeligt :)
VH
Moller
Som nikker genkende til Armands udregning...
| |
Jim Andersen (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 02-10-06 08:52 |
|
Moller wrote:
>> Nu skal der jo være plads til os alle sammen. Det er ikke
>> nødvendigvis alle der
>> har ambitioner om at blive racer-kører
>
> Yeps, der er flere af os som har haft det skide sjovt uden at køre
> rundt på det vildeste racer jern, eller klædt i læder så enhver
> svingerklub vil være misundelig :)
Joe men... nu hedder det altså lej-en-racer, ikke ud-og-kør-sjovt.dk
/jim
| |
Moller (02-10-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-10-06 18:50 |
|
Jim Andersen skrev:
> Moller wrote:
>>> Nu skal der jo være plads til os alle sammen. Det er ikke
>>> nødvendigvis alle der
>>> har ambitioner om at blive racer-kører
>> Yeps, der er flere af os som har haft det skide sjovt uden at køre
>> rundt på det vildeste racer jern, eller klædt i læder så enhver
>> svingerklub vil være misundelig :)
>
> Joe men... nu hedder det altså lej-en-racer, ikke ud-og-kør-sjovt.dk
Nu var det stadig hvad er rimelig pris for at komme på bane.. og ikke
omkring hyggeture med lillemor, som nogen syntes er sjovt ;)
VH
Moller
| |
Jim Andersen (03-10-2006)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 03-10-06 11:37 |
|
Moller wrote:
> Jim Andersen skrev:
>> Moller wrote:
>>>> Nu skal der jo være plads til os alle sammen. Det er ikke
>>>> nødvendigvis alle der
>>>> har ambitioner om at blive racer-kører
>>> Yeps, der er flere af os som har haft det skide sjovt uden at køre
>>> rundt på det vildeste racer jern, eller klædt i læder så enhver
>>> svingerklub vil være misundelig :)
>>
>> Joe men... nu hedder det altså lej-en-racer, ikke ud-og-kør-sjovt.dk
>
> Nu var det stadig hvad er rimelig pris for at komme på bane..
Nej. Det var hvad der var rimelig pris for at komme til at opleve ægte race.
"at komme på bane" er ikke "race". Der er forskel på at have en kvik mc,
noget safety1st tekstiltøj og sjov på en bane, og så dét som man kan få hos
lej-en-racer. Det er da muligt at der kun er 20% forskel, og at du kommer
til at betale 200% for de 20%, men sådan er det jo så tit.
/jim
| |
Moller (03-10-2006)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 03-10-06 21:15 |
|
Jim Andersen skrev:
> Nej. Det var hvad der var rimelig pris for at komme til at opleve ægte race.
> "at komme på bane" er ikke "race". Der er forskel på at have en kvik mc,
> noget safety1st tekstiltøj og sjov på en bane, og så dét som man kan få hos
> lej-en-racer. Det er da muligt at der kun er 20% forskel, og at du kommer
> til at betale 200% for de 20%, men sådan er det jo så tit.
En CBR600F2 på bane er nok til alles første tur på bane, den har
rigeligt til hvad der skal til for en race oplevelse.
At starte ud på en bane med en R1 er jo komplet åndsvagt, da de fleste
vil være ved at skide i bukserne af skræk over den, og dem der ik er det
er simpelt komplet ligeglade med deres liv, og gir den gas uden
eftertanke....
VH
Moller
| |
Jim Andersen (04-10-2006)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 04-10-06 08:34 |
|
Moller wrote:
> En CBR600F2 på bane er nok til alles første tur på bane, den har
> rigeligt til hvad der skal til for en race oplevelse.
Enig.
> At starte ud på en bane med en R1 er jo komplet åndsvagt
Nu er du jo rationel. Hold straks op med det. Vi snakker MC her. Fornuft har
ikke megen plads i dette univers.
Når du sidder i gølf-klubben og beretter om din tur på en Honda 600, kan du
altså ikke overdøve ham der fortæller om sin udflugt med lej-en-racer på en
R1 med dækvarmere og pitcrew.
/jim
| |
|
|