|
| Afgifter på importeret BMW K1200RS Fra : Palle |
Dato : 25-09-06 19:43 |
|
Hejsa
Har lige kørt en BMW K1200RS, 02/98 - 29500km, hjem fra Sydtyskland. Den
kører fremragnede og ser ualmindeligt velholdt ud. Den stod mig i knap 5000?
incl sidetasker, tanktaske og al papirarbejdet + 5dagesplader til grænsen.
Det var lidt et impulskøb, og jeg er først nu ved at sætte mig ind i, hvad
pokker der gælder af afgiftsregler. Jeg har her i gruppen kunnet læse mig
til at der åbenbart gælder "nye regler" på området. Hvad betyder det?
Kan jeg smutte op, få den vurderet og så konstatere, at jeg hellere vil
vente til foråret med en endelig vurdering? Herefter vil den have fyldt år
en ekstra gang, hvilket da for pokker må gøre den lidt billigere...
Hvad hvis jeg var uheldig at smide den i en kurve, så den ene side af kåben
er revet godt op. Hvor meget kan man forvente at få nedsat prisen i det
tilfælde?
Hygge, Palle
| |
Steen E. (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 25-09-06 21:07 |
|
>
> Kan jeg smutte op, få den vurderet og så konstatere, at jeg hellere
> vil
> vente til foråret med en endelig vurdering? Herefter vil den have
> fyldt år
> en ekstra gang, hvilket da for pokker må gøre den lidt billigere...
>
Skøn maskine Desværre vil skat have sig godt betalt for at du kan få
plader på den.
På skat's hjemmeside kan du forhåndsberegne den - såvidt jeg kan se
bliver reg.afgift ca. 75-80.000.
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Snusken (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Snusken |
Dato : 25-09-06 21:14 |
|
> vente til foråret med en endelig vurdering? Herefter vil den have fyldt år
> en ekstra gang, hvilket da for pokker må gøre den lidt billigere...
Lidt falder afgiften vel hvert, men på modep.toldskat.dk angives
afgiften i intervallet 77K til 86K. det er nok incl. diverse forsøg på
"nedvurderinger"
/Erik
| |
2 (25-09-2006)
| Kommentar Fra : 2 |
Dato : 25-09-06 22:54 |
|
On Mon, 25 Sep 2006 20:43:11 +0200, "Palle" <palle@fjerndette.nmp.dk>
wrote:
>Hejsa
>
>Har lige kørt en BMW K1200RS, 02/98 - 29500km, hjem fra Sydtyskland. Den
>kører fremragnede og ser ualmindeligt velholdt ud. Den stod mig i knap 5000?
>incl sidetasker, tanktaske og al papirarbejdet + 5dagesplader til grænsen.
>Det var lidt et impulskøb, og jeg er først nu ved at sætte mig ind i, hvad
>pokker der gælder af afgiftsregler. Jeg har her i gruppen kunnet læse mig
>til at der åbenbart gælder "nye regler" på området. Hvad betyder det?
>
>Kan jeg smutte op, få den vurderet og så konstatere, at jeg hellere vil
>vente til foråret med en endelig vurdering? Herefter vil den have fyldt år
>en ekstra gang, hvilket da for pokker må gøre den lidt billigere...
>
>Hvad hvis jeg var uheldig at smide den i en kurve, så den ene side af kåben
>er revet godt op. Hvor meget kan man forvente at få nedsat prisen i det
>tilfælde?
>
>Hygge, Palle
>
Lidt kreativt forslag og håber ikke bundløse statsskatten læser med.
Hvad med bare at leje prøveplade de dage, få måneder du kører om
sommeren og så lad nogle år gå, og så få den registeret.
Fordel man slipper for at betale alt for meget i en forvejen høj skat,
og ingen ekstra forsikring, da den jo er incl i prøvepladen.
Man kan sandelig køre mange dage på prøveplade for 75000 kr
Hvad er ulemper?
Torben
| |
Preben Riis Sørensen (25-09-2006)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 25-09-06 23:28 |
|
"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev> Hvad er ulemper?
1) At blive stoppet af ordensmagten.
2) At skulle betale en enorm bøde, selvom man har strikket en (synes man
selv) helt skudsikker løgnehistorie sammen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Torben Scheel (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 26-09-06 07:25 |
|
2 wrote:
> Hvad er ulemper?
Man kan ikke køre i udlandet
Man kan ikke køre med passagér
Man kan ikke køre med ret meget bagage
Klisterpladen blæser af
Faste plader skal både afleveres og hentes, og skal man køre en lørdag
skal man hente inden lukketid fredag, og betale for fredag, lørdag,
søndag og mandag.
Modellen er egnet til at prøve en supercykel over en sommer, ikke til en
brugscykel.
--
vh
Torben
| |
2 (26-09-2006)
| Kommentar Fra : 2 |
Dato : 26-09-06 22:58 |
|
On Tue, 26 Sep 2006 08:25:22 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>2 wrote:
>
>> Hvad er ulemper?
>
>Man kan ikke køre i udlandet
>Man kan ikke køre med passagér
>Man kan ikke køre med ret meget bagage
>Klisterpladen blæser af
Jamen det er da til at leve med.
Og at blive stoppet af politiet, man har jo prøveplade på som de selv
forlanger og man betaler jo døgnsprisen, så kan de jo ikke sige andet
end god tur.
Nogle veteraner bil som MC lejer jo sådanne plader til træf i nogle
uger.
Ja det er klart det skal være en større nyere og dyrere model, før det
kan svarer sig.
Torben
| |
Matthias H Matthiess~ (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 26-09-06 15:07 |
|
"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:oijgh29ga2gr3e0vkf339i1va2c58i4h6v@4ax.com...
> On Mon, 25 Sep 2006 20:43:11 +0200, "Palle" <palle@fjerndette.nmp.dk>
> wrote:
>
>>Hejsa
>>
>>Har lige kørt en BMW K1200RS, 02/98 - 29500km, hjem fra Sydtyskland. Den
>>kører fremragnede og ser ualmindeligt velholdt ud. Den stod mig i knap
>>5000?
>>incl sidetasker, tanktaske og al papirarbejdet + 5dagesplader til grænsen.
>>Det var lidt et impulskøb, og jeg er først nu ved at sætte mig ind i, hvad
>>pokker der gælder af afgiftsregler. Jeg har her i gruppen kunnet læse mig
>>til at der åbenbart gælder "nye regler" på området. Hvad betyder det?
>>
>>Kan jeg smutte op, få den vurderet og så konstatere, at jeg hellere vil
>>vente til foråret med en endelig vurdering? Herefter vil den have fyldt år
>>en ekstra gang, hvilket da for pokker må gøre den lidt billigere...
>>
>>Hvad hvis jeg var uheldig at smide den i en kurve, så den ene side af
>>kåben
>>er revet godt op. Hvor meget kan man forvente at få nedsat prisen i det
>>tilfælde?
>>
>>Hygge, Palle
>>
>
>
> Lidt kreativt forslag og håber ikke bundløse statsskatten læser med.
> Hvad med bare at leje prøveplade de dage, få måneder du kører om
> sommeren og så lad nogle år gå, og så få den registeret.
> Fordel man slipper for at betale alt for meget i en forvejen høj skat,
> og ingen ekstra forsikring, da den jo er incl i prøvepladen.
>
> Man kan sandelig køre mange dage på prøveplade for 75000 kr
>
> Hvad er ulemper?
>
Det er altså ikke Skat man snyder ved dit forslag. Det er alle os andre der
der lovlydigt betaler.
Og på prøveplader er der ingen kaskoforsikring.
Hilsen Matthias
| |
Jan Bachman (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Jan Bachman |
Dato : 26-09-06 16:16 |
|
On Mon, 25 Sep 2006 20:43:11 +0200, "Palle" <palle@fjerndette.nmp.dk>
wrote:
>Har lige kørt en BMW K1200RS, 02/98 - 29500km, hjem fra Sydtyskland. Den
>kører fremragnede og ser ualmindeligt velholdt ud. Den stod mig i knap 5000?
>incl sidetasker, tanktaske og al papirarbejdet + 5dagesplader til grænsen.
>Det var lidt et impulskøb, og jeg er først nu ved at sætte mig ind i, hvad
>pokker der gælder af afgiftsregler. Jeg har her i gruppen kunnet læse mig
>til at der åbenbart gælder "nye regler" på området. Hvad betyder det?
Jeg har prøvet import før og efter de "nye regler". I dag kan man tage
ind til SKAT med en udfyldt 21009, synspapirer og få den endelige
vurdering med det samme. Er der skader der skal trække ned på
afgiften, så hav maskinen med, så de kan inspicere skaderne.
>Kan jeg smutte op, få den vurderet og så konstatere, at jeg hellere vil
>vente til foråret med en endelig vurdering? Herefter vil den have fyldt år
>en ekstra gang, hvilket da for pokker må gøre den lidt billigere...
Der jeg stod i kø var der andre der forsøgte at få en vurdering uden
synspapirer. SKAT gad ikke bruge tid på dette.
/Jan
| |
Torben Scheel (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 26-09-06 16:25 |
|
Jan Bachman wrote:
> Jeg har prøvet import før og efter de "nye regler". I dag kan man tage
> ind til SKAT med en udfyldt 21009, synspapirer og få den endelige
> vurdering med det samme. Er der skader der skal trække ned på
> afgiften, så hav maskinen med, så de kan inspicere skaderne.
>
Njah - jeg måtte vente en dags tid på en foreløbig afgift i fredensborg
i denne måned, efter betaling af den gik der knap 3 uger før jeg i
forgårs fik den endelige afgift oplyst. De gad ikke se maskinen, da det
er Høje Taastrup der fastsætter afgiften.
--
vh
Torben
| |
Jan Bachman (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Jan Bachman |
Dato : 26-09-06 20:59 |
|
On Tue, 26 Sep 2006 17:25:15 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>Njah - jeg måtte vente en dags tid på en foreløbig afgift i fredensborg
>i denne måned, efter betaling af den gik der knap 3 uger før jeg i
>forgårs fik den endelige afgift oplyst. De gad ikke se maskinen, da det
>er Høje Taastrup der fastsætter afgiften.
Det var netop i Høje Taastrup jeg mødte op. Det forklarer nok at sagen
kunne lukkes med det samme i mit tilfælde.
/Jan
| |
Palle (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Palle |
Dato : 26-09-06 21:02 |
|
Takker for indlæggene, men der er ikke rigtigt nogen, der egentlig svarer
særligt meget på spørgsmålene:
Hvad er forskellen på nye/gamle regler?
Kan man afvise en vurdering, vente et halvt års tid og så få den vurderet
igen?
Hvad rabat giver en flækket/totalt skrammet kåbe monstro, kan det
overhovedet betale sig at lede efter en og bruge tid på at flytte frem og
tilbage?
VH Palle
"Palle" <palle@fjerndette.nmp.dk> wrote in message
news:dpVRg.6921$Sk2.1866@news.get2net.dk...
> Hejsa
>
> Har lige kørt en BMW K1200RS, 02/98 - 29500km, hjem fra Sydtyskland. Den
> kører fremragnede og ser ualmindeligt velholdt ud. Den stod mig i knap
5000?
> incl sidetasker, tanktaske og al papirarbejdet + 5dagesplader til grænsen.
> Det var lidt et impulskøb, og jeg er først nu ved at sætte mig ind i, hvad
> pokker der gælder af afgiftsregler. Jeg har her i gruppen kunnet læse mig
> til at der åbenbart gælder "nye regler" på området. Hvad betyder det?
>
> Kan jeg smutte op, få den vurderet og så konstatere, at jeg hellere vil
> vente til foråret med en endelig vurdering? Herefter vil den have fyldt år
> en ekstra gang, hvilket da for pokker må gøre den lidt billigere...
>
> Hvad hvis jeg var uheldig at smide den i en kurve, så den ene side af
kåben
> er revet godt op. Hvor meget kan man forvente at få nedsat prisen i det
> tilfælde?
>
> Hygge, Palle
>
>
| |
Richard (26-09-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 26-09-06 21:18 |
|
Palle wrote:
> Hvad er forskellen på nye/gamle regler?
Det ser du let ved at søge efter de nye regler; men hvad vil du med de
gamle nu, de ophørte jo 30. marts?
> Kan man afvise en vurdering, vente et halvt års tid og så få den vurderet
> igen?
Ja, bare lad være med at betale afgiften og undlad derfor at sætte
plader på. Men hvis du mener, at værdien er fastsat for højt skal du
blot samle dokumentation og starte en klagesag.
> Hvad rabat giver en flækket/totalt skrammet kåbe monstro, kan det
> overhovedet betale sig at lede efter en og bruge tid på at flytte frem og
> tilbage?
Næppe besværet værd, formentlig giver det ingen rabat -
vurderingsfolkene forventer, at du har fået cyklen tilsvarende billigere
og at skaden bliver udbedret før eller senere. Og det retter de så
værdien ind efter...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/?id=132
| |
|
|