hilsen
Fra : Brian S. Jensen

Dato : 25-09-06 12:49

Hej, hilser altid på andre mc'ere - hvis jeg ser dem i tide.
Hvordan hilser man i øvrigt på mc'ere i egen bane, hvis man bliver overhalet
eller selv overhaler?
Mvh
Brian

Fra : Niels Pein

Dato : 25-09-06 13:09

"Brian S. Jensen" skrev ...
> Hej, hilser altid på andre mc'ere - hvis jeg ser dem i tide.

Det gør jeg også - specielt når jeg selv kører MC

> Hvordan hilser man i øvrigt på mc'ere i egen bane, hvis man bliver
> overhalet eller selv overhaler?

Hvis jeg bliver overhalet, hilser jeg med venstre lige omkring det tidspunkt
hvor man ikke længere kan se den overhalende i sidespejlet, altså lidt inden
han/hun kommer op på siden af mig.

Hvis jeg selv overhaler, rækker jeg som regel venstre ind foran kroppen over
tanken kort efter jeg har passeret, inden jeg begynder at trække ind, så den
overhalede kan se hånden.
Og hvis jeg ikke synes det passer at slippe styret så længe (sjældent), så
giver jeg et lille vift med højre fod.

I mørke, når jeg møder modkørende, laver jeg som regel et enkelt venstre- og
et enkelt højreblink med blinklysene, hvis der ikke er for meget øvrig
trafik der kan blive forvirret af det. Og når jeg selv overhaler, laver jeg
samme venstre-/højreblink efter jeg er trukket ind foran.
Jeg synes ikke der er nogen passende måde at hilse på i mørke, når jeg selv
bliver overhalet.
--
Mvh.
Niels

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 25-09-06 13:18

det lyder som en god måde at hilse på, det prøver jeg!

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 25-09-06 15:07

Brian S. Jensen skrev:

> Hej, hilser altid på andre mc'ere - hvis jeg ser dem i tide.
> Hvordan hilser man i øvrigt på mc'ere i egen bane, hvis man bliver overhalet
> [...]

Jeg hilser med højre fod når jeg overhaler.

Jeg ved desværre ikke hvad man gør når man selv bliver overhalet,
det kan jeg ikke huske at være ude for :)

Fra : Esben

Dato : 25-09-06 16:50

også mig... jeg begyndte at se i frankrig og tyskland de sidste år at
folk hilste med foden når de overhalede.
så derfor går jeg det også...

Hilsen Esben