spørgsmål
Fra : Erling Jensen

Dato : 24-09-06 17:49

da jeg i sin tid kørte på min kawa 900 hilste alle motorcykliste på
hinanden, men det gør man så sandelig ikke mere, det er meget sjældent man
ser det, hvad er der gået galt

mvh
Erling
tidligere motorcyklist

Fra : flopper

Dato : 24-09-06 18:07

"Erling Jensen" <erling.jensen.fjern.spam@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aGyRg.70$d77.51@news.get2net.dk...
> da jeg i sin tid kørte på min kawa 900 hilste alle motorcykliste på
> hinanden, men det gør man så sandelig ikke mere, det er meget sjældent man
> [...]

hm det er nu ikke helt min oplevelse, men det er måske lidt vanskeligere at
se inde fra "læskuret"

Fra : Erling Jensen

Dato : 24-09-06 20:33

"flopper" <odalhan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelse news:aGyRg.70$d77.51@news.get2net.dk...

> hm det er nu ikke helt min oplevelse, men det er måske lidt vanskeligere
> at se inde fra "læskuret"
>
>Nu er der et ganske udmærket overblik fra den lastbil jeg kører rundt i og
>jeg synes at uanset om det er på motorvej, landevej eller i byen er det et
>fåtal der hilser, men igen er det nok svært at få detaljerne med inde fra
>læskuret( hehe) hvorfor at jeg spørger er jo fordi at det trækker jo lidt i
>en når man engang selv har kørt´, men det var dengang hvor man ikke havde

mvh
Erling

Fra : Soren Lindholt

Dato : 25-09-06 09:43

Erling Jensen skrev:
> "flopper" <odalhan@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Restriktioner?
Stænklappen er jo afskaffet, og hjelm og fartgrænser har vi skullet køre
med i mange år, så mon ikke du skal krølle den fordom sammen og se at
komme i gang igen...

Søren
motortosse

Fra : Studen

Dato : 24-09-06 18:08

"Erling Jensen" <erling.jensen.fjern.spam@tele2adsl.dk> wrote in message
> da jeg i sin tid kørte på min kawa 900 hilste alle motorcykliste på
> hinanden, men det gør man så sandelig ikke mere, det er meget sjældent man
> ser det, hvad er der gået galt

Hej Erling

Bor du i København? Jeg hilser nærmest altid, men i den kjøvenhavnske trafik
er det bestemt ikke et must, da det let kan blive på bekostning af
sikkerheden.

På landevejene er det snart hovedreglen, at rockeragtige typer på HD'er ikke
hilser, men dem om det :)

Mvh
Stud

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-09-06 21:33

Studen wrote:

> På landevejene er det snart hovedreglen, at rockeragtige typer på
> HD'er ikke hilser, men dem om det :)

Det må i så fald kun gælde dit nærområde? Hernede på sydfyn hilser folk
pænt, ligegyldigt hvad cykel de kører på

.... at dem der kører på rockeragtige-motorcykler så kører så langsomt at man
er ved at kede sig ihjæl, må være en anden sag

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-09-06 21:32

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> writes:

> Det må i så fald kun gælde dit nærområde? Hernede på sydfyn hilser folk
> pænt, ligegyldigt hvad cykel de kører på

Jeg kørte fra København til Helsingør i eftermiddags. Mødte syv
cykler, hvoraf fem hilste - men de to sidste kørte samme vej som mig,
så de er undskyldt :)

Kørte så ad motorvejen Helsingborg-Göteborg. Her hilste jeg selv kun
på en enkelt - og han hilste igen. Det var så ved noget
vejarbejde-køkørsel. Ellers hilser jeg ikke på motorveje.

> ... at dem der kører på rockeragtige-motorcykler så kører så langsomt at man
> er ved at kede sig ihjæl, må være en anden sag

Med den nuværende vindskærm og min imponerende vægt - OG bagage - kan
Martha lige snige sig op på 101 mph fandt jeg ud af i dag. Det er
RIGELIGT hurtigt på en cruiser, skal jeg hilse og sige.

--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-09-06 22:00

Peter B. Juul wrote:

> Jeg kørte fra København til Helsingør i eftermiddags. Mødte syv
> cykler, hvoraf fem hilste - men de to sidste kørte samme vej som mig,
> så de er undskyldt :)

Jeg kan snart ikke huske hvor længe siden det er, at en motorcyklist /ikke/
hilste tilbage.
Måske sker det bare ikke så ofte, fordi jeg nærmest altid er den første til
at hilse.

> Med den nuværende vindskærm og min imponerende vægt - OG bagage - kan
> Martha lige snige sig op på 101 mph fandt jeg ud af i dag. Det er
> RIGELIGT hurtigt på en cruiser, skal jeg hilse og sige.

Dem jeg mødte og fulgte efter (vendte om) kørte end ikke i nærheden af
100km/t...
Forreste mand ledte os forbi en god vejstrækning med nogle udmærkede sving,
som man sagtens kan tage med 120 (også sagtens på en chopper), men der lå vi
og kørte 70..

Synes det er pinligt at køre i flok, når bilerne ligger og overhaler
gruppen, og der faktisk intet er i vejen for at køre stærkere, ja måske
endda bare lige snitte 80km/t..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ulvir

Dato : 24-09-06 18:10

Erling Jensen wrote:
> da jeg i sin tid kørte på min kawa 900 hilste alle motorcykliste på
> hinanden, men det gør man så sandelig ikke mere, det er meget
> sjældent man ser det, hvad er der gået galt

Jeg hilser da på alle mc'er jeg møder på min vej- og får en hilsen tilbage i
nok 8-9 ud af 10 tilfælde..

Fra : Max Andersen

Dato : 24-09-06 20:41

Erling Jensen wrote:
> da jeg i sin tid kørte på min kawa 900 hilste alle motorcykliste på
> hinanden, men det gør man så sandelig ikke mere, det er meget sjældent man
> [...]

Nu er jeg igang med kortet og ser frem til den hilsen man har på mc'ere.
Jeg har også prøvet fra min scooter 45'er , men det virkede ikke

Håber ikke det går af mode. Det er da en fed ting, medmindre man kører
væk fra bakken når de åbner/lukker :)

Max

Fra : Max Andersen

Dato : 24-09-06 20:48

Max Andersen wrote:

> [...]
> Jeg har også prøvet fra min scooter 45'er , men det virkede ikke
>
> Håber ikke det går af mode. Det er da en fed ting, medmindre man kører

Faktisk kørte jeg forleden på overdrevsvejen i Hillerød (første gang på
vej) med køreskolen, og turde ikke hilse første gang vi så en mc. vinden
mmod hånden føltes lidt voldsom første gang, så den kom hurtigt ned igen.
Men da sagde kørelæreren (Inges køreskole i Hillerød) at "man HILSER til
hinanden på mc. DET gør man. Motorcykler hilser ALTID på hinanden", så
jeg øvede mig lidt i at løfte venstre hånd, og efter et par minutter så
var den hjemme og jeg hilste på et par stykker inden timen var forbi.

Det var en dejlig følelse, og jeg håber da at opleve det altid i fremtiden.

Max (snarlig kawa 900 ejer (vn900))

Fra : Armand

Dato : 24-09-06 22:12

Max Andersen skrev:

> Håber ikke det går af mode. Det er da en fed ting, medmindre man kører
> væk fra bakken når de åbner/lukker :)

- - - Endsamt de forekommende faste mødesteder á f.eks. dagens ved
Karoline-Cafeteriet i Middelfart, hvor det kan være lidt ovevældende og
måske også relativt meningsløst at skulle overkomme at hilse på alt
modkørende indenfor de nærmeste 5km fra stedet

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-06 07:01

Armand wrote:
> [...]
> måske også relativt meningsløst at skulle overkomme at hilse på alt
> modkørende indenfor de nærmeste 5km fra stedet

Jeg kørte en tur af strandvejen i går (den ved øresund) til langelinie -
og der hilste stort set alle. Selv rockertyperne (men jeg mistænker nu
også rockertyperne i dét område for at være børsmæglere med komplekser)

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 10:14

> Jeg kørte en tur af strandvejen i går (den ved øresund) til langelinie -
> og der hilste stort set alle. Selv rockertyperne (men jeg mistænker nu
> også rockertyperne i dét område for at være børsmæglere med komplekser)

Hvad lavede du der, du skulle da hellere have været med på turen til
Karoline

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-06 11:00

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Hvad lavede du der, du skulle da hellere have været med på turen til
> Karoline

Ville gerne, men formiddagen blev brugt på at lære min ældste (9 år)
hovedspring - hun er lige startet til dykning, og er ikke helt fortrolig
med de "vilde" ting endnu. Desuden kan fruen ikke komme ud at køre hvis
jeg er værk hele dagen, og i går fik jeg jaget hende ud på en tur på en
times tid - og fik en smilende kone hjem, så dagen var skam ikke spildt

--
vh
Torben

Fra : Siavash T.

Dato : 25-09-06 07:37

Hej med alle

Som Stud nævner, er det, i den kjøvenhavnske trafik, ikke så nemt at
nå at vinke. Men jeg synes, at hovedet og øjenkontakt kan også
bruges til samme formål.

Hvis jeg ikke kan overskue at vinke, forsøger jeg absolut at få
øjenkontakt og nikke til modkørende MC'ist.

Jeg mener, at gode traditioner skal bevares. Man kan se det på
bilisterne, at de næste misunder os på det punkt.

hilsen
Siavash T.

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-09-06 09:43

Erling Jensen wrote:
> da jeg i sin tid kørte på min kawa 900 hilste alle motorcykliste på
> hinanden, men det gør man så sandelig ikke mere

Jo man gør.
> , det er meget
> sjældent man ser det, hvad er der gået galt

Dine øjne er ikke længere hvad de har været?

Jeg hilser på alt jeg ser. Enten med håndvip, eller hovednik, eller
fodrysten, alt efter hvad jeg bruger til at sidde fast på krabatten med.
De 2 sidste mc-betjente jeg hilste på, hilste endda tilbage.

Modkørende på motorvej ser jeg sjældent. Kun ved kø-kørsel er der overskud
nok.
I den københavnske trafik hilser jeg sjældent. Dér er der rigeligt at skulle
holde øje med. Med mindre jeg holder for rødt.

Jeg går ud fra at dem der ikke hilser tilbage når jeg hilser på dem, har for
travlt, og først opdager mig når det er "for sent".

/jim

Fra : OH

Dato : 25-09-06 10:41

> [...]
> da jeg i sin tid kørte på min kawa 900 hilste alle motorcykliste på
> hinanden, men det gør man så sandelig ikke mere, det er meget sjældent man

Fis med dig
Var ude at lufte igår i det dejlige vejr og blev helt øm af at hilse på alle
MC'erne, både på motorvej og langs kysten ved Øresund til Langelinie. Selv
et par MC betjente hilste, - det skyldtes nok de kørte på nye Yammerhakkere
og var glade........

Vh
Ole H
BMW K1200RS

Fra : Erling Jensen

Dato : 28-09-06 17:45

Så må det bare være det, at det bare er mine øjne der er blevet gamle og
trætte og min reaktionsevne der er så svækket at jeg ikke når at se at 97 %
af alle hilser, men det kan også være svært at se et lille nik eller at man
lige løfter fingerene fra koblingen, men det er rart at man stadig holder
traditionen ved lige... og jo jeg misunder jer lidt, friheden ved at side
overskrævs på kværnen og bare lade kilometerne rulle på en solrig dag er en
oplevelse , man ikke oplever på søndagsturen i bil.

tak for alle svarene
Erling

Fra : Morten K

Dato : 26-09-06 07:45

Jeg hilser altid når det er muligt. Men som andre har nævnt så har
man i den Københavnske trafik meget at se til, samt at når man kører
tæt i den ene retning når man ofte ikke at se at der kommer en MC i
den anden retning, især ikke hvis man ligger bag en kassevogn.

Men hilses det skal der!

mvh
Morten Krauw
Yamaha TRX 850