SHOEI xr1000 - "herlig" dobbelte D-ringslu~
Fra : Torben Scheel

Dato : 22-09-06 08:52

I går ankom min nye hjelm, og morgenens tur til arbejde skulle være en
udelt fornøjelse. Visiret lukker tæt, udluftningen fungerer perfekt,
pasformen er god, den er mere støjsvag end min aldrende SHOEI Duotec og
den ser næsten lige så godt ud som mig

Men hvad dælen er det meningen man skal gøre med de løse remme der
tæsker min hals? At der også er sat en plastiksikring på med fine tappe
gør oplevelsen endnu mere S/M er bare fedt (not)..

Tappene giver mistanke om at der skulle være en modpart til parkering af
remmen, men jeg kan ikke finde nogen..

Hvad gør i andre?

Daytona Touring Star GTX støvlerne, der også var i pakken, _var_ en
udelt fornøjelse, herligt at være moderne ekviperet hele vejen igennem

--
vh
Torben

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-09-06 09:11

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Tappene giver mistanke om at der skulle være en modpart til parkering af
> remmen, men jeg kan ikke finde nogen..

Den sidder garanteret på en af D-ringene - det gør den på min X-Ceed
II. På den lige side i D'et.

> Hvad gør i andre?

Giver lidt ekstra gas nu da man har fået en hjelm med racer-lukning

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-09-06 09:37

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Den sidder garanteret på en af D-ringene - det gør den på min X-Ceed
> II. På den lige side i D'et.

Ah! Ingen decideret holder, men hagerne passer uden på den yderste
D-ring (på midtersprossen om du vil). Jeg ser frem til en aften med
normaltfarvet drøbel - tak!

> Giver lidt ekstra gas nu da man har fået en hjelm med racer-lukning

<mortenmode>
Hjelmen er der kun for at sløre min identitet overfor politiet og
afværge insekter, så stropperne er klippet af. Hvis man kører så godt
som jeg får man aldrig brug for dem.
</mortenmode>

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 10:30

Torben Scheel skrev i meddelelsen
<4513a0b2$0$75030$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
>Hjelmen er der kun for at sløre min identitet overfor politiet og
>afværge insekter, så stropperne er klippet af. Hvis man kører så godt

Ahædr, det.... fnis, kan Du... av-av min mave, ikke være bekendt... ;-D

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : runes-mc.dk

Dato : 22-09-06 18:25

Har du læst vejledningen ?

"Dimsen" for enden af remmen, med de 2 tappe kan klemmes fast i
d-ringene efter du har spændt hjelmen fast.

Svært at forklare i tekst, men hvis du bor i nærheden af enghave, så
er de gode til at forklare det.

Har selv en XR1000

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 22-09-06 18:35

> [...]
> oplevelsen endnu mere S/M er bare fedt (not)..
>
> Tappene giver mistanke om at der skulle være en modpart til parkering af

Det kan jeg godt forstå, for der er ingen. Plastiksikringen skal gøres fast
på den "lodrette del af den yderste D-ring. altså her >D.

mvh Jens
Sydals

Fra : Bongo

Dato : 24-09-06 16:49

Plasttappen for enden af ringen er bare for at du kan finde den med handsker
på. På min Aria sidder der en knap lås for enden af remmen der knappes på
remmen over D låsen så den ikke hænger og blafre i vinden. Det må næsten
være det samme/el. lign. system på din.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-06 07:14

Bongo wrote:
> [...]
> remmen over D låsen så den ikke hænger og blafre i vinden. Det må næsten

Næh - se mit tidligere svar. Dutten passer på midtersprossen på yderste
D. Med midtersprosse i begge D'er er det vel i princippet en dobbelt
dobbelt D lukning

--
vh
Torben - der helt havde glemt hvordan ny polystyren lugter -yuck-

Fra : J.C.Kløve

Dato : 24-09-06 22:50

Torben Scheel skrev:

> [...]
> Hjelmen er der kun for at sløre min identitet overfor politiet og
> afværge insekter, så stropperne er klippet af. Hvis man kører så godt

baba da dum baba da dum ahemmm

Klipper du så ikk os lige diverse strittende metalgenstande af
motorcyklen, for .... hmmm
ah!
...for at lette den for lidt vægt

--
Dun@nt

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-06 06:50

J.C.Kløve wrote:

> baba da dum baba da dum ahemmm
>
> Klipper du så ikk os lige diverse strittende metalgenstande af
> motorcyklen, for .... hmmm
> ah!
> ..for at lette den for lidt vægt

Øverflødige ekstremiteter bliver slebet væk i mine sublime
nedlægningsvinkler. FJ'eren er på slankekur, som du har bemærket

--
vh
Torben