politiets fotovogne og MC
Fra : Peter Madsen

Dato : 19-09-06 19:48

jeg er lige blevet knipset med omkring 60 hvor jeg måtte køre 50.
Betyder det jeg får en bøde når det er på MC eller hvad?
Jeg har hørt både at de ikke kan fotografere nummer eftersom pladen jo sidder bagpå, men også nogen der siger at de godt kan nu via et ekstra kamera. Er det bare en vandrehistorie, som den med dem der fik bøder for at køre uden sele?

Peter

Fra : KOP

Dato : 19-09-06 19:58

....ingen vandrehistorie hér. Fotovogne er udstyret med et videokamera der
starter når kameraet bliver aktiveret, og filmer ud af forruden, så du kan
imødese et smukt og vellignende foto sammen med et bødeforlæg.

--
kop
FZS 600 '98

Fra : Peter Madsen

Dato : 19-09-06 20:01

"KOP" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:45103d1f$0$834$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> starter når kameraet bliver aktiveret, og filmer ud af forruden, så du kan
> imødese et smukt og vellignende foto sammen med et bødeforlæg.

Oki, tak for svar, så må jeg jo bare hoste op, øv......

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 19-09-06 21:31

Peter Madsen wrote:
> "KOP" <kop@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Oki, tak for svar, så må jeg jo bare hoste op, øv......

Tja, jeg blev også knipset på vej til træf på toppen i år (70 i en 60-zone),
og jeg har ikke fået nogle fine breve fra policen :)

Du må vel bare vente og se, det afhænger af så meget.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : MKS - 74

Dato : 19-09-06 19:58

On Tue, 19 Sep 2006 20:48:02 +0200, "Peter Madsen"
<suzi550@invalid.com> wrote:

>jeg er lige blevet knipset med omkring 60 hvor jeg måtte køre 50.
>Betyder det jeg får en bøde når det er på MC eller hvad?

Måske - Afhængig af situationen (den tekniske kvalitet mm), vil du
måske få fremsendt et bødeforlæg som du så kan forholde sig til.

>Jeg har hørt både at de ikke kan fotografere nummer eftersom pladen jo sidder bagpå, men også nogen der siger at de godt kan nu via et ekstra kamera. Er det bare en vandrehistorie, som den med dem der fik bøder for at køre uden sele?

Det kan de skam godt, vil du vide mere om ATK er der en mulighed her:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 19-09-06 20:11

Peter Madsen wrote:
> [...]
> jo sidder bagpå, men også nogen der siger at de godt kan nu via et
> ekstra kamera. Er det bare en vandrehistorie, som den med dem der fik

Som jeg skrev her i gruppen d. 20 juli.

<klip>
Tja, - jeg blev "blitzet" d. 8. juni, og har endnu ikke fået en hilsen
fra politimesteren i Roskilde.
Så du kan da nok forvente mindst 1 måneds respit.
</klip>

Jeg har stadig ikke fået en hilsen .......
- nu er der næsten gået 3½ måned
Der er håb for dig

Jan Selchau-Hansen

Fra : Mikael Klynder

Dato : 19-09-06 22:07

"Peter Madsen" <suzi550@invalid.com> skrev i en meddelelse
> ...en vandrehistorie, som den med dem der fik bøder for at køre uden
> sele...

Huh, hvorfor skulle man dog ikke få en bøde for at køre uden sele? En
kammerat fik da sidste år tilsendt et smukt billede af ham i sin bil, uden
sele på. Kørte ikke engang for hurtigt, kun bøde for manglende sele.

Samme kammerat fortalte mig en historie om en af hans bekendte... personen
havde kørt på landevejen (lidt for hurtigt) hvor han pludselig så et blink.
Da han skulle tilbage igen senere, kørte han naturligvis lovlig hastighed,
da han jo vidste de stadig kunne stå der. Blitzen kom igen, han kunne ikke
helt forstå hvorfor. Et par uger senere dumpede den ind af brevsprækken, en
bøde for høj hastighed, to for manglende sele

Mvh Mikael

Fra : Peter Madsen

Dato : 19-09-06 22:56

------SNIP-----------
> [...]
> helt forstå hvorfor. Et par uger senere dumpede den ind af brevsprækken, en
> bøde for høj hastighed, to for manglende sele

Hehehe, det var lige netop den vandrehistorie jeg talte om

Peter

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-09-06 06:30

Mikael Klynder forklarede:

> [...]
> forstå hvorfor. Et par uger senere dumpede den ind af brevsprækken, en bøde
> for høj hastighed, to for manglende sele

Kodeordet her må være "En makkkerats bekendt"

-Rune Jensen

Fra : bem

Dato : 20-09-06 13:10

"Mikael Klynder" <mikael@klynder.dk> skrev i en meddelelse

> Huh, hvorfor skulle man dog ikke få en bøde for at køre uden sele? En
> kammerat fik da sidste år tilsendt et smukt billede af ham i sin bil, uden
> sele på. Kørte ikke engang for hurtigt, kun bøde for manglende sele.

Jeg tror du måske skulle tale et alvorsord med din kammerat - han lyver vist
for dig

Fra politi.dk:

"Kan man også få en bøde for at køre uden sikkerhedssele eller for at tale i
mobiltelefon?

Nej, ikke med den Automatiske Trafikkontrol, men hvis føreren ikke har
gyldigt kørekort, får denne selvfølgelig en bøde for dette. "

/Bo

Fra : Mikael Klynder

Dato : 20-09-06 14:49

"bem" <bem@nnospamm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nej, ikke med den Automatiske Trafikkontrol, men hvis føreren ikke har
> gyldigt kørekort, får denne selvfølgelig en bøde for dette. "

Det er muligt, men jeg har sgu selv stået med sedlen i hånden... dog ikke på
den sidste historie, som meget muligt kan være en vandrehistorie

Mvh Mikael

Fra : Mikael Klynder

Dato : 20-09-06 14:52

"bem" <bem@nnospamm.dk> skrev i en meddelelse
....Automatiske Trafikkontrol...

Nu er jeg så ikke så meget inde i "lingoen", men det der tales om ved
automatisk trafikkontrol, det er vel sådanne ubemandede stationer? Dem har
vi stort set ingen af i området, tror der er 1 i en radius af 25 km herfra.

Hvis den er bemandet er det måske en anden sag?

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-09-06 06:40

Mikael Klynder wrote:
> Nu er jeg så ikke så meget inde i "lingoen", men det der tales om ved
> automatisk trafikkontrol, det er vel sådanne ubemandede stationer?

Njae. ATK (Automatisk TrafikKontrol)

> Hvis den er bemandet er det måske en anden sag?

En ATK-vogn er bemandet

/jim

Fra : Armand

Dato : 20-09-06 14:59

bem skrev:

> [...]
> Nej, ikke med den Automatiske Trafikkontrol, men hvis føreren ikke har
> gyldigt kørekort, får denne selvfølgelig en bøde for dette. "

Huh?
Hvordan skulle man, ud fra et automatisk taget billede, kunne vide om
pågældende fører har kørekort eller ej??
At det offentlige kan vrøvle sådan, vider tydeligt at man ikke bør lægge
hovedet på blokken fordi man har tildraget sig fortolkninger på denne
eller lign. sites :-|

--
Armand.

Fra : Henning

Dato : 20-09-06 15:16

[...]

Jeg vil under alle omstændigheder tage den med ro, indtil der kommer en foto
med en vellignende billede af dit ansigt bag et forhåbentlig mørkt viser.
Hvis du ikke kan se ansigtet tydeligt, kan det jo godt være at det var en af
dine kammerater der var ude at prøve cyklen, og var der flere der prøvede
den den dag kan du jo ikke vide hvem det var der kørte for stærkt.
Henning