/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
2 x 42,-kr = 139,50kr
Fra : Anders Majland


Dato : 18-09-06 16:00

Jeg havde dummet mig og smidt min eneste nøgle væk til min h&b
sidetasker. Jeg spurgte så importøren og fik svaret - intet problem "
Art. 700.110 SN 14 Vejl. pris 42,- kr stk." og bestil dem via en
forhandler.

Jeg spurgte så motorhjørnet i viborg da de tættest på min bopæl. Intet
problem dem skulle de nok skaffe og ringe når de var kommet. Nu 3 uger
senere skrev jeg lige en email til dem for at høre af - jamen de var
allerede kommet men prisen var 139,50 for de to pga. porto og
ekspeditionsgebyrer.
Så sidder jeg med en lidt blandet smag i munden. Jeg værdsætter de
hurtige svar på mine emails og bestemt også at de "gider" bestille et
par nøgler hjem - men 55,50 i porto og ekspedition på et par nøgler
finder jeg lige stiv nok (Jeg ved ikke om det er gået til H&B i
tyskland eller den danske importør.)

Men en anden gang spørger jeg nok til prisen selvom jeg kender den
vejledende pris.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk



 
 
CL (18-09-2006)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 18-09-06 16:26


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:450eb470$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg havde dummet mig og smidt min eneste nøgle væk til min h&b sidetasker.
> Jeg spurgte så importøren og fik svaret - intet problem " Art. 700.110 SN
> 14 Vejl. pris 42,- kr stk." og bestil dem via en forhandler.
>
> Jeg spurgte så motorhjørnet i viborg da de tættest på min bopæl. Intet
> problem dem skulle de nok skaffe og ringe når de var kommet. Nu 3 uger
> senere skrev jeg lige en email til dem for at høre af - jamen de var
> allerede kommet men prisen var 139,50 for de to pga. porto og
> ekspeditionsgebyrer.
> Så sidder jeg med en lidt blandet smag i munden. Jeg værdsætter de hurtige
> svar på mine emails og bestemt også at de "gider" bestille et par nøgler
> hjem - men 55,50 i porto og ekspedition på et par nøgler finder jeg lige
> stiv nok (Jeg ved ikke om det er gået til H&B i tyskland eller den danske
> importør.)
>
> Men en anden gang spørger jeg nok til prisen selvom jeg kender den
> vejledende pris.
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
>
>
Jeg syntes at det er en okay pris, du gør jo heller ikke noget gratis
og fortjenesten på to nøgler alene er jo minimal.

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Anders Majland (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-09-06 17:07

> Jeg syntes at det er en okay pris, du gør jo heller ikke noget gratis
> og fortjenesten på to nøgler alene er jo minimal.

Når du hos en mc forhandler beder ham skaffe et oliefilter, et
bremsegreb eller lign (f.eks ud fra mc-nøglen) forventer du så også at
skulle betale en 50'er ekstra i porto og ekspedition ?

Eller hvis du kun køber en enkelt liter mælk i brugsen - så kan
fortjenesten på den nok ikke dække kassemedarbejderens tid/løn. Jeg har
da gennem årene købt diverse yamaha stumper derinde, et par hjelme og et
par bukser. Så lidt har jeg da bidraget med til butikkens drift.

Jeg ved ikke hvordan de 139,50kr er delt mellem butik, importør og
leverandør. Men nøglen har ikke koste mange øre at producere. Så når en
importør fortæller mig at jeg kan købe den hos en forhandler og oplyser
den vejledende pris så mener jeg at jeg kan have en berettiget
forventning om at kunne købe den til den pris. Jeg havde klippet teksten
fra importøren ind i min forespørgsel til butikken - så de viste også
hvad vejlende pris var da de bestilte hos importøren.

Men jeg er da enig at der kun er kunden til at betale - men bare ikke
vant til ved butikskøb at betale porto og ekspedition..... Så vil jeg da
have stumperne til døren (kunne f.eks have bestilt hos www.mcshoppen.dk
dog uden jeg har spurgt dem om prisen)







CL (18-09-2006)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 18-09-06 18:18


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:450ec423$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Når du hos en mc forhandler beder ham skaffe et oliefilter, et bremsegreb
> eller lign (f.eks ud fra mc-nøglen) forventer du så også at skulle betale
> en 50'er ekstra i porto og ekspedition ?
>
>
Har selv prøvet at betale for at få noget bestilt hjem.
men blev oplyst om at der ville komme et gebyr oveni.
>
>
> Eller hvis du kun køber en enkelt liter mælk i brugsen - så kan
> fortjenesten på den nok ikke dække kassemedarbejderens tid/løn.
>
Den tid er bruges på at tale med leverandøren er jo den samme.
og delt ud på 500 enheder( mælk) eller 2 så det koster betydeligt
mere tid per enhed.nøgle
>
>
>Jeg har da gennem årene købt diverse yamaha stumper derinde, et par hjelme
>og et par bukser. Så lidt har jeg da bidraget med til butikkens drift.
>
>
Det er ikke til at betale regninger med gutvil.
>
>
> Jeg ved ikke hvordan de 139,50kr er delt mellem butik, importør og
> leverandør. Men nøglen har ikke koste mange øre at producere. Så når en
> importør fortæller mig at jeg kan købe den hos en forhandler og oplyser
> den vejledende pris så mener jeg at jeg kan have en berettiget forventning
> om at kunne købe den til den pris. Jeg havde klippet teksten fra
> importøren ind i min forespørgsel til butikken - så de viste også hvad
> vejlende pris var da de bestilte hos importøren.
>
>
Som du selv siger >vejledende< pris.
>
>
> Men jeg er da enig at der kun er kunden til at betale - men bare ikke vant
> til ved butikskøb at betale porto og ekspedition..... Så vil jeg da have
> stumperne til døren (kunne f.eks have bestilt hos www.mcshoppen.dk dog
> uden jeg har spurgt dem om prisen)
>
Enig det kunne de godt have oplyst dig om.

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Anders Majland (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-09-06 18:58

> Har selv prøvet at betale for at få noget bestilt hjem.
> men blev oplyst om at der ville komme et gebyr oveni.

Så er det jo en anden snak.

> Den tid er bruges på at tale med leverandøren er jo den samme.
> og delt ud på 500 enheder( mælk) eller 2 så det koster betydeligt
> mere tid per enhed.nøgle

Men der er ikke meget forskel mellem at købe 2 nøgler end f.eks at købe
1 oliefilter og et koblingskabel. Reservedele til motorcykler vil oftest
være få styk, for butikkerne ligger jo kun inden med de stumper som de
ved der er stor omsætning af. Som jeg spurgte dig før - forventer du så
også at
skulle betale en 50'er ekstra i porto og ekspedition - f.eks i forhold
til priserne i mc-nøglen ?

> Som du selv siger >vejledende< pris.

Ja og hvis du ikke får andet oplyst - vil du så ikke forvente at prisen
er deromkring og ikke 66% højere ?

Klippet ordret fra min ordre:" Jeg mangler et par nøgler til Hepco &
Becker tasker. Importøren kan sagtens få dem fra tyskland, men jeg skal
igennem en forhandler. Kan jeg købe dem hos jer ? Jeg vil gerne have 2
stk Art. 700.110 SN 14 Vejl. pris 42,- kr stk.". Og så havde jeg klippet
importørens info ind bagefter med tlf/email osv. Dertil fik jeg svaret
"Vi bestiller nøglerne og ringer til dig, så snart vi har dem."




Futte & Co. (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 18-09-06 19:33

Anders Majland wrote:


>
> Ja og hvis du ikke får andet oplyst - vil du så ikke forvente at prisen
> er deromkring og ikke 66% højere ?

Joww da!

> Klippet ordret fra min ordre:" Jeg mangler et par nøgler til Hepco &
> Becker tasker. Importøren kan sagtens få dem fra tyskland, men jeg skal
> igennem en forhandler. Kan jeg købe dem hos jer ? Jeg vil gerne have 2
> stk Art. 700.110 SN 14 Vejl. pris 42,- kr stk.". Og så havde jeg klippet
> importørens info ind bagefter med tlf/email osv. Dertil fik jeg svaret
> "Vi bestiller nøglerne og ringer til dig, så snart vi har dem."
>

Jeg har lige, pr. tlf, bestilt og derefter afhentet et 6v batteri, hos
Aagesen i Hvidovre.
Mc nøglen stod det til 278,-. Da jeg afhentede og skulle betale var
priset lige pludselig 271,-. Forklaringen lød på at det var det
batteriet var faktureret til på Aagesens computer, så så fik jeg et 6v
batteri incl. syre for de 271,-
Tror i jeg handler der igen

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954, til salg
Triumph Bonneville, 1969

BoA (18-09-2006)
Kommentar
Fra : BoA


Dato : 18-09-06 16:32

Anders Majland skrev:
> Jeg havde dummet mig og smidt min eneste nøgle væk til min h&b
> sidetasker. Jeg spurgte så importøren og fik svaret - intet problem "
> Art. 700.110 SN 14 Vejl. pris 42,- kr stk." og bestil dem via en
> forhandler.
>
> Jeg spurgte så motorhjørnet i viborg da de tættest på min bopæl. Intet
> problem dem skulle de nok skaffe og ringe når de var kommet. Nu 3 uger
> senere skrev jeg lige en email til dem for at høre af - jamen de var
> allerede kommet men prisen var 139,50 for de to pga. porto og
> ekspeditionsgebyrer.
> Så sidder jeg med en lidt blandet smag i munden. Jeg værdsætter de
> hurtige svar på mine emails og bestemt også at de "gider" bestille et
> par nøgler hjem - men 55,50 i porto og ekspedition på et par nøgler
> finder jeg lige stiv nok (Jeg ved ikke om det er gået til H&B i
> tyskland eller den danske importør.)
>
> Men en anden gang spørger jeg nok til prisen selvom jeg kender den
> vejledende pris.
>


Hej Majland !
Du er lidt rystet over prisen på dine nøgler. Jeg
forstår sådan set godt din reaktion, men faktisk
har du nok været "heldig", at det ikke er blevet
endnu mere.
Jeg har selv et lille firma med handel på nettet,
og oplever at det er næsten umuligt at få noget
købt hjem fra en producent/ grossist uden at det
koster porto på 10-25 kr, samt et eller andet
ekspeditionsgebyr på typisk 25-50 kr.( Nogen gange
meget mere!) Dertil kommer så undertiden
yderligere et "opkrævningsgebyr" for regningen på
omkring 5 kr.
Dette alt sammen før at jeg overhovedet har fået
nogen fortjeneste på sagen. Skatte-blodsugerne
kommer så yderligere med krav om moms til sidst.

Jeg skriver ikke for at beklage mig, men bare for
at forklare hvorfor nogle værksteder og
forretninger næsten ikke gider have med små
bestillinger at gøre. Det må så blive en afvejning
af begrebet "kundservice", hvilket bare er en
anden måde at sige, at man så bliver nødt til at
hente sit dækningsbidrag et andet sted for at
forretningen ikke går konkurs.

Med bedste hilsner
fra
BoA

Bittersweet and blue

Anders Majland (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-09-06 17:18

>> Men en anden gang spørger jeg nok til prisen selvom jeg kender den
>> vejledende pris.

> Du er lidt rystet over prisen på dine nøgler.

Rystet er så meget sagt - jeg havde bare ikke forventet yderligere
omkostninger da jeg ikke var blevet oplyst om det.

> Jeg skriver ikke for at beklage mig, men bare for at forklare hvorfor
> nogle værksteder og forretninger næsten ikke gider have med små
> bestillinger at gøre.

Som jeg også skrev i første indlæg - jeg værdsætter at den nye ejer
derinde "gider" småting som et par nøgler (noget jeg har erfaring med at
et stort yamaha mærkeværksted ikke i kbh ikke gider - de skriver bare
ned og så sker der ikke mere) Noget der aldrig vil kunne bidrage noget
videre til drive butik. Men når prisen så lige er 66% højere end ventet
når varen kommer er lidt noget andet.

Men jeg har i forvejen et noget anstrengt forhold til Hepco & Becker
(Kort fortalt de er skide arrogante når deres produkter har fejl og
nægter at der er noget galt. Aktuelt at deres rack til xtz750 sidder 3cm
forskelligt i højden mellem højre og venstre side. Så en af deres tyske
forhandelere (Kedo) tager nu 30 euro ekstra for at bukke det så det
passer) så det ville da ikke undre mig hvis det er ekspeditionsgebyret
direkte fra hepco og becker der har den størrelse.





Ukendt (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-06 17:05


Anders Majland skrev i meddelelsen
<450eb470$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Så sidder jeg med en lidt blandet smag i munden. Jeg værdsætter de
>hurtige svar på mine emails og bestemt også at de "gider" bestille et
>par nøgler hjem - men 55,50 i porto og ekspedition på et par nøgler
>finder jeg lige stiv

Har Du været på et dansk posthus fornylig ?

Skam dig !

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Anders Majland (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-09-06 17:07

>>Så sidder jeg med en lidt blandet smag i munden. Jeg værdsætter de
>>hurtige svar på mine emails og bestemt også at de "gider" bestille et
>>par nøgler hjem - men 55,50 i porto og ekspedition på et par nøgler
>>finder jeg lige stiv
>
> Har Du været på et dansk posthus fornylig ?
>
> Skam dig !

Nu har jeg altså ikke modtaget noget med posten men købt nøglerne ved
disken i butikken ...



Ukendt (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-06 18:11


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:450ec422$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>Så sidder jeg med en lidt blandet smag i munden. Jeg værdsætter de
>>>hurtige svar på mine emails og bestemt også at de "gider" bestille et
>>>par nøgler hjem - men 55,50 i porto og ekspedition på et par nøgler
>>>finder jeg lige stiv
>>
>> Har Du været på et dansk posthus fornylig ?
>>
>> Skam dig !
>
> Nu har jeg altså ikke modtaget noget med posten men købt nøglerne ved
> disken i butikken ...

Ja og der skulle du også have fået at vide ved bestilling, at der vil komme
porto og gebyr på.
Jeg havde personlig ædt den, hvis jeg ikke havde fået fortalt det.
Jeg plejer at give kunderne en mulighed for at vente lidt, til jeg får
samlet en del bestilling sammen, for at spare på omkostninger.
Er det noget express kunden skal bruge og han/hun er fast kunde, kommer der
altså heller ikke gebyr på.
Jeg vil gerne prøve at give en god kundeservice, men jeg har ikke direkte
regler, alt kan bøjes efter kunden
Jeg forstår hel bestemt din utilfredshed.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Anders Majland (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-09-06 18:39

> Ja og der skulle du også have fået at vide ved bestilling, at der vil
> komme porto og gebyr på.
....
>Jeg forstår hel bestemt din utilfredshed.

Tak for opbakningen - var ved at tro at normalt var blevet forskubbet
noget siden jeg sidst var ude i virkeligheden ...

Og i min bog hjælper det så heller ikke at de glemmer at ringe og sige
at stumpen er kommet. Fint nok hvis man får beskeden "kig ind om et par
uger" men når beskeden er "Vi bestiller nøglerne og ringer til dig, så
snart vi har dem" så forventer jeg da at de ringer. Jeg jeg er måske
gammeldags. Min VVS'er have ihvertfald også meget svært med det med at
ringe tilbage, men det er en aden historie som jeg har underholdt med i
en anden gruppe. Måske det med at sige at man ringer tilbage er en måde
at holde kunderne på afstand i nogle uger ? ...

Nu var jeg ikke selv derinde (havde "kurer" på der alligevel arbejder i
Viborg) og hun fik forsåvidt en ok forklaring på hvorfor prisen var som
den var - altså den med porto og ekspeditionsgebyret. Motorhjørnet har
vel også haft en forventning om at kunne få dem fra importøren uden
"større" udgifter (Den samme der har bla Rukka)

Som skrevet før plejer servicen derinde at være god - både i butik og på
værkstedet (havde dem bla. til at skifte eger i et hjul) men jeg vil jo
nok være mere opmærksom på prisen fremover hvis jeg beder dem skaffe
stumper. Der er jo alligevel ikke noget der hedder dag til dag levering
så jeg plejer at være på forkant og have de stumper jeg forventer at
skulle bruge hjemme hos mig selv.




Ukendt (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-09-06 16:58


Anders Majland skrev i meddelelsen
<450ec422$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>> Har Du været på et dansk posthus fornylig ?
>>
>> Skam dig !
>
>Nu har jeg altså ikke modtaget noget med posten men købt nøglerne ved
>disken i butikken ...


Næh, men hvor tit skal forhandleren have noget fra lige dén importør ?
Forhandleren er givetvis blevet afkrævet beløbet for porto.

Men jeg kan nu slet ikke hidse mig op over den størrelse beløb, der må ikke
gå ret mange minutter med den sag før at det bliver til tab.

Derimod kan det da godt irretere mig at selvsamme specifikke dæk er 33%,
(500 kr.), dyrere i Danmark end Tyskland, og så skal man ydermere betale for
at få det "danske" dæk sat på ved den danske forhandler. Jeg er sikker på at
det firma i Tyskland, som jeg handlede ved, og som betalte porto, stadig
havde en pæn fortjeneste :-/

mvh
Orla



Thomas Løjmann Jørge~ (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Løjmann Jørge~


Dato : 18-09-06 21:55

Hvis forhandleren ikke har oplyst at det koster 42,- for en nøgle og du
ikke selv har spurgt, så er der vel ikke så meget at undre sig over.
For vejl. pris er en ting og forhandlerens pris er en anden.

At de så ikke siger til dig "Du Anders, det bliver 139,50 totalt - er
det okay?" syntes jeg er for dårligt.

My few cent ;)

/Thomas

Jan A Jensen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Jan A Jensen


Dato : 19-09-06 11:35

> senere skrev jeg lige en email til dem for at høre af - jamen de var
> allerede kommet men prisen var 139,50 for de to pga. porto og
> ekspeditionsgebyrer.
> Så sidder jeg med en lidt blandet smag i munden. Jeg værdsætter de hurtige
> svar på mine emails og bestemt også at de "gider" bestille et par nøgler
> hjem - men 55,50 i porto og ekspedition på et par nøgler finder jeg lige
> stiv nok (Jeg ved ikke om det er gået til H&B i tyskland eller den danske
> importør.)
>
> Men en anden gang spørger jeg nok til prisen selvom jeg kender den
> vejledende pris.
>
Ja Spørg altid, vil jeg råde dig til.. For det er mere og mere brugt med
diverse gebyrer.
Min kone arbejder selv i butik. Og der står de ofte med nogle varer som er
special bestilt hjem til kunden.
Og så kommer kunden aldrig og henter varerne.. Så står i med en varer som
kan kommer til at ligge på lager i op til flere år..uden at de har
muligheden for at sende det retur..
Men hvis man så siger til en kunde at de skal ligge et depositum.. Så bliver
kunden sur og regner med at de ikke stoler på ham/hende.

Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871



Per K. Nielsen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 19-09-06 14:16

On Tue, 19 Sep 2006 12:35:25 +0200, "Jan A Jensen"
<edbdoktor@it.dettefjernes.dk> wrote:

>Men hvis man så siger til en kunde at de skal ligge et depositum.. Så bliver
>kunden sur og regner med at de ikke stoler på ham/hende.

Med rimelighed. Depositum opkræves jo netop fordi butikken ikke stoler
på kunden.

Jan A Jensen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Jan A Jensen


Dato : 19-09-06 16:25


"Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ebrvg2thj1fdo7en0lalgnvdkt8tmp3usr@4ax.com...
> On Tue, 19 Sep 2006 12:35:25 +0200, "Jan A Jensen"
> <edbdoktor@it.dettefjernes.dk> wrote:
>
>>Men hvis man så siger til en kunde at de skal ligge et depositum.. Så
>>bliver
>>kunden sur og regner med at de ikke stoler på ham/hende.
>
> Med rimelighed. Depositum opkræves jo netop fordi butikken ikke stoler
> på kunden.

Ja og så er vi nået frem til .... TYV TROR HVER MAND STJÆLER.!!!

Og sådan går det til at man enten bliver fra røvet div. gebyrer for at dække
andre udgifter som bla. komme af folk ikke afhenter det der er bestilt hjem
til dem... Men det er da trist at samfundet er nået dertil... Heldigvis er
der jo stadig kunder som ringer og afbestiller fordi de af en all. anden
grund har fortrudt.

I sidste ende er der faktisk kunden til at betale

--
Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871




Per K. Nielsen (21-09-2006)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 21-09-06 08:54

On Tue, 19 Sep 2006 17:24:39 +0200, "Jan A Jensen"
<edbdoktor@it.dettefjernes.dk> wrote:

>>>Men hvis man så siger til en kunde at de skal ligge et depositum.. Så
>>>bliver
>>>kunden sur og regner med at de ikke stoler på ham/hende.
>>
>> Med rimelighed. Depositum opkræves jo netop fordi butikken ikke stoler
>> på kunden.
>
>Ja og så er vi nået frem til .... TYV TROR HVER MAND STJÆLER.!!!

Du tabte mig.

Pointen fra min side er at det er til butikkens fordel ikke at opkræve
fx depositum, idet det opbygger et bedre kundeforhold, med medfølgende
genkøb. Det er ikke kunderne der er blevet mere "stride".
Det er hovedparten af detailhandelen der har glemt alt om
kundeservice.
De selvsamme butikker beklager sig over at kunderne ingen loyalitet
har, men de giver dem jo ingen grund til at være loyale.


.... men nu er vist tilpas off topic til at øvrig diskussion nok bør
foregå i en eller anden forbrugergruppe.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste