Shock kobling ?
Fra : Jim Andersen

Dato : 18-09-06 08:33

Fra anden tråd...

> Kæde hhv. dækskifte er gunstige lejligheder til at vurdere sluppet i
> chock-koblingen, og en simpel "shimsning" af et opstået mellemrum
> mellem gummiklods og nav v.h.a. plastplade klippet ud af
> oliebøtter/lign. er fuldt tilstrækkeligt til at få effektiviseret en
> skrumpet chock-kobling :-|

Hvor meget/lidt slup skal/må der være i sådan én ?
Jeg syntes der var en del da jeg skiftede kæde på min GN 250.
Men tænkte at sådan skal det jo nok være.
Men der skal måske bare være så lidt som muligt og helst ingenting ?

Så man skubber bare plaststykker ind så længe der er plads ?

/jim

Fra : Armand

Dato : 18-09-06 16:42

Jim Andersen skrev:
> [...]
> Men der skal måske bare være så lidt som muligt og helst ingenting ?
>
> Så man skubber bare plaststykker ind så længe der er plads ?

Jup og jup! Det kan ikke blive så ringe som for meget slup er, shims'
bare løs - Og ved samtlige gummiklodser!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 16:59

Jim Andersen skrev i meddelelsen
<450e4ba3$0$20280$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Hvor meget/lidt slup skal/må der være i sådan én ?

Optimalt intet slup.

>Så man skubber bare plaststykker ind så længe der er plads ?

Njaeh, bedre end slup, men bestemt ikke så flexibelt, (læs
vibrationsdæmpende), som nye gummiklodser. Ligesom dæk, så bliver dæmperne
hårde med tiden, og er egentlig en sliddel.

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : CL

Dato : 18-09-06 18:34

meddelelse news:450ec359$0$12626$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> vibrationsdæmpende), som nye gummiklodser. Ligesom dæk, så bliver dæmperne
> hårde med tiden, og er egentlig en sliddel.

Enig har lige skiftet på min XL 600 R ca. 300 Kr..
og næsten som at få en ny MC.
( holder ca. 60 k Km på en 4 cyl på min XL et benet kender jeg ikke
holdbarheden)

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Anders Majland

Dato : 18-09-06 19:30

> ( holder ca. 60 k Km på en 4 cyl på min XL et benet kender jeg ikke
> holdbarheden)

På min xt600 var de færdige ved 37000km da jeg købte den og de er også
færdige igen (og har været det et stykke tid - men der har så også kørt
50kkm med de "nye"). Så en ca 30kkm på en 600ccm en cylinder - mere skal
man nok ikke regne med.

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-09-06 07:49

CL wrote:

> Enig har lige skiftet på min XL 600 R ca. 300 Kr..

Nogen der ved hvad sådan én hedder på tysk ? Og på dansk ?

/jim

Fra : MKS - 74

Dato : 19-09-06 09:02

On Tue, 19 Sep 2006 08:49:08 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

>Nogen der ved hvad sådan én hedder på tysk ? Og på dansk ?

De fleste tyskere bruger vist Ruckdämpfer(gummis) (selvom den korrekte
betegnelse muligvis er Raddämpfer(gummis)). På dansk kaldes det også
lidt forskelligt som hjuldæmperklodser eller shockkobling mm, og på
engelsk cush drive rubbers (eller rear wheel damper (rubbers)).

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 19-09-06 22:33

MKS - 74 <mks74temp@gmail.com> wrote:

>De fleste tyskere bruger vist Ruckdämpfer(gummis)

Eller Anruckdämpfer.

--
Kåre

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-09-06 07:17

Kåre Nejmann wrote:

> Eller Anruckdämpfer.

louis har kun udstødninger når man søger på dämpfer... skidt pyt, så må vi
fixe noget selv.

/jim