/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Anbefaler kørekortklip for mobilsnak
Fra : MKS - 74


Dato : 17-09-06 13:11
 
 
Per (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 17-09-06 15:30


"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:8oeqg2hr0mlqhau498ovg2pnd7daptglju@4ax.com...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/09/17/113146.htm?nyheder
>

Det er da også på tide og som de skriver i artiklen.

Citat: Bilister har ikke respekt for den nuværende bøde på 500 kroner, men
hvis det bliver en del af klippekørekort-ordningen, skal du bare se, hvordan
de holder op med at snakke i mobiltelefon,

Hvilket helt sikkert vil ske. Kan ikke forstå at det ikke er sket for
længst.

/Per



Steffen Voss Winkler (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Steffen Voss Winkler


Dato : 17-09-06 21:04


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:450d5bed$0$3473$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:8oeqg2hr0mlqhau498ovg2pnd7daptglju@4ax.com...
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/09/17/113146.htm?nyheder
>>
>
> Det er da også på tide og som de skriver i artiklen.
>
> Citat: Bilister har ikke respekt for den nuværende bøde på 500 kroner,
> men hvis det bliver en del af klippekørekort-ordningen, skal du bare se,
> hvordan de holder op med at snakke i mobiltelefon,
>
> Hvilket helt sikkert vil ske. Kan ikke forstå at det ikke er sket for
> længst.
>
> /Per

En norsk undersøgelse peger på at det farlige IKKE er at holde en
mobiltelefonen i hånden, men det at man er involveret i en samtale....

Men det er jo en politisk delikat størrelse da man
1/ har "tvunget" det halve af DK ud og købe håndfri sæt.
2/ i praksis ikke er istand til at håndhæve et totalt forbud.


hilsner
Steffen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870
---
Bøffel teorien: Når løver jagter en flok bøfler er det de svageste der dør
og derved plejes hjorden og bliver stærkere.
Det samme gælder når man drikker - her er det de svageste hjerneceller der
dør først. Det er derfor man bliver klogere at af drikke !!



Peter B. Juul (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-09-06 21:05

"Per" <mesked@hotmail.com> writes:

> Citat: Bilister har ikke respekt for den nuværende bøde på 500 kroner, men
> hvis det bliver en del af klippekørekort-ordningen, skal du bare se, hvordan
> de holder op med at snakke i mobiltelefon,
>
> Hvilket helt sikkert vil ske. Kan ikke forstå at det ikke er sket for
> længst.

Og lad os da forresten straks få klip for at køre med larmepotte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.
I speak only 0}._.{0 Thi visseligen, ting tager tid,
for myself. O/ \O men ævl tager evigheder" -Piet Hein

Hekto (21-09-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 21-09-06 12:20

Peter B. Juul presented the following explanation :
> "Per" <mesked@hotmail.com> writes:
>
>> Citat: Bilister har ikke respekt for den nuværende bøde på 500 kroner, men
>> hvis det bliver en del af klippekørekort-ordningen, skal du bare se, hvordan
>> de holder op med at snakke i mobiltelefon,
>>
>> Hvilket helt sikkert vil ske. Kan ikke forstå at det ikke er sket for
>> længst.
>
> Og lad os da forresten straks få klip for at køre med larmepotte.

Den er nemlig helt analog til dette lige så tossede forslag.

Hvis ikke man magter at håndhæve en eksisterende lovgivning er vejen
ikke at hæve straffen til noget der er ude af proportioner m.h.t.
forseelsens art. Med dette princip skulle det jo koste 1.000.000 Kr. at
gå over for rødt lys!

Jeg er enig med Gruby i tredelingen af den lovgivende, udøvende og
dømmende magt- Vore politikkere - som vi selv har valgt - er på vej ud
på et farligt skråplan, med disse skærpelser af straffen for disse
mindre forseelser.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!



Steen Gruby (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 17-09-06 21:11

On Sun, 17 Sep 2006 16:29:39 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

Hej.
>
>Citat: Bilister har ikke respekt for den nuværende bøde på 500 kroner, men
>hvis det bliver en del af klippekørekort-ordningen, skal du bare se, hvordan
>de holder op med at snakke i mobiltelefon,
>
Vi har i dette land en tredeling af magten.
Den lovgivende, den udøvende og den dømmende.
De senere år har den udøvende magt mere og mere tiltaget sig både den
udøvende og den dømmende magt når det gælder færdselssager.
Hvis den med mobiltelefonien overgår til at give det berømte klip kan
en representant for ordensmagten pege på dig med en pind og anklage
dig for overtrædelse af en lov der ikke lader sig kontroller med
mindre der foreligger en udskrift fra den pågældendes mobiludbyder der
beviser det.
Der findes kun en måde at vise sin utilfredshed med tingenes tilstand
på.
Lad alle færdselssager gå rettens vej, så bryder systemet sammen.
Kald det bare obstruktion, civil ulydighed eller en dyb mistro til
ordensmagten.
Jeg kalder det at holde på sin grundlovssikrede ret.
Jeg skal lige pointere at jeg ikke er tilhænger af mobiltelefonsnak
når man sidder bag roret på et køretøj, men den måde man vil forvalte
endnu en lov, der ikke lader sig kontrollere, stinker.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Kim (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 18-09-06 09:04

Steen Gruby wrote:
> Hvis den med mobiltelefonien overgår til at give det berømte klip kan
> en representant for ordensmagten pege på dig med en pind og anklage
> dig for overtrædelse af en lov der ikke lader sig kontroller med
> mindre der foreligger en udskrift fra den pågældendes mobiludbyder der
> beviser det.
> Der findes kun en måde at vise sin utilfredshed med tingenes tilstand
> på.
> Lad alle færdselssager gå rettens vej, så bryder systemet sammen.
> Kald det bare obstruktion, civil ulydighed eller en dyb mistro til
> ordensmagten.
> Jeg kalder det at holde på sin grundlovssikrede ret.
> Jeg skal lige pointere at jeg ikke er tilhænger af mobiltelefonsnak
> når man sidder bag roret på et køretøj, men den måde man vil forvalte
> endnu en lov, der ikke lader sig kontrollere, stinker.

Hvorfor er du så utilfreds med loven fordi den ikke kan "kontrolleres"?
Hvad med at køre over for rødt? det er vel samme problemstilling:
Føreren af køretøjets ord mod betjentens ord.
Den foreteelse koster også et klip i kortet.

Hvorfor vil du medvirke til at systemet bryder sammen pga. et tiltag som
indføres for at øge trafiksikkerheden?
Jeg vil mene der er at skyde sig selv i foden, specielt når man er fører af
mc.

Mvh Kim




Anders Majland (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-09-06 11:12

> Hvorfor vil du medvirke til at systemet bryder sammen pga. et tiltag
> som indføres for at øge trafiksikkerheden?

Jeg bryder lige ind - fordi jeg ikke mener at det er bevidst at
håndholdt mobiltelefoni er farligere end håndfri mobiltelefoni.
Svenskeren har f.eks stadig lov til at tale i telefon som de lyster - og
de er ellers ikke sene til lovindgreb hvis de mener at det er noget
trafiksikkershmæssigt at hente.

Der er ikke tvivl om at mobiltelefoni snak fjerner noget af fokus fra
vejen - men forskellen på om det er håndholdt eller ej er mindre.

Nu er det så ulovligt i dk og f.eks tyskland at tale i håndholdt mobil
og der er en sanktion på 500kroner for det - fair nok. Men at begynder
at give klip i kørekortet for den forseelse i trafiksikkerhedens navn er
imho at stramme den en tand for meget. Skal det så også koste et klip at
spise en burger, "samtale" med skrigende unger på bagsædet eller lign.
dagligdags ting der fjerne fokus fra det at køre ?

Den mobilsnakkende svensker der kørte mig ned for et år siden havde nok
gjort det alligevel selvom han havde haft et håndfrit sæt ...

/A



Steen Gruby (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 18-09-06 17:36

On Mon, 18 Sep 2006 10:03:55 +0200, "Kim"
<detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> wrote:

Hej Kim.
>
>Hvorfor er du så utilfreds med loven fordi den ikke kan "kontrolleres"?

En lov der ikke kan kontrolleres er en lov af for ringe kvalitet.

>Hvad med at køre over for rødt? det er vel samme problemstilling:
>Føreren af køretøjets ord mod betjentens ord.
>Den foreteelse koster også et klip i kortet.
>
Jeg er stærkt imod den form for lovgivning idet del lukker op for
magtmisbrug, og min tiltro til ordensmagten kan ligge på et meget
lille sted.

>Hvorfor vil du medvirke til at systemet bryder sammen pga. et tiltag som
>indføres for at øge trafiksikkerheden?

Jeg vil til enhver tid forlange dokumentation for at jeg har talt i
mobiltelefon ved at kræve en udskrift af teleudbyderens database, og
for at få det må vi i retten
Det øger ikke trafiksikkerheden en døjt.
Der er masser af radiobrugere der er farligere for trafikken end
mobiltelefonbrugerne.
Blandt andet ordensmagten selv.
Og de må helt legalt tale i radio, betjene computer, speedpilot og
camera under kørslen.
Taxi chauffører må betjene computeren under kørsel, og det vurderer
jeg til at være mange gange farligere.
Og dem der lader sig distrahere af en GPS indretning der foruden at
fjerne fokus fra vejen også skal programmeres.
Radioamatører er ikke omfattet af mobiltelefonforbuddet, og kan derfor
betjene deres radioer helt legalt.
Jeg har kørt med sådan noget de sidste 40 år, så jeg kender til
distraktionsfaktoren
Så enten gælder loven alle, herunder ordensmagten, eller også må den
falde.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Per (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 19-09-06 09:09


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:c4itg2lbq9u15l5im0h2on83c5ualeq99f@4ax.com...
> On Mon, 18 Sep 2006 10:03:55 +0200, "Kim"
> <detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> wrote:
>
>
> Jeg vil til enhver tid forlange dokumentation for at jeg har talt i
> mobiltelefon ved at kræve en udskrift af teleudbyderens database, og
> for at få det må vi i retten

Der er intet krav om, at du har talt i mobiltelefonen. Blot det at du har
"benyttet håndholdt" jf. Færdselsloven § 55a er nok.

Dvs. at hvis du sidder med og "fedter" med din mobilos, så kan du sigtes.
Eller hvis du sms´er eller lign.

Den skal være benyttet håndfri.

Du kan forlange dokumentation så meget du vil, men det vil dommeren
formentlig ikke gå med til og du vil blive dømt udfra politets vidneudsagn -
ligsom i så mange andre sager.

Betjenten beskriver din gøre og laden med mobilen i politirapporten og
bliver afhørt i retten som vidne. Finder dommeren denne forklaring troværdig
og sikker - ja så får du en bøde - og måske en klip når og hvis loven bliver
vedtaget.


> Det øger ikke trafiksikkerheden en døjt.

Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men der er vist ingen tvivl om, at når
man laver alt muligt andet end at koncentrere sig om at køre bil, ja så
bliver det mere farligt.

Tænk på at der allerede for mange mange år siden stod i HT busserne:
"chaufføren må ikke samtale under kørlsen" - så der er nok noget om snakken.

Mvh. Per



Steen Gruby (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-09-06 16:35

On Tue, 19 Sep 2006 10:08:38 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

Hej.
>
>Der er intet krav om, at du har talt i mobiltelefonen. Blot det at du har
>"benyttet håndholdt" jf. Færdselsloven § 55a er nok.
>
Passer ikke.
Loven taler kun om mobiltelefon.
Amatørradio er fritaget

>Dvs. at hvis du sidder med og "fedter" med din mobilos, så kan du sigtes.
>Eller hvis du sms´er eller lign.
>
For det første har jeg aldrig sendt en SMS, og for det andet fumler
jeg ikke med en mobiltelefon under kørslen
Min mobiltelefon er sammenbygget med radioen, og er 100% handsfree og
betjeningen sidder i rattet.
>
>Du kan forlange dokumentation så meget du vil, men det vil dommeren
>formentlig ikke gå med til og du vil blive dømt udfra politets vidneudsagn -
>ligsom i så mange andre sager.
>
Du kan bande på at jeg vil give ordensmagten kamp til stregen når det
gælder deres ord mod mit.
Ligegyldigt hvad de så end mener.
Jeg har ingen tillid til ordensmagten - Absolut "0".

>Betjenten beskriver din gøre og laden med mobilen i politirapporten og
>bliver afhørt i retten som vidne. Finder dommeren denne forklaring troværdig
>og sikker - ja så får du en bøde - og måske en klip når og hvis loven bliver
>vedtaget.
>
Netop derfor går jeg til domstolene med enhver færdselssag.
Jeg bryder mig ikke om omvendt bevisførelse.
Jeg skal i princippet bevise at jeg er uskyldig i færdselssager og
ikke omvendt.
Det var kun i tiden mellem 1940 og 1945 den praksis gjaldt.
>
>> Det øger ikke trafiksikkerheden en døjt.
>
>Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men der er vist ingen tvivl om, at når
>man laver alt muligt andet end at koncentrere sig om at køre bil, ja så
>bliver det mere farligt.
>
Hvis man samtidig forbyder samtale, spisning af æbler o.l. er der
virkelig stil over det.
Men det lader sig heller ikke kontrollere.

>Tænk på at der allerede for mange mange år siden stod i HT busserne:
>"chaufføren må ikke samtale under kørlsen" - så der er nok noget om snakken.
>
Ja og i ordensmagtens biler stod der Føreren må ikke benytte radioen
under kørslen.
De prøvede alle mulige krumspring med håndfrit, og opgav.
Dengang var det forbudt at anvende nogen som helst radiokommunikation
under kørslen, men da nogle havde et legitimt behov for at anvende
radiokommunikation under kørslen blev loven lempet.

Som du for nylig har set kniber det også for ordensmagten at overholde
mobiltelefonloven.
Hvor er vi henne med en lov ingen gider overholde?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Kim (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 19-09-06 10:31

Steen Gruby wrote:

[snip]

> Det øger ikke trafiksikkerheden en døjt.

[snip]

> Jeg har kørt med sådan noget de sidste 40 år, så jeg kender til
> distraktionsfaktoren

Modsiger du ikke dig selv?

Mvh Kim



Steen Gruby (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-09-06 16:22

On Tue, 19 Sep 2006 11:31:11 +0200, "Kim"
<detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> wrote:

Hej.
>
>> Jeg har kørt med sådan noget de sidste 40 år, så jeg kender til
>> distraktionsfaktoren
>
>Modsiger du ikke dig selv?
>
Nix - Jeg har aldrig ladet mig distrahere af radioen
I min bevidsthed er den betjeningsmæssigt en del af bilen.
Jeg har haft mobiltelefon siden 1975.
De første af dem var ikke særlig betjeningsvenlige, men var dog
fastmonterede i en grad at de ikke kunne flyttes
Jeg vil påstå at de var langt farligere at betjene end det vi har i
dag.
Dog er jeg absolut ikke tilhænger af mobilsnak under kørslen selv om
jeg kører med en Blaupunkt bilradio med indbygget telefon (TCM127).
Selv om den er meget betjeningsvenlig med betjeningen i rattet ringer
jeg yderst sjældent op når jeg kører.
Det er en lise for sjælen at få lov til at være i fred

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

BJ (19-09-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-09-06 10:36


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:c4itg2lbq9u15l5im0h2on83c5ualeq99f@4ax.com...

KLIP

> Så enten gælder loven alle, herunder ordensmagten, eller også må den
> falde.

Hvad med ambulancer under udrykning.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Peter B. Juul (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-09-06 20:53

MKS - 74 <mks74temp@gmail.com> writes:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/09/17/113146.htm?nyheder

- Mine gode folketingskolleger må have ment, det var trafikfarligt,
dengang håndholdt mobiltelefoni blev gjort ulovligt. Så hvis man
ikke vil være med til at sætte det på klippekørekortet, er man på
vild flugt fra det, man besluttede dengang, siger Karsten Nonbo.

Pah! Humbug!

På den vis skal ALLE overtrædelser af trafikloven jo medføre klip i
kortet. Lad os endelig tage parkeringsovertrædelser med med det samme.

Det var flere års grundigt arbejde, der skabte listen over hvilke
færdselsforselser, der skulle indbringe et klip. På det tidspunkt
valgte man _ikke_ at skrive mobiltelefoner på listen.

Man kan med lige så stor rimelighed sige, at hvis man fører det på nu,
så er "man på vild flugt fra det, man besluttede dengang".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."

Aragorn Elessar (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 18-09-06 03:07


"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:86k6428e3c.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> MKS - 74 <mks74temp@gmail.com> writes:
>
> > http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/09/17/113146.htm?nyheder
>
> - Mine gode folketingskolleger må have ment, det var trafikfarligt,
> dengang håndholdt mobiltelefoni blev gjort ulovligt. Så hvis man
> ikke vil være med til at sætte det på klippekørekortet, er man på
> vild flugt fra det, man besluttede dengang, siger Karsten Nonbo.
>
> Pah! Humbug!
>
> På den vis skal ALLE overtrædelser af trafikloven jo medføre klip i
> kortet. Lad os endelig tage parkeringsovertrædelser med med det samme.
>
> Det var flere års grundigt arbejde, der skabte listen over hvilke
> færdselsforselser, der skulle indbringe et klip. På det tidspunkt
> valgte man _ikke_ at skrive mobiltelefoner på listen.
>
> Man kan med lige så stor rimelighed sige, at hvis man fører det på nu,
> så er "man på vild flugt fra det, man besluttede dengang".
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
> The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
> I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
> for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."

Og der er ikke noget der hedder at blive klogere af erfaring?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================



Jim Andersen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 18-09-06 09:15

Aragorn Elessar wrote:
> Og der er ikke noget der hedder at blive klogere af erfaring?

Hvad er det lige for nogle erfaringer man har gjort sig, som skulle give
anledning til en ændring ?

/jim



Peter B. Juul (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-09-06 11:11

"Aragorn Elessar" <AragornDK@Gmail.com> writes:

> Og der er ikke noget der hedder at blive klogere af erfaring?

Joda.

Der er gået et år siden vi indførte klip i kortet.

Der er gået mindst tre siden vi indførte, at det er ulovligt at mobie
mens man kører.

Hvilke erfaringer har vi gjort os i det forløbne år, som vi ikke havde
gjort os før?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst
I speak only 0}._.{0 dumme og tager fejl."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Kim (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 18-09-06 08:53

Peter B. Juul wrote:
> MKS - 74 <mks74temp@gmail.com> writes:
>
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/09/17/113146.htm?nyheder
>
> - Mine gode folketingskolleger må have ment, det var trafikfarligt,
> dengang håndholdt mobiltelefoni blev gjort ulovligt. Så hvis man
> ikke vil være med til at sætte det på klippekørekortet, er man på
> vild flugt fra det, man besluttede dengang, siger Karsten Nonbo.
>
> Pah! Humbug!
>
> På den vis skal ALLE overtrædelser af trafikloven jo medføre klip i
> kortet. Lad os endelig tage parkeringsovertrædelser med med det samme.

Må jeg spørge frækt: Hvorfor?

> Det var flere års grundigt arbejde, der skabte listen over hvilke
> færdselsforselser, der skulle indbringe et klip. På det tidspunkt
> valgte man _ikke_ at skrive mobiltelefoner på listen.

Man kan vel blive klogere?

Mvh Kim



Peter B. Juul (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-09-06 11:14

"Kim" <detsortehulFJERNEDETTE@hotmail.com> writes:

> > - Mine gode folketingskolleger må have ment, det var trafikfarligt,
> > dengang håndholdt mobiltelefoni blev gjort ulovligt. Så hvis man
> > ikke vil være med til at sætte det på klippekørekortet, er man på
> > vild flugt fra det, man besluttede dengang, siger Karsten Nonbo.
> >
> > Pah! Humbug!
> >
> > På den vis skal ALLE overtrædelser af trafikloven jo medføre klip i
> > kortet. Lad os endelig tage parkeringsovertrædelser med med det samme.
>
> Må jeg spørge frækt: Hvorfor?

Nonbos argument er, at "det her er ulovligt. Altså må det medføre
klip. Det er konsekvensen af at man indførte klippekortet."

Det er falsk argumentation. Der er masser af færdselsforseelser, der
ikke medfører klip. mobi-snak var allerede ulovligt, da man indførte
klippekortet. Det er det stadigvæk.

Nonbo giver ikke noget argument, men siger reelt bare, at "alt
ulovligt skal give klip."

> > Det var flere års grundigt arbejde, der skabte listen over hvilke
> > færdselsforselser, der skulle indbringe et klip. På det tidspunkt
> > valgte man _ikke_ at skrive mobiltelefoner på listen.
>
> Man kan vel blive klogere?

Ja. Hvad nyt er der bragt til torvs ang. mobisnak i det år vi har haft
klippekortet?

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.
I speak only 0}._.{0 Just kidding. The Tolstoy book is a ringer.
for myself. O/ \O Doesn't belong on this list. Too literal.
Not enough monsters." - New York Newsday

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste