Underlig nummerplade..
Fra : peter

Dato : 16-09-06 14:45

hej drenge..

jeg var lige på vej hjem fra arbejde i dag, og kørte bag en bil med en
"spøjs" nummerplade på.. Det var som om der var et "vandmærke" i den.. Det
var politiets gamle logo, i ved en hånd med et øje i.. Hvorfor havde bilen
dette mønster på nummerpladen? Det var ikke tydligt, hvis man ikke var
rimeligt tæt på, og det sad i et mønster, men det var kun omkring bagerste
bogstav og de to første tal, det fandtes.. Hvad pokker var det for noget?

Beklager hvis det er off topic, men det er vel lige så godt at spørge her
som i biler-gruppen :)

-peter

Fra : H&M

Dato : 16-09-06 14:53

> [...]
> var politiets gamle logo, i ved en hånd med et øje i.. Hvorfor havde bilen
> dette mønster på nummerpladen? Det var ikke tydligt, hvis man ikke var

Jeps du har set rigtig, kender ikke hele historien bag det, men det er i
alle nummerplader, du skal blot se pladen i den rigtige vinkel og lys.

Left hand high........

Fra : peter

Dato : 16-09-06 14:58

> Jeps du har set rigtig, kender ikke hele historien bag det, men det er i
> alle nummerplader, du skal blot se pladen i den rigtige vinkel og lys.

Syret! Anyway, tak for det hurtige svar :)

-peter

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-09-06 14:54

> [...]
> men det var kun omkring bagerste bogstav og de to første tal, det
> fandtes.. Hvad pokker var det for noget?

Findes det ikke på alle nummerplader? Det er da bare et spørgsmål om de
rette lysforhold før man kan se det, så måske du kun kunne se det ud for
nummerpladebelysningen?

Jeg har da også det mønster på min nummerplade. Det er vel lavet for at gøre
det mere besværligt at lave falske plader..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Per

Dato : 16-09-06 19:10

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Findes det ikke på alle nummerplader?

Nej - kun de nyere nr. plader.

Ved dog ikke præcist hvornår de blev indført - indnenfor de sidste 10 år
eller deromkring.

Det er lavet således, at man ikke så nemt kan eftergøre en nummerplade, med
deraf dokumentfalsk til følge.

/Per

Fra : Gregers Petersen

Dato : 17-09-06 15:47

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> Nej - kun de nyere nr. plader.
>
> Ved dog ikke præcist hvornår de blev indført - indnenfor de sidste 10
> år eller deromkring.

På mine forældres bil, der er indregistreret i april 1994, er der ligeledes
dette hånd-med-øje-vandmærker

--
Gregers Petersen.