Motorcykler - Kridt og Elverfolk
Fra : Ukendt

Dato : 16-09-06 09:53

Hej NG.

Ja, det er overskriften på en artikel i et af lokal bladene, jeg smider den
lige her .

8<--------------

Kør med på den årlige motorcykeltur og bliv klog på landskabet.

De sidste to år har Østsjællands Museum og Museet Falsters Minder
arrangeret en geologisk og kulturhistorisk tur specielt tilrettelagt for
motorcyklister. Og man kan godt tillade sig at sige, at det har været en
succes, Første år deltog ca. 100 motorcyklister og sidste år mere end 150.

Nu er det så igen tid til den årlige motorcykel tur ud i landskabet. I år
går turen til Stevns. Arrangementet starter ved FAXE Bryggeris
parkeringsplads SØNDAG d. 17. September kl. 13.00.

Herfra går turen til en lang række spændende steder i området, hvor geolog
Tove Damholt og kultur- og naturvejleder Anne Elmer vil fortælle om områdets
landskab og kulturhistorie.
Der bliver historier om kridt og kalk, om elverfolk og herremænd og om krig
og fred. Turen slutter ved Højerup Gl. Kirke.

Siden sidste tur har begge arrangører fået mange henvendelser om, hvornår
næste tur afholdes, så måske kan de se frem til at runde de tohundrede
deltagere i år.
Turen, der forventes at vare ca. 4 timer, koster 35,- kr. for voksne og er
gratis for børn.
Medbring gerne kaffe da der er indlagt en kaffepause på turen.....

8<-------------

Ja det var ordne, hva så !, skulle man/vi hjælpe dem med at runde de to
hundrede deltagere , jeg har i hvert fald ikke nogen planer for i
morgen, så mit og fruens korpus slipper de sq' ikk for

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Bjørn S

Dato : 16-09-06 14:39

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> Ja det var ordne, hva så !, skulle man/vi hjælpe dem med at runde de to
> hundrede deltagere , jeg har i hvert fald ikke nogen planer for i
> morgen, så mit og fruens korpus slipper de sq' ikk for

Hvis vejret bliver nogenlunde tørt har jeg lokket konen, og en kammerat
med, så bliver vi da mindst 3

--
/Bjørn

Fra : Bongo

Dato : 16-09-06 18:30

> Kør med på den årlige motorcykeltur og bliv klog på landskabet.

Jeg er meget fristet, men det er en lang tur fra sydfyn, rundt på tur og
hjem igen......

Fra : Armand

Dato : 17-09-06 01:37

"Bongo" <fake@fakeserver.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er meget fristet, men det er en lang tur fra sydfyn, rundt på tur og
> hjem igen......
Bæltskrækker :-|

--
Armand.
(der også i år hører om turen for sent til at kunne ændre de allerede lagte

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 17-09-06 17:19

On Sat, 16 Sep 2006 10:52:37 +0200, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

>Ja det var ordne, hva så !, skulle man/vi hjælpe dem med at runde de to
>hundrede deltagere , jeg har i hvert fald ikke nogen planer for i
>morgen, så mit og fruens korpus slipper de sq' ikk for

Tak for tippet. Det var en hyggelig tur.

Fra : Bjørn S

Dato : 17-09-06 19:22

Per K. Nielsen skrev:

> Tak for tippet. Det var en hyggelig tur.

Ja det var !
Kommer der flere ture af samme slag må i endelig gi besked her inde.
Jeg uploader lidt billeder senere på > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=63

, når jeg bare får tid (og fred) til at komprimere dem lidt.

--
/Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 22:21

--

Nemlig ganske hyggelig tur - måtte dog springe sidste stop over.

Ham, der blev lokket med

*Lille Per* på Honda CB 500
Mail: kildemarkenATmail.dk
www.chookfeet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-06 09:59

"Bjørn S" <bjosko@Xyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg uploader lidt billeder senere på >
> http://www.dfmc.dk/default.asp?id=63
>
> , når jeg bare får tid (og fred) til at komprimere dem lidt.

Det glæder vi os til , vi gør !

Fra : Pede Larsen

Dato : 17-09-06 18:46

Det var en rigtig god tur :)
God information om hvad der egentligt ligger inder grasset :)
Nemlig Kridt :9 som vi jo ved nu at det er et meget holdbart matriale til at
bygge med h ehe he
Jeg er sikker på at jeg kommer næste år også, måske til jannuar som der blev
snakke om.

PS:
Er der nogle der har fundet et gråt regntøjsæt, En der hed Louise har tabt
det og jeg var ved Faxe på tilbagevejen, men fandt det ikke :(
Hvis nogle har set det send mig ene mail, da jeg har hendes tlf. nr. :)

MVH
Pede Larsen
www.pedelarsen.dk (stadig under opbygning)
Suzuki DR800S/GN250 (sOs)

Fra : ralfi

Dato : 18-09-06 11:00

Pede Larsen wrote:

> [...]
> det og jeg var ved Faxe på tilbagevejen, men fandt det ikke :(
> Hvis nogle har set det send mig ene mail, da jeg har hendes tlf. nr. :)

Mener at det blev nævnt til sidst af vore kære guider, at der var blevet
fundet et stykke kluns tabt på turen.

Prøv at kontakte arrangøerne og hør om det er det i mangler. Håber i
finder det.

Tak for en god tur ellers. Hørte vi nåede op på 134 cykler ialt

Hilsner

Ralfi