|
| Andre kæde tandhjul på? Fra : 2 |
Dato : 15-09-06 18:03 |
|
Hej jeg har en Yamaha motorcykel som jeg synes er for lavt gearet,
og vil så sætte en andet tandhjul på med andre antal tænder, enten i
foran eller bag.
Men synes kun lige man kan få ét kædekit som passer til den MC.
Og dengang fra knallert tiden til fx Puch kunne man vælge helt fra 9
til 18 tænder i foran, hvor 13 tænder var standard.
Og til MC kan man faktisk kun vælge ét kædekit
Er der ikke noget sted/link til hvor man kan købe forskellige tandhjul
som er listet efter aksel størrelse/udformning og kædedimention til
MC?
For jeg har kun lige fundet kædekit listet efter MC modeller og ikke
efter aksler.
Torben
| |
Richard (15-09-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 15-09-06 18:32 |
|
2 wrote:
> Er der ikke noget sted/link til hvor man kan købe forskellige tandhjul
> som er listet efter aksel størrelse/udformning og kædedimention til
> MC?
Se jtsprockets.com under Online Catalogue og din cykel - forhandles efter
sigende herhjemme af MCNøglen og dens forhandlere
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer
'89 GB500 Clubman Another Nordic GreyBeard
http://www.dfmc.dk/?id=132 - www.honda-v4.com
| |
2 (16-09-2006)
| Kommentar Fra : 2 |
Dato : 16-09-06 11:36 |
|
On Fri, 15 Sep 2006 17:31:51 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:
>2 wrote:
>
>> Er der ikke noget sted/link til hvor man kan købe forskellige tandhjul
>> som er listet efter aksel størrelse/udformning og kædedimention til
>> MC?
>
>Se jtsprockets.com under Online Catalogue og din cykel - forhandles efter
>sigende herhjemme af MCNøglen og dens forhandlere
Tak for link til jer begge, det var lige sådan et jeg har ledt efter.
Så får jeg se om MCnøgle forhandlere kan skaffe de tandhjul.
Så er det jo pludselig mange tandhjul at vælge imellem, det er godt.
Torben
| |
Ukendt (15-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-09-06 18:32 |
|
"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:0fmlg2lovq2gmv2q0rk83lrq2858s98qtm@4ax.com...
>
> Er der ikke noget sted/link til hvor man kan købe forskellige tandhjul
> som er listet efter aksel størrelse/udformning og kædedimention til
> MC?
> For jeg har kun lige fundet kædekit listet efter MC modeller og ikke
> efter aksler.
Her er et link, hvor du kan se hvad du kan få, men ikke købe der, men med de
numre, du finder der kan kan du bestille dem hos en MC Nøglen forhandler.
http://www.jtsprockets.com/48.0.html
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Ukendt (16-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-09-06 08:48 |
|
2 skrev i meddelelsen <0fmlg2lovq2gmv2q0rk83lrq2858s98qtm@4ax.com>...
>Er der ikke noget sted/link til hvor man kan købe forskellige tandhjul
>som er listet efter aksel størrelse/udformning og kædedimention til
>MC?
Renthal kædehjul er kram, mit alukædehjul på baghjulet har sammen med en DID
ZVM kæde kørt ca. 35.000 Km. nu og slid kan kun lige anes. De laver også
fremragende stålkædehjul til motorenden.
Købes hos B&C Express England
For valg af kædestyrke se
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain/types.html
mvh
Orla, som ikke handler med kæder.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
2 (16-09-2006)
| Kommentar Fra : 2 |
Dato : 16-09-06 11:48 |
|
>
>Renthal kædehjul er kram, mit alukædehjul på baghjulet har sammen med en DID
>ZVM kæde kørt ca. 35.000 Km. nu og slid kan kun lige anes. De laver også
>fremragende stålkædehjul til motorenden.
>
>Købes hos B&C Express England
>
>For valg af kædestyrke se
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain/types.html
>
>mvh
>Orla, som ikke handler med kæder.
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
>
Det er jo meget godt med 35000 km på en kæde og mere til, men den
koster vel også noget mere end standard kæder.
Den MC jeg har har kørt 18000 og tandhjul er noget slidt nu, kæden
synes OK endnu. Om de er de oprindelige ved jeg ikke
Smart med varme i styrthjelm, holder det så duggen væk, og har du
ledning ned til MC akku, eller opladelige akku i styrthjelm?
Har du så også et trick til at minimere vindstøj på styrthjelm, runde
kanter på visiret måske?
Torben
| |
Hekto (16-09-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 16-09-06 13:11 |
|
It happens that 2 formulated :
> Har du så også et trick til at minimere vindstøj på styrthjelm, runde
> kanter på visiret måske?
Støjen skyldes ofte overgangen imellem hjelm og hagerem. Prøv selv at
sætte et par fingre op i nærheden og hør hvor meget det dæmper støjen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
LOUD VALVES SAVES LIVES!
| |
MKS - 74 (16-09-2006)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 16-09-06 13:45 |
|
On Sat, 16 Sep 2006 14:10:52 +0200, Hekto <bs@hekto.dk> wrote:
>Støjen skyldes ofte overgangen imellem hjelm og hagerem. Prøv selv at
>sætte et par fingre op i nærheden og hør hvor meget det dæmper støjen.
Jeps - blandt andet, men det er en kombination af så mange
individuelle faktorer at man ikke kan udnævne en hjelm(udformning)
eller øvrig faktor som den væsentligste for alle, udover den du nævner
kan det f.eks også være hjelmens udvendige og indvendige udformning
(ventilation, foring osv), kåbeglassets højde i relation til pilotens
højde (turbulens) i kombination med de øvrige faktorer osv. Alt dette
gør at man helst skal ud at prøve hjelmen på egen cykel for at kunne
danne sig et adækvat indtryk, hvis støj er en væsentlig parameter ved
hjelmkøb.
--
-Michael
CBR600info - http://www.hondacbr600.frac.dk/CBR600data.html
| |
2 (16-09-2006)
| Kommentar Fra : 2 |
Dato : 16-09-06 23:12 |
|
On Sat, 16 Sep 2006 14:45:22 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:
>On Sat, 16 Sep 2006 14:10:52 +0200, Hekto <bs@hekto.dk> wrote:
>
>>Støjen skyldes ofte overgangen imellem hjelm og hagerem. Prøv selv at
>>sætte et par fingre op i nærheden og hør hvor meget det dæmper støjen.
>
>Jeps - blandt andet, men det er en kombination af så mange
>individuelle faktorer at man ikke kan udnævne en hjelm(udformning)
>eller øvrig faktor som den væsentligste for alle, udover den du nævner
>kan det f.eks også være hjelmens udvendige og indvendige udformning
>(ventilation, foring osv), kåbeglassets højde i relation til pilotens
>højde (turbulens) i kombination med de øvrige faktorer osv. Alt dette
>gør at man helst skal ud at prøve hjelmen på egen cykel for at kunne
>danne sig et adækvat indtryk, hvis støj er en væsentlig parameter ved
>hjelmkøb.
ja 2-3 fingre ved hagen hjælper meget. Så der kommer meget samlet støj
ind den vej, fra dækstøj, kabler, rundt om kapper og hjelmen. Og
derefter kommer der så ind ved visir, fordi det ikke lukker helt tæt,
men ok hjelmen har gjort sig gavn i mange år på lavere hastigheder. Så
må se hvad de nye og bedre hjelme kan, og enig med jer, billeder af
hjelme i kataloger kan ikke bruges til ret meget, men pasform,
vindstøj, ventilation, spænde mm
Torben
| |
Richard (16-09-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 16-09-06 13:51 |
|
Hej Hekto,
Hekto wrote:
>> Har du så også et trick til at minimere vindstøj på styrthjelm, runde
>> kanter på visiret måske?
>
> Støjen skyldes ofte overgangen imellem hjelm og hagerem. Prøv selv at
> sætte et par fingre op i nærheden og hør hvor meget det dæmper støjen.
Netop, og en tyk halsedisse sat på skrå, så den dækker fra godt under
hjelmkanten til op over ørerne, dæmper den støj rigtig godt .-)
- et rigtig godt supplement til ørepropperne i meget støjfyldte hjelme
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Ukendt (16-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-09-06 14:38 |
|
2 skrev i meddelelsen ...
>Det er jo meget godt med 35000 km på en kæde og mere til, men den
>koster vel også noget mere end standard kæder.
Ikke alverden, kun hvis at kæden skal købes i Danmark Men jeg har nu
set Special i Aalborg være meget rimelig med DID kæder.
>Den MC jeg har har kørt 18000 og tandhjul er noget slidt nu, kæden
>synes OK endnu. Om de er de oprindelige ved jeg ikke
Mange gange ér det kædehjulene, der tager livet af kæden :-| specielt det
lille på motoren bør skiftes halvvejs i kædens levetid. Kædehjulet koster
minimalt i forhold til kæden.
>Smart med varme i styrthjelm, holder det så duggen væk, og har du
>ledning ned til MC akku, eller opladelige akku i styrthjelm?
Det holder duggen væk, men kræver tilslutning til mc'en. Det er 12 watt, det
ville blive svært med hjælm-akku
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Ukendt (16-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-09-06 14:06 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:450bb4c9$0$3477$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Renthal kædehjul er kram, mit alukædehjul på baghjulet har sammen med en
> DID
> ZVM kæde kørt ca. 35.000 Km. nu og slid kan kun lige anes. De laver også
> fremragende stålkædehjul til motorenden.
OG, med DID kæde og standart kædehjul er jeg på andet kædekit på Duc'en og
den har rundet 75000 km.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Ukendt (16-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-09-06 14:41 |
|
Flemming Disc skrev i meddelelsen
<450bf6bd$0$20312$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>OG
Ska' Du ikke ud og køre lidt motorcykel ! Du har da været helt urimeligt
vrøvlet den sidste tid
Jo, kæder, der passes holder længe
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Ukendt (16-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-09-06 15:17 |
|
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:450c002a$1$13934$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Flemming Disc skrev i meddelelsen
> <450bf6bd$0$20312$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>>OG
OG... mente at det ikke behøvede at være speciele kædehjul, for at køre
langt.
> Ska' Du ikke ud og køre lidt motorcykel ! Du har da været helt urimeligt
> vrøvlet den sidste tid
Du har hel ret, at jeg skal ud at køre har en powercommander, jeg skal
have just. ind...lige vejr til det, dejligt.
> Jo, kæder, der passes holder længe
Ja, det er sikkert her det går galt for de fleste kæder, at de ikke bliver
passet.
Men at bruge en god kæde som DID eller AFAM, kan efter min mening godt
betale sig.
AFAM er ikke dyre end eks. RK, men jeg syntes bestem de er bedre.
I vil straks sige, at det siger jeg, fordi jeg selv forhandler dem, men jeg
forhandler dem nu fordi jeg syntes de virker lige så godt som DID og er
billigere
Hvor meget vrøvl fik jeg nu sagt..........nå, der kommer sikkert en rettelse
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Armand (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-09-06 01:09 |
|
"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:0fmlg2lovq2gmv2q0rk83lrq2858s98qtm@4ax.com...
> Hej jeg har en Yamaha motorcykel som jeg synes er for lavt gearet,
> og vil så sætte en andet tandhjul på med andre antal tænder, enten i
> foran eller bag.
Der ér som sådan svaret på dit umiddelbare spørgsmål - Bortset fra at jeg
mener at Max's MC Import (á MC-Nøglen) godtnok leverer kædekits bestående af
RK-kæder og JT-tandhjul; men ikke umiddelbart er leverandør af alternative
JT-gearinger (hvilke tydeligvis heller ikke er listet i MC-Nøglen)!
Derudover vil jeg lige mane til besindighed omkring dine op-gearings planer:
Når vi gearede Puch'en, var det ofte fordi den tillige havde fået flere
kræfter (á boring og hak'ning) til at slæbe den højere gearing med. Når man
gearer en motorcykel op får man godtnok lavere (drifts)omdrejninger ud af
det; men skal det virkelig batte på komfort-siden så skal man op i omkring
15-20% ændring og i så fald skal man huske på at den øgede gearing påvirker
omdrejningerne i samtlige gear og at +20% i 1.gear kan gøre modellen
mærkbart tung at sætte i gang under daglig brug og nærmest umuligt at få
firet effektivt afsted når kammeraten holder ved siden af en i lyskrydset og
med et svedent grin der indikerer drag-dyst
Jeg havde engang en Yamaha XS1100 hvortil den tidligere ejer møjsommeligt
havde modificeret til et XS750-bagtøj, hvilket medførte at "ølle-hunne'ren"
kørte med samme omdrejningstal i 4.gear som den originalt havde gjort i 5.
Springet mellem de to højeste gear er oftest mellem 10 og 15% og dén ændring
gjorde den ellers sejgtrækkende XS'er meget tung at få igang fra stilstand.
Står du ikke umiddelbart for at skulle skifte kædekit, vil jeg derfor
absolut foreslå dig at give Yamaha'ens høje omdrejninger en chance for
tilvænning i løbet af den nuværende kædes levetid, og vente med
gearings-beslutningen til den tid :-|
--
Armand.
| |
Ukendt (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-09-06 09:51 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:450c91e7$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:0fmlg2lovq2gmv2q0rk83lrq2858s98qtm@4ax.com...
>> Hej jeg har en Yamaha motorcykel som jeg synes er for lavt gearet,
>> og vil så sætte en andet tandhjul på med andre antal tænder, enten i
>> foran eller bag.
>
> Der ér som sådan svaret på dit umiddelbare spørgsmål - Bortset fra at jeg
> mener at Max's MC Import (á MC-Nøglen) godtnok leverer kædekits bestående
> af RK-kæder og JT-tandhjul; men ikke umiddelbart er leverandør af
> alternative JT-gearinger (hvilke tydeligvis heller ikke er listet i
> MC-Nøglen)!
Max har flere tandhjul på lager end der står i Nøglen, og de sælges jo ikke
i kit, man kan jo bare købe de tandhjul man vil have, kom med et nr. der
ikke står i Nøglen ( et tænkeligt til en cykel i DK )og jeg skal kikke efter
om de skulle have det.
Hvis de ikke har det på lager, kan det skaffes, det kommer så først med
næste sending fra JT.
Fra AFAM kan jeg også kan jeg også få de samme størrelse tandhjul, dem er
der ikke så mange af på lager i Danmark, men levering ca. 3 uger.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Armand (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-09-06 14:41 |
|
Flemming Disc skrev:
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:450c91e7$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> .....jeg mener at Max's MC Import (á MC-Nøglen) godtnok leverer
>> kædekits bestående af RK-kæder og JT-tandhjul; men ikke umiddelbart er
>> leverandør af alternative JT-gearinger (hvilke tydeligvis heller ikke
>> er listet i MC-Nøglen)!
>
> Max har flere tandhjul på lager end der står i Nøglen, og de sælges jo
> ikke i kit, man kan jo bare købe de tandhjul man vil have, kom med et
> nr. der ikke står i Nøglen ( et tænkeligt til en cykel i DK )og jeg skal
> kikke efter om de skulle have det.
Prøv lige: JTR 491.40, som er alternativ til Paso'en!
--
Armand.
| |
Ukendt (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-09-06 15:01 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:450d506d$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Flemming Disc skrev:
>>
>
> Prøv lige: JTR 491.40, som er alternativ til Paso'en!
>
Findes kun den og 38 tands, men det er også kun dem JT har!
AFAM har dem i 37 til 41 tands og de kunne godt være på lager i Danmark.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Armand (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-09-06 15:18 |
|
Flemming Disc skrev:
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:450d506d$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Flemming Disc skrev:
>>>
>>
>> Prøv lige: JTR 491.40, som er alternativ til Paso'en!
>>
>
> Findes kun den og 38 tands, men det er også kun dem JT har!
Ved Max' eller blot i JT-kataloget ??
--
Armand.
| |
Ukendt (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-09-06 16:11 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:450d591c$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Flemming Disc skrev:
>>
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:450d506d$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Flemming Disc skrev:
>>>>
>>>
>>> Prøv lige: JTR 491.40, som er alternativ til Paso'en!
>>>
>>
>> Findes kun den og 38 tands, men det er også kun dem JT har!
>
> Ved Max' eller blot i JT-kataloget ??
Begge steder ihvertfald hos Max og jeg så det også sådan hos JT.
Det er lidt sjovt med de tandhjul, AFAM laver alu. hjul til næsten alle
ducatier, men ikke til Paso??
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Armand (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 17-09-06 15:16 |
|
Flemming Disc skrev:
>
> Fra AFAM kan jeg også kan jeg også få de samme størrelse tandhjul, dem
> er der ikke så mange af på lager i Danmark, men levering ca. 3 uger.
>
Aprospos:
bl.a. Orla's kædeliste kunne fortjene deltagelse af dine berømmede
AFANM'er, så kan du ikke give et link til AFAM'ernes eksakte trækstyrke,
andet end det "super og hyper -duty" som jeg finder via Google?
--
Armand.
| |
Ukendt (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-09-06 15:42 |
|
Armand skrev i meddelelsen <450d589b$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>Flemming Disc skrev:
>>
>> Fra AFAM kan jeg også kan jeg også få de samme størrelse tandhjul, dem
>> er der ikke så mange af på lager i Danmark, men levering ca. 3 uger.
>>
>Aprospos:
>bl.a. Orla's kædeliste kunne fortjene deltagelse af dine berømmede
>AFANM'er, så kan du ikke give et link til AFAM'ernes eksakte trækstyrke,
>andet end det "super og hyper -duty" som jeg finder via Google?
Jaeh, det var grunden til at AFAM ikke kom med dengang.... ingen data
( men et link, en pdf, alle data er velkomne til listen. Der skal også en
ny "japaner" ind, kan ikke lige huske navnet, men de sætter normen idag
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Ukendt (17-09-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-09-06 16:44 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:450d589b$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> bl.a. Orla's kædeliste kunne fortjene deltagelse af dine berømmede
> AFANM'er, så kan du ikke give et link til AFAM'ernes eksakte trækstyrke,
> andet end det "super og hyper -duty" som jeg finder via Google?
Jeg har noget i en 2002 katalog, men kæderne er blevet opdateret siden, så
de hedder ikke det samme i dag.
Så den kan ikke rigtig bruges til noget, har kun nye kataloger, med tandhjul
og kædekit.
Men jeg vil prøve at se om jeg kan skaffe noget ordenligt matriale på
kæderne.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
2 (17-09-2006)
| Kommentar Fra : 2 |
Dato : 17-09-06 11:54 |
|
>Derudover vil jeg lige mane til besindighed omkring dine op-gearings planer:
>Når vi gearede Puch'en, var det ofte fordi den tillige havde fået flere
>kræfter (á boring og hak'ning) til at slæbe den højere gearing med. Når man
>gearer en motorcykel op får man godtnok lavere (drifts)omdrejninger ud af
>det; men skal det virkelig batte på komfort-siden så skal man op i omkring
>15-20% ændring og i så fald skal man huske på at den øgede gearing påvirker
>omdrejningerne i samtlige gear og at +20% i 1.gear kan gøre modellen
>mærkbart tung at sætte i gang under daglig brug og nærmest umuligt at få
>firet effektivt afsted når kammeraten holder ved siden af en i lyskrydset og
>med et svedent grin der indikerer drag-dyst
>
>Jeg havde engang en Yamaha XS1100 hvortil den tidligere ejer møjsommeligt
>havde modificeret til et XS750-bagtøj, hvilket medførte at "ølle-hunne'ren"
>kørte med samme omdrejningstal i 4.gear som den originalt havde gjort i 5.
>Springet mellem de to højeste gear er oftest mellem 10 og 15% og dén ændring
>gjorde den ellers sejgtrækkende XS'er meget tung at få igang fra stilstand.
>
>Står du ikke umiddelbart for at skulle skifte kædekit, vil jeg derfor
>absolut foreslå dig at give Yamaha'ens høje omdrejninger en chance for
>tilvænning i løbet af den nuværende kædes levetid, og vente med
>gearings-beslutningen til den tid :-|
Jo min yamaha er nu meget lavt gearet, under normal byog land kørsel
kører jeg i 3-6 gear. Og 1.gear er så lavt at hvis jeg holder ved et
T kryds, og skal til venstre, skal jeg allerede skifte til 2.gear lige
når jeg når til midten af tvær gående vej.
Og offroad er 1.gear også lavt, så at skifte bare 1 tand mere på i
foran betyder ca 6 % i opgearing, så burde det passe bedre, synes
jeg.
Og har en Honda, der skal den altid startes i 1 gear, og også helst
ved sving i by. Og på Honda bruger jeg faktisk kun 1-4 gear og
sjældent 5 og næsten aldrig 6 gear.
Så enig omgearing skal gøres med måde, men kan sagtens tilpasses det
bedre.
Torben
| |
|
|