? ang. Shoei hjelme
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 15:07

Hej NG.

Har lige bestilt to stk. Shoei XR 1000 til fruen og jeg, ( ved Louis ) ,
der så jeg at de havde et Whisper Strip sæt man kunne montere i bunden af
hjelmen, det skulle angiveligt mindske støjniveauet meget/noget ! ?, er der
nogen herinde fra der har erfaringer med ovennævnte sæt ?

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Niels Munk

Dato : 15-09-06 15:27

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message

> er der > nogen herinde fra der har erfaringer med ovennævnte sæt ?

Søg evt. tilbage i gruppen hvor jeg mfl. har svaret på ovennævnte før.

Om det er pengene værd, ved jeg ikke. Kommer jo an på
hvor mange af dem du har ;)
Det tager noget vindstøj, men gør også hjelmen meget stram
at få af og på. Hvis du alligevel kører med ørepropper vil jeg
ikke mene at det er pengene værd.

/Niels Munk

Fra : Niels Munk

Dato : 15-09-06 15:27

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-09-06 17:23

er der
> nogen herinde fra der har erfaringer med ovennævnte sæt ?

min hjelm sidder perfekt. Det gør så at whisperstrip kan jeg ikke bruge, da
den så bliver for stram at få på.
Så hvis din/jeres hjelme sidder stramt som de skal tror jeg ikke du kan få
den på

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 16:20

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:d5bae$450ab374$55183f7d$28360@news.arrownet.dk...
> [...]
> hjelmen, det skulle angiveligt mindske støjniveauet meget/noget ! ?, er
> der nogen herinde fra der har erfaringer med ovennævnte sæt ?

Så kom hjelmene, hevde dem lige på køkkenvægten, Shoei XR 1000 (str. M )
1334g min gamle Caberg Justissimo 1844g ! det er lidt af en vægt diff. 510g
mindre på hovedet, mand hvor jeg glæder mig til at prøve den i morgen
tidlig, også med hensyn til støj.......

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-09-06 06:51

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]
> 1334g min gamle Caberg Justissimo 1844g ! det er lidt af en vægt diff. 510g
> mindre på hovedet, mand hvor jeg glæder mig til at prøve den i morgen

Tillykke med den(m) - jeg har en magen til på vej i posten fra Louis -
sendt i forgårs. Jeg udskifter en SHOEI Duotec, så min lettelse må også
kunne registreres på 0-100 tiderne

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 13:55

> Tillykke med den(m) - jeg har en magen til på vej i posten fra Louis -
> sendt i forgårs. Jeg udskifter en SHOEI Duotec, så min lettelse må også
> kunne registreres på 0-100 tiderne

Takker , hmmmm det var dejligt at få en ny hjelm, den støjer lidt mindre
end min gamle Caberg, men det betyder ikke så meget da jeg alligevel kører
med høreværn 80% af tiden

Fra : Dr. Enduro

Dato : 22-09-06 14:43

Lige et sidespørgsmål: Hvordan tør I købe hjelme uden at have prøvet dem
først? Da jeg var inde hos Louis i Lübeck for nogle år siden for at købe
min Uvex, sagde de, at jeg skulle prøve flere af samme model og i samme
størrelse, fordi størrelsen kunne variere alligevel.

--
Hilsen Jan

Fra : Bo Nielsen

Dato : 22-09-06 15:01

"Dr. Enduro" <janSLETeiffert@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> min Uvex, sagde de, at jeg skulle prøve flere af samme model og i samme
> størrelse, fordi størrelsen kunne variere alligevel.

Man kan jo prøve hjelmen hos den nærmeste forhandler herhjemme, for at
fastslå mærke og str., og så bestille nøjagtig den hjelm man vil have.

Om det er moralsk korrekt eller forkert vil jeg ikke gøre mig til dommer
over.

ScooterBo

Fra : Richard

Dato : 22-09-06 22:50

Bo Nielsen wrote:

> Man kan jo prøve hjelmen hos den nærmeste forhandler herhjemme, for at
> fastslå mærke og str.

Det er jo netop, man ikke kan fordi to hjelme af samme model og størrelse
kan falde vidt forskelligt ud - eller tre som dengang jeg købte den af
Aagesens tre Shoei TXR-hjelme i str. XL, jeg lige netop kunne passe, selv
om mit hoved er XXL eller mere. De andre to var alt for små...

...nej, sikker kan du ikke være før du har prøvet dit eksemplar på dit
eget IMHO

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Bo Nielsen

Dato : 22-09-06 15:02

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-06 08:29

Dr. Enduro wrote:

> [...]
> min Uvex, sagde de, at jeg skulle prøve flere af samme model og i samme
> størrelse, fordi størrelsen kunne variere alligevel.

Jeg tør fordi jeg har prøvet en af slagsen hos Louis ved en tidligere
lejlighed, og fordi jeg ved postordresalg har størst chance for at få en
uprøvet model. Jeg risikerede jo kun returportoen, og med den besparelse
der er hos Louis er det en risiko jeg turde løbe. Det samme med
støvlerne - dem bør man også købe "live" - men der var stor besparelse
på Daytona Toring Star GTX, så jeg satsede - og vandt

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 25-09-06 19:21

Torben Scheel skrev:
> [...]
> støvlerne - dem bør man også købe "live" - men der var stor besparelse
> på Daytona Toring Star GTX, så jeg satsede - og vandt

- - - - Hvilket jeg ikke gjorde med mine, som er det eneste fodtøj jeg
har i str. 44. Ergo måtte de bestilte 43'ere sendes tilbage formedelst
150,- i porto

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 20:07

Armand skrev i meddelelsen
<45181ddf$0$12614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>- - - - Hvilket jeg ikke gjorde med mine, som er det eneste fodtøj jeg
>har i str. 44

Hvad jeg også måtte erkende med HG's "eget" brand, men der stod jeg jo så
bare i butikken, og kunne nøjes med at undre mig :-/

Gad vide om HG's Goretex støvler er "badge enginered" Daytona ?

mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Armand

Dato : 26-09-06 15:47

Orla Pedersen skrev:
> Armand skrev i meddelelsen
> <45181ddf$0$12614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Hvad jeg også måtte erkende med HG's "eget" brand....
> Gad vide om HG's Goretex støvler er "badge enginered" Daytona ?

Det kunne jo være en god indikation derpå!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-09-06 07:30

Armand wrote:
> - - - - Hvilket jeg ikke gjorde med mine, som er det eneste fodtøj jeg
> har i str. 44. Ergo måtte de bestilte 43'ere sendes tilbage formedelst
> 150,- i porto

Det medgiver jeg - det er ikke den største 46'er jeg har prøvet - men
pasformen er perfekt. Jeg bruger normalt 45 i sko.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 10:24

> [...]
> min Uvex, sagde de, at jeg skulle prøve flere af samme model og i samme
> størrelse, fordi størrelsen kunne variere alligevel.

Det er da nemt , har inden for de sidste 4-5 måneder prøvet adskillige
hjelme for at finde en afløser til vores gamle hjelme, en eller anden BMW
ting som jeg ikke kunne lide, en Schuberth S1 + C2 , et par Shark og et par
Arai , og hver gang vi så har prøvet en Shoei XR 1000 har det været som at
komme hjem

Fra : Dr. Enduro

Dato : 25-09-06 17:48

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> [...]
> Arai , og hver gang vi så har prøvet en Shoei XR 1000 har det været som at

Den virker også meget lækker, tror selv at jeg skal have mig sådan en
til næste år...

--
Hilsen Jan

Fra : Richard

Dato : 22-09-06 22:55

> [...]

> end min gamle Caberg, men det betyder ikke så meget da jeg alligevel kører

Det med lydniveau må du sa godt skrive mere om - har jo opdaget, at Shoei
er begyndt at lave netop XR 1000 i voksenstørrelser

Så hvis den både er let og rimelig godt støjdæmpet, kunne det måske være
en afløser for den støjende BMW Sys 4 Evo...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-06 08:24

Richard wrote:

> [...]
>
> Så hvis den både er let og rimelig godt støjdæmpet, kunne det måske være
> en afløser for den støjende BMW Sys 4 Evo...

Jeg synes ikke der er voldsomt stor forskel i lyden fra en Duotec
(klaphjelm) - dog er vacuum effekten mindre, hvilket jeg har stor glæde
af, når jeg en sjælden gang kører uden propper. Bulderet er også mindre
- det er vist 2 sider af samme sag.

Med Whisperstrip tror jeg den er blandt de bedste - men det er et gæt,
for jeg har ikke prøvet det. Ventilationen er fin - især dem over
visiret kan mærkes tydeligt. Nederste udluftning kunne ikke holde mit
visir uden pinlock dugfrit ved kørsel under 70km/t her til morgen.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 10:31

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så hvis den både er let og rimelig godt støjdæmpet, kunne det måske være
> en afløser for den støjende BMW Sys 4 Evo...

Den er helt sikkert mere støjsvag en vore forrige hjelme,( Caberg Justissimo
+ Nolan N100) jeg havde høreværn på i går på vores tur til Karolinelund,
begge veje, fruen havde kun høreværn på derover, da hjelmen er lidt stram
havde den trykket på øret/høreværnet så hun havde lidt ondt, så turen hjem
foregik uden, og hun var rigtig positiv over hjelmen da vi kom hjem
Samtidigt havde vi ikke tendens til de hovedryste ture, som vi havde før når
man kom op bag en lastvogn, om det er formen på hjelmen eller vægten ?