Savage vs Virago ?
Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-09-06 22:25

'Aften.
Ja - jeg pønser på at skifte tilbage til noget lettere choppet.
Prøvede en Savage i dag og må sige det på nogle måder var en alternativ
oplevelse; men egentligt mest positivt. Motoren er en lidt sjov fisk; i
by/kø-kørsel føles det som at sidde med en plæneklipper-motor mellem
benene - først når vejen og gassen åbner op går det op for en at den faktisk
trækker fair.
Styringen kræver osse lidt tilvænning - det er ved kronhovedets vinkel +
relativt lang forgaffel, der får styret til at falde ind i lidt skarpere
sving. Efter kort tids tilvænning kan man faktisk næsten tro det er en
trail-maskine - ved lav fart

Men jeg havde jo en Virago 250'er engang - den var jeg nu glad for. Bortet
fra at motoren var lige lille nok til lande-/motorvejskørsel. Noget, jeg
ikke har så meget lejlighed til mere.

Så spørgsmålet er; skal jeg ud og se på en Virago 535'er - kører den bedre
end Savage'en ?
Nogen af jer, der kender begge maskiner ?

Det begynder desværre at klø lidt i "jeg vil ha ny kværn" fingeren. Desværre
fordi det altid koster penge

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Big Mumi

Dato : 15-09-06 08:48

Hej Jesper

Prøv en tur på en Honda VT 600 Shadow i stedet for. Jeg har hørt at Virago
535 er lidt svag i motoren på langtur.

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-09-06 09:49

Jesper Hedegaard wrote:
> Så spørgsmålet er; skal jeg ud og se på en Virago 535'er - kører den
> bedre end Savage'en ?

Har ikke kørt Savage. Har kørt lidt 535. Alle test siger dog at 535
kører/styrer godt, er én af de få cruisere der kan følge med "almindelige"
maskiner på de små snoede veje. Og at motoren er meget frisk, men ikke så
cruiseragtig, da den godt vil have lidt omrejninger.

vt600 er en mere traditionel cruiser. Færre omdrejninger, bedre lyd, renere
design, flere vibrationer. VT har kæde, 535 har kardan. (og savage har jo
remtræk)

/jim

Fra : Hekto (p.t. i Cadiz)

Dato : 15-09-06 10:47

Jesper Hedegaard wrote:

> [...]

> Nogen af jer, der kender begge maskiner ?

> Det begynder desværre at klø lidt i "jeg vil ha ny kværn" fingeren. Desværre

Jeg har haft en Savage. Den kan blive ganske kvik med en omdysning og en
anden udstødning. Den er ret så klemt fra fabrikken p.gr.a.
forureningskrav. Den kan ved dette opnå +25% på momentet og 34 HK på
baghjulet.
Køreegenskaberne er jo ikke til egentligt race; men man kan godt krølle
lidt rundt på de små veje alligevel, da den ikke vejer så meget.

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 15-09-06 15:24

"Jesper Hedegaard" skrev
> [...]
> end Savage'en ?
> Nogen af jer, der kender begge maskiner ?

Hæi do

Har haft en 535'er og en savage på samme tid, det endte med at madammen
altid tog min savage og så måtte jeg rulle rundt på 535'eren

Har stadig en savage.............. der er til salg.
http://www.hamselv.org/mc/salg.htm
Står i 6740 Bramming.

hamselv herfra

Fra : bigbike

Dato : 15-09-06 17:07

"hamselv(DKMC)" <hamselv@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altid tog min savage og så måtte jeg rulle rundt på 535'eren
>
> Har stadig en savage.............. der er til salg.
Pris ??

Der må være noget mere fart på¨en virago 535 !

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 15-09-06 19:09

"bigbike" skrev..
> Pris ??

ca. 38.000 så er det din. Incl. alt det originale og lås.

> Der må være noget mere fart på¨en virago 535 !
155 blev en af mine gamle savager målt til af en anden mc, men så var det
dælme heller ikke sjovt mere, der var jo også højt styr på.
100/110 så går det fint

535'eren ved jeg ikke lige.

hamselv herfra

Fra : Balfu

Dato : 16-09-06 11:33

Hej Jesper
Ta et kik på www.balfumcimport.dk og se om der er noget du kan bruge.
Hilsen Flemming.

> [...]
> end Savage'en ?
> Nogen af jer, der kender begge maskiner ?
>
> Det begynder desværre at klø lidt i "jeg vil ha ny kværn" fingeren.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : TC

Dato : 16-09-06 18:27

Køb en Honda Rebel, jeg har en der er til salg, en cmx 450, den rykker, til
sin størrelse, er nem at håndtere osv.....