snøft! Problemer med pulverlakering og gri~
Fra : S.G

Dato : 14-09-06 16:39

Ok har idag for 20 gange vasket min mc efter at stellet osv blev
pulverlakeret!

Jeg sprøjtede et par motorens sprøjt på den et par steder (Hein
Gerickes eget, som jeg har brugt de sidste mange år uden problemer)

Jeg kan nu se at der hvor motorensen har siddet på det pulverlakerede
stel, er der kommet et lyse pletter. Har forsøgt at vaske det af,
forsøgt at vaske efter med samme motorrens og med motorens af samme
mærke, men det ser ikke ud til at det vil forsvinde helt. Faktisk ser
det ud til at hele området jeg har arbejde i er blevet en tand lysere,
som om der ligger en hinde elelr lignende. Det er tydeligt at se at der
er sket et eller andet med farven! Og de oprindelige pletter kan stadig
ses

( :( :( :(

Pulverlakken er sort og mat. En glans 20

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes? Har som sagt ikek før haft
problemer med sådan, og jeg går ikke ud fra at motorens kan opløse
pulverlak!!!!!

Nogen der har en idé til om det kan fjernes? Og evt hvordan?

Er der noget man kan "rense" en pulverlak med? Det er jo reelt "bare"
plastic, så en lakrens dur vel ikke? eller?

Hvis jeg finder et poleringsmiddel og polerer på pulverlakken, så
bliver den vel blank?

Arghh hvor er det bittert :(

Fra : S.G

Dato : 14-09-06 16:56

Ok der er nyt i sagen!

Det må være enhinde der ligger ovenpå lakken fra motorensen!
Dette da jeg med en negl kan lave smnå overfladiske ridser der ikke
kan fjernes med en klud. Det kan man jo ikke i pulverlak!

Jeg har forsøgt at fjerne hinden med sprit, men det tager det ikke!
Nogen der ve dhvad man kan fjerne den hinde med!!!???

Fra : S.G

Dato : 14-09-06 17:10

S.G skrev:

> [...]
>
> Jeg har forsøgt at fjerne hinden med sprit, men det tager det ikke!
> Nogen der ve dhvad man kan fjerne den hinde med!!!???

en makker fangede mig lige på msn! Han havde set indlægget her
Opvaske middel tog det meste af det. Prøver at tage det sidste med
WD40

andre ting der kan det?

Fra : Henrik

Dato : 14-09-06 20:48

"S.G" <sebastian@nalnet.dk> wrote in message

S.G skrev:

> [...]

en makker fangede mig lige på msn! Han havde set indlægget her
Opvaske middel tog det meste af det. Prøver at tage det sidste med

Så må det jo vær een form for oliehinde, prøv evt. med en gamg håndrens,
biltema's det billige er fortrinligt til at vaske meget andet end hænder i.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-09-06 06:59

S.G wrote:

> andre ting der kan det?

Jeg ville bruge S100 eller Procycle "Gel Reiniger" - den er mere skånsom
end motorrens. Motorrens efterlader overfladerne ubeskyttede, hvor de
andre efterlader en beskyttende hinde.

--
vh
Torben