Bedste 45'er p.t.?
Fra : Joergen Bech

Dato : 16-11-06 16:19

Min Aprilia Area 51 nærmer sig de 8 år og 26.000 km.
Skal vi nøjes med at sige at den har set bedre dage?

Hvor mange km kan man regne med den kan leve
endnu? Nogle erfaringer?

Desværre fås modellen ikke længere og jeg vil nok
have lidt svært ved at tøffe rundt på en CPI e.l.

Hvad jeg kan lide ved Area 51'eren:

- Stor tank foran, dvs. mange km mellem optankning
plus en bedre vægtfordeling.

- Affjedringen (dykker ikke i sving eller ved opbremsninger)

- 13" hjul

- Skivebremser både for og bag

- Gennemgående god kvalitet på alle dele

Findes der noget tilsvarende på markedet i dag?
Behøver ikke være Aprilia.

Mvh

JB

Fra : Hagar

Dato : 16-11-06 17:47

"Joergen Bech" <jbech@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> - Skivebremser både for og bag
>
> - Gennemgående god kvalitet på alle dele
>
> Findes der noget tilsvarende på markedet i dag?

Man dropper da ikke en Aprilia bare fordi den har nået sølle 26.000 km
Min Rally fra 98 har lige rundet de 53.000 km og kører stadig fint.
Find en reel og ærlig knallert-pusher og få ham til at sætte pris på for at
få den "up to date", så du har noget ordentligt at køre på igen i lige så
lang tid endnu

Hagar

Fra : Joergen Bech

Dato : 16-11-06 18:27

> [...]
>få den "up to date", så du har noget ordentligt at køre på igen i lige så

Næh, jeg håber også jeg kan holde den kørende nogle år
endnu. Har ikke selv forstand på at pille ved den slags og
må derfor betale prisen, men vil bestemt hellere betale 2.500,-
om året til et værksted for at holde den kørende fremfor at
købe en ny 45'er af - formentlig - ringere kvalitet. Det svarer
vel nærmest til at vælge mellem at køre i en gammel Mercedes
eller en ny Skoda/Toyota/Peugeot/whatever.

Meeen - turene til værkstedet synes at blive dyrere og
dyrere i takt med at bolte ruster, slanger mørner osv og
der skal bruges mere tid på at komme ind til tingene.

Måske jeg selv engang skulle prøve at skille den ad og
samle den igen for erfaringens skyld :)

/JB

Fra : Hagar

Dato : 17-11-06 03:32

> [...]
> der skal bruges mere tid på at komme ind til tingene.
>
> Måske jeg selv engang skulle prøve at skille den ad og

Bare det var mig der havde dit mod
Min knallert-pusher, han var rigtig ond med mig da jeg var nede og få nye
dele til min motor, han sagde at nu havde den fået fordoblet værdien, nu de
nye dele var kommet på. Han blev dog god igen, for jeg truede ham med at
finde en anden til at lave den for mig

Hagar

Fra : Snuden

Dato : 19-11-06 18:30

> Man dropper da ikke en Aprilia bare fordi den har nået sølle 26.000 km
> Min Rally fra 98 har lige rundet de 53.000 km og kører stadig fint.

Det var pokkers Min rally var osse fra 98, men "døde" efter 45.000 Km.
Den var så slidt, at det ville koste en formue at lave den. Cylinder og
bagtøj var fuldstændig færdige..

Købte så en brugt Beta Ark, med 11.000 Km på nålen for 3000,- kr. Den har
både skiver for og bag. plus automatisk choker, så kablet ikke fryser fast
om vinteren. Det var tit problemet med rallyen der ikke kunne starte om
vinteren pga fastfrosset chokerkabel..

Snuden

Fra : Hagar

Dato : 20-11-06 00:00

> [...]
> om vinteren. Det var tit problemet med rallyen der ikke kunne starte om

Det med kablet har jeg prøvet, og DET var ikke ret sjovt, men jeg fik dem så
smurt når jeg var hos knallertpusheren, det skete hvert efterår.
Jeg skal da ikke hårdnakket påstå at min er fejlfri, men den virker da. Jeg
har, når det er ret fugtigt, problemer med at batteriet taber AL strøm, og
den hoster og hugger i det. Så er der lige min bagbremse, den har sat sig
rigtigt fast, heldigvis med bremsen fri, men det tager jeg bare ned til min
gode knallert-pusher, så ordner han det.

Har du så kylet liget ud af din Rally, eller hænger den på vægen ?

Hagar

Fra : Snuden

Dato : 20-11-06 18:06

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare ned til min gode knallert-pusher, så ordner han det.
>
> Har du så kylet liget ud af din Rally, eller hænger den på vægen ?

Jeg er bange for, at den er makuleret til bittesmå stykker metal og
plastic...

Fra : Hagar

Dato : 20-11-06 19:33

> Jeg er bange for, at den er makuleret til bittesmå stykker metal og
> plastic...

Det passer bare ikke, nu sover jeg ikke i nat, det var dog en vederstyggelig
behandling at give en Rally
Du skulle bruge den som donor, det kunne give lidt i kassen.

Hagar