Hvor længe før de kommer?
Fra : WR

Dato : 15-11-06 20:54

Hej NG

Jeg har lige købt en bruget scooter 45 med nummerplade på. Maskinen er i dag
blevet afmeldt hos sælgerens forsikring. Men da den lige skal igennem en
større renovering før den kommer på gaden, vil jeg gerne lige vente lidt med
at omregistrere den. Hvor længe kan jeg beholde nummerpladen uden scooteren
er forsikret/omregistreret? Går ud fra politiet kommer rendende på et
tidspunkt?
Det er jo lidt spild at betale for en omregistrering, hvis den ikke kommer
ud at køre foreløbig. Og det er også spild at indlevere pladen, for så at
købe en ny igen senere...
Hvad er bedst/billigst at gøre her? Jeg kender ikke priserne på en
omregistrering og en ny plade.

På forhånd tak.

Fra : Hagar

Dato : 15-11-06 21:43

"WR" <Fia@neter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> købe en ny igen senere...
> Hvad er bedst/billigst at gøre her? Jeg kender ikke priserne på en

Prøv og kontakt politiet og hør dem ad. Jeg har hørt om folk der har
indleveret deres plader vinteren over, fordi de skulle renovere bilen, og
når de så var færdig, så gik de op og fik pladerne retur. Jeg ved så ikke om
det koster noget, det må du lige høre ad.

Hagar

Fra : Klaus (DK)

Dato : 15-11-06 23:15

Du kan omregistrere når du vil. Der er ikke vægtafgift på en 45 scooter.
Derfor koster det ikke mere at gøre det nu.
VH
Klaus

Fra : mfn

Dato : 16-11-06 11:27

Det tviler jeg nu på stemmer. Et forsikringsselskab kan ikke afmelde
forsikringen uden pladerne er afmeldt på motorkontoret. Den koster 390 at
om reg, en ny plade omkring 600. Så det kommer an på hvor længe den skal stå
stille om du skal omreg eller ej nu - en af delene skal du for han betaler
for din forsikring til du gør det. Ellers skal det være fordi han har meldt
nummerpladerne stjålet, og så er det noget helt andet - så kommer de nok når
de ven lejlighed er i nærheden af hvor du bor.

Sådan har de i al fald været med mine 45´ere og biler.