skal der forsikring på en volo solex ?
Fra : Klaus Nielsen

Dato : 14-11-06 12:58

skal der forsikring på en velo solex ? det er vel ikke en rigtig knallert.
men en cykel med hjælpemotor eller hvad skal man gå ud fra ?
jeg har lige købt en velo solex 3800
er de drift sikre og er der noget specielt man skal holde øje med ? hvor
langt kører sådan en literen ?

mvh klaus nielsen

Fra : Ian Matheson

Dato : 15-11-06 07:23

"Klaus Nielsen" <klausvfr@gmail.com> skrev i en meddelelse
> skal der forsikring på en velo solex ? ?

Jep - den skal have lovpligtig forsikring som alm. knallert 30.

Fra : GK

Dato : 15-11-06 20:51

> [...]
> jeg har lige købt en velo solex 3800
> er de drift sikre og er der noget specielt man skal holde øje med ? hvor

jo det er da en rigtig knallert .og skal have forsikring som enhver anden
knallert,, og den der med en cykel med hjælpe motor .Er der ikke noget der
hedder ,, det er et motordrevet køretøj ... så man skal heller ikke køre med
en lille bhøøømand på .. og tro at den hellige grav er velforvaret for så
ryger kørekortet sig en tur ..
Det er skam en fin knallert og de er meget driftsikre og køre langt på en
liter ,, omkring 70-80 km literen ,, og top hastigheden er 25-30 km/t Zoommm
Vedligeholdelse er der vel ikke det store at holde øje med andet end dæk
/dæktryk og olie i benzinen .. så futter den bare der ud af ,,

mvh gk

Fra : Klaus Nielsen

Dato : 15-11-06 10:53

> [...]
> Vedligeholdelse er der vel ikke det store at holde øje med andet end dæk
> /dæktryk og olie i benzinen .. så futter den bare der ud af ,,

tak for svarene
det lyder jo som det perfekte køretøj til at futte på arbejde om sommeren
er der nogen der ved hvor mange km den kan køre før man skal til at
renovere motor ?
er den ikke hård ved fordækket ? jeg forestiller mig at den lille rulle
slider hårdt på det. hvad koster dæk til sådan en fætter ?

mvh klaus nielsen

Fra : Per

Dato : 16-11-06 19:05

> tak for svarene
> det lyder jo som det perfekte køretøj til at futte på arbejde om sommeren
> er der nogen der ved hvor mange km den kan køre før man skal til at
> renovere motor ?

He he!

Den motor er stort set uopslidelig - du kommer formentlig aldrig til at
renovere den med mindre du begynder at tune.

Den kan snildt køre 50000 km.

/Per

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 16-11-06 19:03

Hej

Motoren er faktisk ganske solid og holder i stil med Maxi.

Dækket koster ca. 150-175 og kan fåes forskellige steder i veterankredse.
Den burde vel også kunne købes fra ny, da Veloen stadig laves i Ungarn.
Det siges, at Kvaliteten af reservedelene ikke er så høj for de nye dele,
som de gamle dele.
Om det er en skrøne eller ej, skal jeg ikke kunne sige.
Jeg er såmænd også en glad ejer af en gammel Velo Solex 3800 fra '66

Køb en ekstra motor, som du kan gå at renovere på. Der findes en, som sælger
renoverede motorer til omkring 1200-1500,-

Hilsen Michael

Fra : jan nissen

Dato : 17-11-06 13:26

>Køb en ekstra motor, som du kan gå at renovere på. Der findes en, som sælger
>renoverede motorer til omkring 1200-1500,-
>
>Hilsen Michael

Hej Michael

Er det en du har et telefonnummer eller en adresse på.
Har nemlig en motor til at stå, som jeg gerne vil have renoveret.

mvh jan

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 17-11-06 22:19

Jamen - det har jeg da

I Jylland:
Niels Jørgen Hansen, Horsens, njh.moped[snabelA]stofanet.dk
75 64 73 77

På Sjælland:
Kontakt Jan Prethun, efter en lokal kontakt.
Kig på hans hjemmeside : www.veteranknallert.dk - hans adresse står
nederst på siden.

På Bornholm:
Kontakt Ian Matheson efter en lokal kontakt -
Kig på hjemmesiden www.matheson.dk efter en adresse (eller sæt fornavnet
foran [snabelA] )

Det er alle reelle folk (og lykkelige Velo-ejere), som gerne vil hjælpe i
det omfang de har tid.

Hils fra Michael Svarre i Silkeborg.

Hilsen Michael

Fra : jan nissen

Dato : 19-11-06 13:28

On Fri, 17 Nov 2006 22:18:43 +0100, "Michael Svarre Hansen"
<micmac01@mail.dk> wrote:

> [...]
>foran [snabelA] )
>
>Det er alle reelle folk (og lykkelige Velo-ejere), som gerne vil hjælpe i

Hej Michael

Tak for hjælpen

mvh Jan

Fra : GK

Dato : 16-11-06 21:58

> [...]

> er den ikke hård ved fordækket ? jeg forestiller mig at den lille rulle
> slider hårdt på det. hvad koster dæk til sådan en fætter ?

hej hvis motoren er i rimelig stand så kan den køre i evigheder det lille
bæst er næsten umulig at slide op i lovlig stand ..
Og den slider ikke så meget på dækket som man skulle tro ..du skal bare
sørge for at have det rigtige dæktryk så køre den bare
der ud af .. har selv haft en 2200 og en 3800 velo solex en gang ,, det er
ikke nogen raket ,,men de kommer altid frem til målet

Mvh gk

Fra : Klaus Nielsen

Dato : 16-11-06 15:29

> [...]
> der ud af .. har selv haft en 2200 og en 3800 velo solex en gang ,, det er
> ikke nogen raket ,,men de kommer altid frem til målet

jeg vil beholde den lovlig. så kan den vel snildt holde de næste 10 år..
mange tak for svarene

mvh klaus nielsen.. en glad velo ejer