CDI-enhed eller Tænding ???
Fra : Dennis Yssing

Dato : 01-11-06 15:45

Hejsa

Nogen der har styr på om det er en tændspole eller en CDI enhed der sidder
på en Piaggio Typhoon
når jeg kigger på Thansen<s side ligner det mest tændspolen bare uden
ledning ?

D.

Bare man havde en gammel Yamaha 4-gear igen ....

Fra : Henning Lund

Dato : 01-11-06 19:44

Dennis Yssing skrev:
> [...]
> enhed der sidder på en Piaggio Typhoon
> når jeg kigger på Thansen<s side ligner det mest tændspolen

Tjae begge dele skulle gerne være på den.
--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Dennis Yssing

Dato : 04-11-06 11:58

Ok

Men hvor skal jeg så finde CDI enheden ?
når jeg tager plastskjoldet af under sædet og kan se "topstykken" eller
afdækningen af samme
sidder "tændspolen" på venstre side af Piaggion'en en med tændledning + 3
andre ledninger i multistik (tød/Hvid/Grøn)
og det ser ud til at de går ned til "svinghjulet" hvor "statoren" sidder,
vel bare et andet udtryk for de spoler der genererer strøm til tændspolen.

Problemet er at der ingen gnist er på tændrøret, og jeg har prøvet at skifte
det
og målt tændledning igennem med hætte (0 ohm=gennemgang), er der noget ..med
der skal være modstand i hætten ?

Dennis

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 04-11-06 15:48

Den du har fat i er din cdi enhed inkl tændspole.

Som du sikkert husker fra din yamaha, var der kun én ledning +
tændrørsledning på tændspolen

Prøv for din egen skyld at rense svinghjul, stator etc for rust. Bare en
lille smule kan være skyld i at den enten nægter at starte eller vil have
svært ved det.

Bare sådan inden du går ud og ofre en hel masse penge.

Min gamle Aprilia Rally havde en udvendig føler, svinghjulet og føleren
havde en smule rust på. Knallerten kunne starte med kickstarter (omend lidt
svært), men elstarter niksen biksen. Efter at den blev renset startede den
som var den ny.

Med venlig hilsen
Daniel Pedersen

Fra : Bertel Haarder \(V\)

Dato : 04-11-06 23:53

Nu er det godt ved at være noget siden, jeg legede med sådan noget, men så
vidt jeg husker, var der modstand i tændrørshætten, ikke bare 0 ohm. Prøv
lige med en ny hætte..

BH

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Dennis Yssing

Dato : 09-11-06 15:44

Hejsa
Jeg har lige målt tændørshætten og der en en modstand på 1ohm (ikke 1 KOhm)
og så vidt jeg husker tilbage er det vist ikke nok.

Så er der en venlig sjæl der måske vil prøve at måle deres tændrørshætte
????

Dennis

Fra : Klaus (DK)

Dato : 09-11-06 18:40

Jeg tror ikke at 1ohm ødelægger noget som helst. Grunden til at der evt
skal være 1kohm er at så dannes der ikke så meget radiostøj. Med andre
ord: Selvom der er mindre end 1kohm, så SKAL der være gnist på
tændrørert, hvis resten dur.
VH
Klaus