Viden om: Peugeot Buxy
Fra : Kell Petersen

Dato : 28-10-06 01:19

Hejsa
Har købt sådan en gammel fætter , den kører en bid over 80 km/t hvis man
skal tro speedometer , men er frygtelig langsom i optrækket.
bruger nogle minutter ville jeg tro..
Jeg har ikke selv pillet ved motor eller variomaticén , og aner ikke engang
hvor den sidder .
Men hvis man skal have noget mere træk i den , hvad gør man så ,, sætter man
lettere eller tunger ruller på den...

Og ca. hvilken gram størrelse ville i tro , der skal til for at lette
forhjulet..
Jeg ville nemlig gerne have mere træk og mindre tophastighed,, men ikke
under 60km/t

--

venlig hilsen
Kell Petersen

Fra : C.C

Dato : 28-10-06 05:14

Hej Kell !

Sådan en Buxy, køre med 9g ruller som standard. Jeg har selv en speedfight 2
Lce. Den har aldrig haft tunsæt på, men har været afdroslet. Jeg har prøvet
alt muligt næsten. Fra 6g ruller til 10g ruller. Men jeg vender altid
tilbage til de originale 9g ruller. Det går den bedst med. Men derfor kan
det da godt være at din Buxy viser noget helt andet. Der er ikke andet for
end og prøve dig frem.

Mvh.
C. Christoffersen

Fra : Hekto

Dato : 28-10-06 11:50

> [...]
> går den bedst med. Men derfor kan det da godt være at din Buxy viser
> noget helt andet. Der er ikke andet for end og prøve dig frem.

Det er 'basal viden' at Peugeot kører bedst med 9 gr. Man kan dog også
forsøge sig med 8,5 gr - det fås ved at bore hullet i rullerne op til
6mm.

50cc er og bliver 50cc. Moment og bundtræk kommer af kubik! - ikke HK.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-10-06 08:34

In article <4542a20e$0$12620$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Kell Petersen" <NOshivSPAM@VELprivat.dk> wrote:

> Men hvis man skal have noget mere træk i den , hvad gør man så ,, sætter man
> lettere eller tunger ruller på den...

Nej det ødelægger optrækket på en ikke-tunet knallert.

> Og ca. hvilken gram størrelse ville i tro , der skal til for at lette
> forhjulet..

Lette forhjulet får du den aldrig til.. med mindre du smider tun på den.

> Jeg ville nemlig gerne have mere træk og mindre tophastighed,, men ikke
> under 60km/t

Fåes ikke uden tun.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Kell Petersen

Dato : 28-10-06 12:17

> Nej det ødelægger optrækket på en ikke-tunet knallert.

> Lette forhjulet får du den aldrig til.. med mindre du smider tun på den.
>
> Fåes ikke uden tun.

Okay ,, det gav da noget info ,, så skifter jeg bare de ruller som sidder på
,, (sikkert 9.g) men smider lige en på brev-vægten for en sikkerheds skyld
Læste nemlig at man skulle skifte dem jævnligt da de kan blive slidte i
rundingerne.

Det føles nemlig som om at remmen hænger lidt ,,,!!
køre længe i samme fart og når der så er gået lidt tid føles det som om at
den rykker en tak op i hastighed.osv...

Fra : Hekto

Dato : 28-10-06 16:56

> [...]
> køre længe i samme fart og når der så er gået lidt tid føles det som
> om at den rykker en tak op i hastighed.osv...

Husk at hver rulle sal have en lille klat højtemperaturfedt. Hvis man
sætter i lille klat på hver, bliver de også lettere siddende korrekt
når man samler den.

Fra : Brian

Dato : 30-10-06 18:23

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> Husk at hver rulle sal have en lille klat højtemperaturfedt. Hvis man
> sætter i lille klat på hver, bliver de også lettere siddende korrekt når
> man samler den.

Op til hvilken temperatur skal dette fedt have sit "arbejdsområde"?

Fra : Hekto

Dato : 31-10-06 00:41

> Op til hvilken temperatur skal dette fedt have sit "arbejdsområde"?

Puuha! ... 100-120 grader mener jeg at kune huske.

Fra : Brian

Dato : 31-10-06 21:52

> Puuha! ... 100-120 grader mener jeg at kune huske.

Okay, ja varmere lyder også voldsomt...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-10-06 18:04

In article <45433c2c$0$12671$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> [...]

> Læste nemlig at man skulle skifte dem jævnligt da de kan blive slidte i

Min egen erfaring med Peugoet er, at 9g, alternativt 8g, eller 7g hvis
du kører tun, er bedst.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Jps

Dato : 28-10-06 13:36

> Kell Petersenskrev:
[quote:a0913d2a57]Men hvis man skal have noget mere træk i den , hvad
gør man så ,, sætter
> [...]

Det føles nemlig som om at remmen hænger lidt ,,,!!
køre længe i samme fart og når der så er gået lidt tid føles det som
den rykker en tak op i hastighed.osv...[/quote:a0913d2a57]

Hvis remmen hænger, så skal du til at kigge på dine remskiver og den
store fjeder der sidder samme sted. Fjederen kan være blevet slap og
styrene(eller rillerne som de kører i) som styre den yderste remskive
kan være blevet slidte. Koblingsbakkerne kan også være slidt, og
derved ikke tage fat med det samme.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Lund

Dato : 29-10-06 10:13

Når man svarer her fra forum, så fremstår det således i
newsgrupperne:

> [...]

styrene(eller rillerne som de kører i) som styre den yderste remskive
kan være blevet slidte. Koblingsbakkerne kan også være slidt, og

Der ser ikke så skide smart ud, hvis nyhedsgrupperne skal svares fra
forum, så skal der rettes på noget ellers bliver folk snart upopulære
i news.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk