Punkterfri dæk!
Fra : Ann Nielsen

Dato : 17-10-06 14:30

Hej med Jer!

Nu er jeg blevet godt og grundig TRÆT af at punktere i tide og utide,
når jeg kører på de diverse cykelstier! Derfor ville jeg høre Jer ad,
om der er nogen der har kendskab til nogle dæk som ikke punkterer så
let?

Jeg har en PGO Dr. Big!

På forhånd tak,

Ann

Fra : Jps

Dato : 17-10-06 19:09

> [...]
ad,
> om der er nogen der har kendskab til nogle dæk som ikke punkterer

Ingen dæk er jo 100% punkterfri :). Er det Durodæk du kører
med(BiG'ens originale dæk)? For de er ikke gode, da de slides
temmelig hurtigt. Hvis du du skal have et kvalitetsdæk, skal du nok
have fat i et bridgestone ML50.

Bridgestone
dæk.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Ann Nielsen

Dato : 21-10-06 10:19

"Jps" <bryggen@2wheeler-dot-dk.no-spam.invalid> wrote in message
> [...]
> med(BiG'ens originale dæk)? For de er ikke gode, da de slides
> temmelig hurtigt. Hvis du du skal have et kvalitetsdæk, skal du nok

Hej!

Ja det var de orginale dæk første gang der røg, nu er der røget 2 siden på
de sidste 3 måneder og HVER gang skulle dækket også skiftes ud, fordi at det
hul som var kommet i det ikke var til at lave ordentligt!

Hvad dælen gør man så? Jeg er MEGET irriteret over at skulle give så mange
penge hver gang at den punkterer! Og så bliver jeg sq også lidt stædig, så
TIT - 3 gange på 4 måneder... Det kan sq godt være at jeg er uheldig - og ja
det virker sådan - men for pokker da, der må da være nogle bedre dæk.

Sidste gang jeg fik nyt på, fik jeg et tykkere dæk, som dermed også skulle
klare mere!

Jeg kører på cykelstier og veje, hvor der jo som regel altid er nogle sten -
ret uundgåeligt! Men der må da være en løsning!

Hvor kan man købe de Bridgestone dæk?

Med venlig hilsen

Ann

Fra : Henning Lund

Dato : 21-10-06 20:46

Ann Nielsen skrev:

> Hvor kan man købe de Bridgestone dæk?
>
> Med venlig hilsen
>
> Ann

f.eks
http://www.dansk-scootertun.dk/shop/default.asp?SetLng=1&ProductID=866

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Klaus (DK)

Dato : 22-10-06 10:00

Hej.
Det virker på mig som om at du er i hænderne på en dårlig cykel/knallert
mekaniker. Jeg har kørt scooter 45 i 10 år og er måske punkteret 3
gange. Så jeg synes noget tyder på at din reparatør ikke fjerner den
grat fælgen? som er skyld i dine problemer???
Noget kunne ihvertfald tyde på at han ikke forsøger at finde årsagen til
dine problemer, men gerne lapper din maskine gang på gang...
VH
Klaus

Fra : SLK

Dato : 22-10-06 00:12

> Jpsskrev:
Du har jo været ret uheldig med hensyn til punkteringer, må man sige.
:(

> Thansen har lappegrej specielt til scootere, men det kan ikke bruges
hvis hullerne er alt for store, f.eks hvis hullet er 2cm langt eller
bredt så duer lappegrejet ikke, med mindre man kan lirke 2 strimler
ned i hullet.

Lappegrej.

> Og dækket kan jo bl.a. købes her: www.dansk-scootertun.dk
> Jeg kender desværre ikke til andre steder, hverken netbutikker eller
fysiske butikker.

Hvad med sådan noget skum man kan sprøjte ind i dækket?
Det er selvfølgelig ikke en langtidsholdbar løsning, men hvis uheldet
er ude, kunne det måske godt bruges lige til at komme hen til
nærmeste værksted ;)
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Jps

Dato : 22-10-06 08:34

> SLKskrev:
[quote:07fcf441ed="Jps"]Du har jo været ret uheldig med hensyn til
> [...]

Det er selvfølgelig ikke en langtidsholdbar løsning, men hvis uheldet
er ude, kunne det måske godt bruges lige til at komme hen til
nærmeste værksted ;)[/quote:07fcf441ed]

Ja det er brugbart, men kun til nærmeste værksted som du nævner SLK,
eller for den sags skyld hjemmeadressen. For skummet æder dækket
langsomt op :(.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Lund

Dato : 22-10-06 16:50

> [...]
>
> Og dækket kan jo bl.a. købes her: www.dansk-scootertun.dk
> Jeg kender desværre ikke til andre steder, hverken netbutikker eller

Jps du kan godt spare dine links, de kan ikke ses i nyhedsgrupperne
når du gør det på den måde, der skal et direkte link til, dine links
kan kun ses her i forum.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Jps

Dato : 22-10-06 17:05

> Lundskrev:
[quote:e1e084db79="Jps"]Du har jo været ret uheldig med hensyn til
> [...]

Jps du kan godt spare dine links, de kan ikke ses i nyhedsgrupperne
når du gør det på den måde, der skal et direkte link til, dine links
kan kun ses her i forum.[/quote:e1e084db79]

Nå for søren da :). Det var jeg ikke klar over :(.
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Lund

Dato : 22-10-06 18:01

> Jpsskrev:

> Nå for søren da :). Det var jeg ikke klar over :(.

Hvis du ikke følger med i news kan du jo heller ikke vide det inden en
fortæller dig det. 8)
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Jps

Dato : 22-10-06 18:16

> Lundskrev:
[quote:ff7899cc42="Jps"]
> Nå for søren da :). Det var jeg ikke klar over :(.

Hvis du ikke følger med i news kan du jo heller ikke vide det inden en
fortæller dig det. 8)[/quote:ff7899cc42]

Nu er jeg jo nybegynder på dette område, så al begyndelse er svær? :)
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Lund

Dato : 22-10-06 18:21

> Jpsskrev:

> Nu er jeg jo nybegynder på dette område, så al begyndelse er svær?
:)

Kigger du bare på dem her i forum, du har ingen newsreader?
--
http://Billig-Scooter.dk
http://Billig-MC.dk

Fra : Jps

Dato : 22-10-06 20:10

> Lundskrev:
[quote:7cf31b5bfe="Jps"]

> Nu er jeg jo nybegynder på dette område, så al begyndelse er svær?
:)

Kigger du bare på dem her i forum, du har ingen
newsreader?[/quote:7cf31b5bfe]

Ja og nej. :)
--
http://Billig-Scooter.dk