Rive mos nu?
Fra : "Stig N. Færch"

Dato : 29-11-06 12:44

Hejsa

Da jeg har haft en ret langhåret græsplæne i et par måneder (godt og
vel), har mossen fået bedre fat i bunden.
Er det et meget dumt tidspunkt at rive mos på lige nu? (efter at
græsplænen er slået selvfølgelig).

Mvh Stig

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-11-06 13:57

> Da jeg har haft en ret langhåret græsplæne i et par måneder (godt og
> vel), har mossen fået bedre fat i bunden.
> Er det et meget dumt tidspunkt at rive mos på lige nu? (efter at
> græsplænen er slået selvfølgelig).

Det giver da god motion
Vent til foråret, og giv det så en gang gødning (eller3). Så er det mos
væk - endda uden grimme bare pletter.

Mvh Maria

Fra : "Stig N. Færch"

Dato : 29-11-06 18:32

Maria Frederiksen skrev:

> Det giver da god motion
> Vent til foråret, og giv det så en gang gødning (eller3). Så er det mos
> væk - endda uden grimme bare pletter.

Mener du dermed at det jeg har revet ud af græsset indtil nu stort set
er spildt? (hvis vi glemmer motionen

Jeg har spekuleret lidt over om mos gror om vinteren, - i så fald kan
det jo være at det er lidt spild.

/Stig

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-11-06 19:57

> Mener du dermed at det jeg har revet ud af græsset indtil nu stort set er
> spildt? (hvis vi glemmer motionen

Det er blot min erfaring. Mos trives fint, og at rive i det gør det dels
grimt og dels hjælper det ikke noget før der kommer gødning i jorden - den
skal trives og være fuld af næringsstoffer for det kan mosset ikke lide. Det
kan græsset til gengæld. Så den nemme variant er at gøde, så kommer græsset
samtidig med at mosset forsvinder.

Mvh Maria