Rense udendørs fliser?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-11-06 19:43

Googlede lidt og så et forslag om at rense udendørs fliser (iført
gummihansker) med kautisk soda (200g. til 10 l. vand) - er der bred enighed
om at dét er et godt forslag?

Fliserne er bare groet til med div. natur.
Hans

Fra : Jan Raarup

Dato : 27-11-06 20:05

Hans Paulin \\(6310\\) <me@privacy.net> skrev:
> [...]
>til 10 l. vand) - er der bred enighed
>om at dét er et godt forslag?
>
>Fliserne er bare groet til med div. natur.

Brug hellere en trykspuler

Hilsen Jan

www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-11-06 21:47

Jan Raarup (slet 246O9) skrev:

> Brug hellere en trykspuler

Ville jeg også helst - men man siger at så bliver de hurtigt slemme igen.
Hans

Fra : Bent E.

Dato : 27-11-06 21:19

Hans Paulin (6310) wrote:
> Googlede lidt og så et forslag om at rense udendørs fliser (iført
> gummihansker) med kautisk soda (200g. til 10 l. vand) - er der bred
> enighed om at dét er et godt forslag?

Ja, det er et rigtig godt forslag. Det ødelægger ikke overfladen som
en højtryksspuler gør.

Vh Bent E.

--
Ved mail, erstat invalid med dk.

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-11-06 21:47

Bent E. skrev:

> Ja, det er et rigtig godt forslag. Det ødelægger ikke overfladen som
> en højtryksspuler gør.

Tak!
Hans

Fra : Mads

Dato : 28-11-06 00:18

On Mon, 27 Nov 2006 19:43:05 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>om at dét er et godt forslag?
>
>Fliserne er bare groet til med div. natur.

Hvis det bare er alger, så er en 10% Rodalon opløsning
lige så god. Det fjerner algerne på et par dage og endda
helt uden hårdt arbejde.

Virker forøvrigt på både fliser og træ

mvh Mads

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-11-06 01:08

Mads skrev:

> Hvis det bare er alger, så er en 10% Rodalon opløsning
> lige så god.

Ved såmænd ikke - det er allehånde snask.

> Det fjerner algerne på et par dage og endda
> helt uden hårdt arbejde.

Hvad med hundepoter og græsplæne i forbindelse med Rodalon?
Hans

Fra : Esben I.

Dato : 28-11-06 23:41

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ved såmænd ikke - det er allehånde snask.

> Hvad med hundepoter og græsplæne i forbindelse med Rodalon?
vand og gulvsæbe og knofedt
mvhg
Esben I.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-11-06 23:48

Esben I. skrev:

> vand og gulvsæbe og knofedt

Tak.

Har nu blæst en blanding af 200g kautisk soda og 10 l. vand på med
trykluft - det sad på i 3 timer før jeg skyllede det af - foreløbig er der
ikke nogen forandring at se på fliserne.
Hans

Fra : Claus Larsen

Dato : 29-11-06 21:10

> [...]
> enighed om at dét er et godt forslag?
>
> Fliserne er bare groet til med div. natur.

Hil....

Lave en blanding med ½ vand og ½ klorin, og sprøjt fliserne med en alm.
havesprøjte.
Det er sikkert ikke skide godt for miljøet - og det lugter lidt af svømmehal
en dags tid - men det er billigt og det virker

/Claus

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-11-06 21:14

Claus Larsen skrev:

> [...]
> Det er sikkert ikke skide godt for miljøet - og det lugter lidt af
> svømmehal en dags tid - men det er billigt og det virker

Får nok ikke konen med på ideen...
Hans

Fra : Mads

Dato : 29-11-06 22:33

On Wed, 29 Nov 2006 21:09:51 +0100, "Claus Larsen"
<admbm10@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Det er sikkert ikke skide godt for miljøet - og det lugter lidt af svømmehal
>en dags tid - men det er billigt og det virker

Ikke smart hvis der er planter i nærheden.
Jeg spildte lidt klorin på terrassen for et par måneder
siden og det kan stadig ses på græsplænen ca 1 meter
fra hvor jeg spildte. Det er næsten lige så effektivt som
Roundup.

mvh Mads

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-06 23:54

Hans Paulin (6310) wrote:
> Googlede lidt og så et forslag om at rense udendørs fliser (iført
> gummihansker) med kautisk soda (200g. til 10 l. vand) - er der bred
> enighed om at dét er et godt forslag?
>
> Fliserne er bare groet til med div. natur.

Sand på og lad moder natur ordne det :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-06 01:37

Peter Lykkegaard skrev:

> Sand på

Sidste udvej

> og lad moder natur ordne det :)

Ved ikke om jeg har tålmodighed til dét
Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-06 09:03

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ved ikke om jeg har tålmodighed til dét

Det går faktisk ret hurtigt - ikke flere uger
Kommer selvfølgelig an på hvor meget fliserne er moget til :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-06 09:08

Peter Lykkegaard skrev:

> Det går faktisk ret hurtigt - ikke flere uger
> Kommer selvfølgelig an på hvor meget fliserne er moget til :)

Okay - har jeg skrevet mig bag øret.

Hvad er årsagen tildet virker?
Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-06 09:54

Hans Paulin (6310) wrote:

> Hvad er årsagen tildet virker?

Skidtet bliver slidt af?
Ved det faktisk ikke - jeg ved heller ikke om det gælder alt sand

Jeg rensede fuger etc i fliserne og hældte en omgang sand på efterfølgende
Efter en uges tid var det ret tydeligt at alger etc begyndte at forsvinde
Jeg må indrømme at jeg var noget overrasket (og yderst tilfreds :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-11-06 09:58

Peter Lykkegaard skrev:

> [...]
> efterfølgende Efter en uges tid var det ret tydeligt at alger etc
> begyndte at forsvinde Jeg må indrømme at jeg var noget overrasket (og

Hvor tykt et lag brugte du?
Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-11-06 10:23