isolering af væg med polystyrenplader
Fra : Niels Jytstrøm

Dato : 27-11-06 14:50

Er det helt "nono, FY!" at isolere vægge med polystyrenplader? Jeg har en
garagebygning uden beboelse hvor et rum bestående af betongulv,
murstensvægge og puds på strå og brædder i loft, er isoleret ved
polystyrenplader overalt og med 22mm gulvspånplader på.
Jeg hører nu i anden sammenhæng at polystyrenplader kun må bruges hvis de
indkapsles i beton, og ellers er aldeles forbudte. Har jeg gjort mit rum til
en ulovlig brandfælde? Det benyttes som træningslokale og ikke beboelse. den
eneste vej ilden vil kunne gå, er op gennem loftet.. hvor der er en etage
mere med alverdens ting til opbevaring.

Fra : Jørgen E.

Dato : 27-11-06 23:36

"Niels Jytstrøm" <nj@strom.no> skrev i en meddelelse news:456aecf4$0$180$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> eneste vej ilden vil kunne gå, er op gennem loftet.. hvor der er en etage mere med alverdens ting til opbevaring.

Det har ikke noget at gøre med om det er beton, men hvilken klasse
din overflade (beklædning) har. Der er forskellige krav afh. af stedet i en given bolig.