Stormflodsskader
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 25-11-06 22:00

Hej NG

I forbindelse med sidste stormflod, steg vandet til ca. 20 cm op på huset.
Soklen er kampesten, med cement imellem.

Vandet må have kommet ind af udluftnings hullerne, og ud imellem det cement
det rev af ved tilbagetrækningen.

Er der fare for at lægter kan tage skade? Det er vist ikke kommet helt op
til mit meget nylagte gulv, men lægterne starter jo 10-15 cm under
gulvbrædderne, sammen med den isolering jeg fik lagt ved samme lejlighed.

Har meldt det til forsikring, men har endnu ikke hørt fra dem.

Mange hilsner
Charlotte

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-11-06 19:29

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4568ae27$0$13960$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> gulvbrædderne, sammen med den isolering jeg fik lagt ved samme lejlighed.
>
> Har meldt det til forsikring, men har endnu ikke hørt fra dem.

Tror godt du kan regne med at der står en masse fugt i isoleringen. ISS har
nogle affugtere de kan sætte slanger på. Så kan den suge igennem én
udluftningskanal, og puste gennem en anden.

Men en mulighed kunne være at bore et par huller og stikke en probe fra en
fugtmåler ned. Så får du da syn for sagn...

- Martin