adventskrans, afstand til listeloft
Fra : Mette Christensen

Dato : 24-11-06 17:12

Hvor langt skal man hænge adventskransen fra listeloftet?

Mette

Fra : Mads

Dato : 24-11-06 17:48

On Fri, 24 Nov 2006 17:12:29 +0100, Mette Christensen
<mette@neland.dk> wrote:

>Hvor langt skal man hænge adventskransen fra listeloftet?

Det kommer jo lidt an på hvor store lysene og deres flammer er,
men hvis du kan holde en hånd oppe under loftet, over flammen
uden at det føles specielt varmt er afstanden OK.

mvh Mads

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-11-06 19:54

> Hvor langt skal man hænge adventskransen fra listeloftet?

Mindst 50 cm er min erfaring. Selv små lys kan sode ganske meget, så god
afstand er et must - hvis det altså er pga svineriet. Hvis det blot er
brændfaren, så kan 25 cm nok gøre det.

Mvh Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-11-06 19:59

Mette Christensen <mette@neland.dk> wrote:
> Hvor langt skal man hænge adventskransen fra listeloftet?
>
> Mette

Hej Mette.

Jeg kom til at tænke på nu da du har listeloft. Har du egentlig tænkt
på hvor meget lys kan "sode" ? Det kan måske blive svært at få af
loftet bagefter.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ann

Dato : 24-11-06 22:24

Mette Christensen skrev:
> Hvor langt skal man hænge adventskransen fra listeloftet?
>
> Mette

Hej Mette

Fandt flg. link: http://www.falck.dk/gode_rad_om_levende_lys

Jeg ville i øvrigt tænke mig om mere end 1 gang og absolut sætte den
længere ned end
25 cm. Lys varmer mere end man lige regner - tænk på hvilke
afstandskrav man stiller til en brændeovn i forhold til brandbart
materiale (og her er ilden jo lukket inde).
Iøvrigt enige med de øvrige, at lys har det med ose og det ikke
pynter på en loft.

god advent og jul

Ann