Rør i rør kvalitet
Fra : Kåre

Dato : 24-11-06 11:48

Er der noget galt i at købe rør i rør i Jem og Fix?
Alternativet er Råd&Dåd eller Silvan eller den slags.
Men er der nævneværdig forskel i kvaliteten?

Købte engang en rulle flexslange til el i Jem og Fix.
Mage til l...!
De er svære at trække mange ledninger i, og sidder rigtig skidt i en
standard loftdåse.
Den slags problemer gider jeg ikke døje med igen.

mvh
Kåre

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-11-06 19:58

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote in message
> Er der noget galt i at købe rør i rør i Jem og Fix?

Rør i rør ? hvad delme mener du med det

> Alternativet er Råd&Dåd eller Silvan eller den slags.
> Men er der nævneværdig forskel i kvaliteten?
>
> Købte engang en rulle flexslange til el i Jem og Fix.
> Mage til l...!

fejl 40
hvis man ikke ved hvordan man bruger flexslange, så går det sikkert sådan.

> De er svære at trække mange ledninger i, og sidder rigtig skidt i en
> standard loftdåse.
> Den slags problemer gider jeg ikke døje med igen.

fejl 40, du har sikkert købt noget der ikke er egnet til det det skal bruges
til..

Hvis du spørger efter anbefaling af elektrikerrør,, så køb blank rør, og en
bukfjedder. Blankerør og bløde buk gør at det er nemt at trække ledninger.
Skal der trækkes mange ledninger går man op i størrelse.
flexrør er mindre i indvendig diameter, og skal gøres fast i hele dens
længde, ellers er det meget svært at trække.

Fra : Kåre

Dato : 25-11-06 19:55

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote in message
>
> Rør i rør ? hvad delme mener du med det
Pex rør til brugsvand.

> fejl 40
> hvis man ikke ved hvordan man bruger flexslange, så går det sikkert sådan.
Ved godt hvordan man bruger det. Det fungerede bare ikke. Elektrikeren kunne
levere noget bedre kvalitet, og så duede det pludselig!
Nu har jeg så en rulle J&F flex slange liggende som jeg ikke rigtig gider
bruge...

> [...]
> flexrør er mindre i indvendig diameter, og skal gøres fast i hele dens
> længde, ellers er det meget svært at trække.

Alle mine elektrikere bruger faktisk flexslange.

mvh
Kåre

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-11-06 19:59

> [...]
> kunne levere noget bedre kvalitet, og så duede det pludselig!
> Nu har jeg så en rulle J&F flex slange liggende som jeg ikke rigtig gider

Det er samme produkt - formentlig endda samme maskine, der har lavet det.

Mvh Maria

Fra : Kåre

Dato : 26-11-06 21:25

> Det er samme produkt - formentlig endda samme maskine, der har lavet det.
>
> Mvh Maria

Snakker du her om el-flexslange eller rør-i-rør ?

mvh
Kåre

Fra : @nders

Dato : 27-11-06 14:32

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> "Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote in message
>
> Rør i rør ? hvad delme mener du med det

> fejl 40
> hvis man ikke ved hvordan man bruger flexslange, så går det sikkert sådan.

Nej, det flexrør Jem og Fusk sælger er nærmere gummislange end flexrør, det
er ganske enkelt elendigt. Det er alt for blødt.

Mvh
Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-06 10:28

Maria Frederiksen wrote:

> Det er samme produkt - formentlig endda samme maskine, der har lavet det.

Hvis du mener flexrørene så er der helt sikker forskel.
man hvis mna gør det billige ordentligt fast og ikke har brug for 5 x
1,5 kvd så er de fine nok.
--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Kåre

Dato : 27-11-06 15:16

> [...]

Hvis du mener flexrørene så er der helt sikker forskel.
man hvis mna gør det billige ordentligt fast og ikke har brug for 5 x

Ja min erfaring er også at det er fint nok til indmuring, men uanvendligt
til tilslutning til orange loftdåser. Røret kan simpelt hen ikke sidde fast.
Og så er de rimelig bløde.

Nå, men det var egentlig rør-i-rør jeg var interesseret i...

Kåre