Erfaring med Haralds Nyborgs plænelufter
Fra : O. Hansen

Dato : 24-11-06 08:03

Nogen der har erfaring med Harald Nyborgs plænelufter til 678 kr? Er den
prisen værd?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9799&n=10&KundeID=

Venlig hilsen
Ove Hansen

Fra : Basil

Dato : 24-11-06 08:11

O. Hansen formulerede spørgsmålet:
> Nogen der har erfaring med Harald Nyborgs plænelufter til 678 kr? Er den
> [...]

Jeps, virker fint, men håndtaget er noget plast der ikke tåler
alverden, så køb en rulle Gaffatape med, og rul det ud over hele
håndtaget.
Kai

Fra : Esben I.

Dato : 26-11-06 22:53

O. Hansen wrote:
> Nogen der har erfaring med Harald Nyborgs plænelufter til 678 kr? Er den
> prisen værd?
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9799&n=10&KundeID=

Joe, den virker da, sådan da. Men sammenlignet med en "rigtig"
motordrever vertikalskærer er den nærmest ubrugelig.
Hvis du har en lille plæne og stor tålmodighed er den vel bedre end
ingenting
mvh
Esben I.

Fra : Kim2000

Dato : 27-11-06 07:22

"O. Hansen" <ohansen@fire.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaring med Harald Nyborgs plænelufter til 678 kr? Er den
> prisen værd?
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9799&n=10&KundeID=

Jeg plejer at tage det på den hårde måde, en rive og så ellers i gang. Det
gjorde jeg i foråret, men er faktisk i tvivl om det er en god ide at gøre
det igen her i efteråret? Plænen er gået fra at være forfærdelig til at være
middel med meget mos (som da også er dejligt at gå på)

Hvorfor er det egentlig at vi bekæmper mosset? Nu jeg tænker efter så er det
jo både grønt og behagelig at gå på i bare tæer.

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-06 10:02

Den 27/11-2006 klokken 07:21, skrev
"Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
i <456a83c4$0$12660$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Hvorfor er det egentlig at vi bekæmper mosset? Nu jeg tænker efter så er
> det jo både grønt og behagelig at gå på i bare tæer.

Var det ikke Søren Ryge, der for nogle år siden i en TV udsendelse omtalte
fordelene ved en mosplæne:
Altid grøn, dejlig blød, og så kræver den ikke klipning

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-06 10:18

Den 24/11-2006 klokken 08:02, skrev
"O. Hansen" <ohansen@fire.dk>
i <45669918$0$14036$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> Nogen der har erfaring med Harald Nyborgs plænelufter til 678 kr? Er den
> prisen værd?
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9799&n=10&KundeID=

Jeg er godt tilfreds med min, i hvert fald sammenlignet med en almindelig
mosrive.
Men at kalde den en plænelufter, er vist lidt overdrevet. Jeg vil kalde
den en elektrisk mosrive

Jeg havde ikke brugt min ret længe, før jeg smed opsamlerbakken væk. Den
var fyldt efter 10 meters kørsel
Nu lader jeg blot maskinen 'skubbe' mosset foran sig hen i bunker, som jeg
så bagefter samler op.

Til næste år vil jeg prøve en rigtig verticalskærer.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : O. Hansen

Dato : 28-11-06 07:46

<kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> wrote in message

[...klip]
> Til næste år vil jeg prøve en rigtig verticalskærer.
[klip...]

Den er også noget dyrere end plænelufteren! Og det koster det hvide ud af
øjnene at leje sådan en.

vh Ove Hansen