Trådløs lysdæmper
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 23-11-06 21:41

Hej

Jeg har netop købt et Gripo trådløst lysdæmper sæt i Bauhaus og en
halogenlampe. Satte lampen op, satte gripo modtageren i stikkontakten og
lampens stik oven i denne. Hermed lyser lampen meget svagt og blinker.

Ifølge manualen burde den virke med en halogenlampe, men der sker intet
når jeg trykker på fjernbetjeningen.

Prøver jeg derimod med en al. glødepærelampe er der ingen problemer.
Bortset fra at når man (som der står i manualen) holder dæmper knappen
inde og slipper når det rette lys er fundet, bliver lampens lysstyrke
ved med at falde/stige indtil man trykker på knappen igen.

Nogen der har erfaring med denne trådløse dæmper som kan give en
forklaring eller nogen der har erfaring med trådløse systemer der rent
faktisk virker?

/Brian Bendtsen

Fra : Kenned

Dato : 23-11-06 22:43

"Brian Bendtsen" <nightowl@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har erfaring med denne trådløse dæmper som kan give en
> forklaring eller nogen der har erfaring med trådløse systemer der rent

hvor mange watt er din halogen lampe på?

Kenned

Fra : Ivar

Dato : 23-11-06 23:01

Brian Bendtsen skrev:

> Ifølge manualen burde den virke med en halogenlampe

Nok ikke hvis den har en "elektronisk transformer".
Er halogenpæren til 12 eller 230V ?

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Holst

Dato : 23-11-06 23:10

Brian Bendtsen wrote:

> Ifølge manualen burde den virke med en halogenlampe, men der sker intet
> når jeg trykker på fjernbetjeningen.

Der findes forskellige typer af transformere til halogenlampe. Nogen af
dem kan vist ikke bare sådan lige tilsluttes en lysdæmper, men vil kræve
nogle fiksfakserier.

Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 25-11-06 17:25

Du kan kun dimme, hvis dit halo-kit er med jernkerne-trafo.

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-11-06 19:30

"Søren G. Nielsen" <mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan kun dimme, hvis dit halo-kit er med jernkerne-trafo.

Der kan fås lysdæmpere til elektroniske trafo'er.

- Martin