Helle Huse / Lønneberg Huse / Dansk Nybyg
Fra : roekuleklapper@hotma~

Dato : 22-11-06 16:58

Har måtte lade være med at skrive kontrakt med Helle Huse / Dansk
Nybyg da deres kontrakt ville stille os meget dårligt. Advokaten
frarådede at tegne kontrakt med Helle Huse / Dansk Nybyg.
Selskabet er uvilligt til at ændre kontrakten.

Deres kontrakt indeholder en klausul om en bod på 20.000 hvis man
omtaler kontrakt eller byggeforløb offentligt.

Helle Huse / Dansk Nybyg nægter at stille bankgaranti på 15% af
byggesummen som krævet i ABT 93.

Helle Huse / Dansk Nybyg sætter boden for for sen aflevering af huset
til 500 kr pr dag. I SL 97 er det 1 promille af enterprisesummen.

Yderligere kan Hellehuse / Dansk Nybyg uden konsekvens stoppe byggeriet
ved uenighed om aflveringsdato eller deslige

Ved kontakt til Nyhusforeningen fik jeg at vide at foreningen er en
interreseorganisation og IKKE en klageinstans. Medlemmerne er IKKE
forpligtede til at følge SL97 eller ABT 93.

Ifølge vores advokat skal man aldrig skrive under med mindre selskabet
højt, klart og tydeligt i kontrakten tilslutter sig både ABT 93 og SL
97.
Ifølge advokaten giver Helle Huses kontrakt ikke nogen garanti for at
selskabet skal gøre byggeriet færdigt eller udbedre evt mangler.

Fra : Holst

Dato : 22-11-06 17:05

roekuleklapper@hotmail.com wrote:

> Har måtte lade være med at skrive kontrakt med Helle Huse / Dansk
> Nybyg da deres kontrakt ville stille os meget dårligt.

Ja, så må du jo finde nogle andre.

Fra : roekuleklapper@hotma~

Dato : 22-11-06 17:07

Holst skrev:

> Ja, så må du jo finde nogle andre.

Nemlig, og så gøre andre opmærksomme på problematikken - det er
ikke alle som får advokat til at læse kontrakten igennem inden
underskrift.

Fra : Holst

Dato : 22-11-06 17:31

roekuleklapper@hotmail.com wrote:

> Nemlig, og så gøre andre opmærksomme på problematikken - det er
> ikke alle som får advokat til at læse kontrakten igennem inden
> underskrift.

Ja, det skader jo aldrig. Men det er jo ikke ligefrem nogen nyhed, at
disse firmaer vist er lidt flossede i kanterne. Det har da været oppe i
tv flere gange tidligere.

Men hvorfor nævner du Lønneberg Huse i emnefeltet, når de slet ikke
nævnes i din brødtekst?

Fra : roekuleklapper@hotma~

Dato : 22-11-06 21:38

Holst skrev:

> [...]
> tv flere gange tidligere.
>
> Men hvorfor nævner du Lønneberg Huse i emnefeltet, når de slet ikke

Lønneberg Huse er en del af Dansk Nybyg - ligesom Helle Huse

Fra : Jørgen E.

Dato : 22-11-06 23:07

<roekuleklapper@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:1164211103.288929.238820@b28g2000cwb.googlegroups.com...
[...]

Godt at nogen så tager konsekvensen og finder en seriøs leverandør.