Acrylplast - bordplade...
Fra : J W Nielsen

Dato : 22-11-06 13:04

Hej...
Min søn er i færd med et "barprojekt": Måske så I den udsendelse i
fjernsynet, hvor de brugte en "plexiglasplade" til bordplade og gennem nogle
huller belyste den med farvet lys.
Spørgsmålet er nu, hvor vi får fat i sådan en plade - på DR's side står der,
at den er lavet af klar plexiglas. For at man kan få det til at se
ordentligt ud, mener jeg at pladen nødvendigvis må være "tonet", feks. hvid,
da man jo ellers kan kigge lige ned på lyskilden (lysstofrør).
Klar "plexiglas" kan jeg nok få i nærmeste Silvan - men hvordan med det
tonede og gerne på mål ???

Mvh Jørgen

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-11-06 13:23

"J W Nielsen" <jorgen@fjern.5nielsen.dk> wrote in message
> [...]
> hvid, da man jo ellers kan kigge lige ned på lyskilden (lysstofrør).
> Klar "plexiglas" kan jeg nok få i nærmeste Silvan - men hvordan med det

Diverse glarmestre kan sikkert skaffe noget.

Men man kunne måske købe en af de klare og så klistre noget af det folie på
man bruger til vinduer. Det er nok i hvert fald det billigste, de klare
plader er tit på bud i Jem&Fix og lignende.

Keller

Fra : thomas.handy@gmail.c~

Dato : 22-11-06 15:15

On Nov 22, 1:03 pm, "J W Nielsen" <jor...@fjern.5nielsen.dk> wrote:
> [...]
> da man jo ellers kan kigge lige ned på lyskilden (lysstofrør).
> Klar "plexiglas" kan jeg nok få i nærmeste Silvan - men hvordan med det

Hej Jørgen

Du skal være opmærksom på at almindelig Acrylglas er meget
modtagelig for ridser. Du kan spørge en glarmester om ikke han kan
lave en mat glasplade. Så bliver det meget mere hold"bar"t.

/Thomas

Fra : J W Nielsen

Dato : 25-11-06 19:27

Tak for svar - dem arbejder jeg lidt videre med...
Mvh Jørgen