opsætning af gasfyr
Fra : news.tele.dk

Dato : 19-11-06 21:22

har lige fået udskiftet gasfyr og vandbeholder som erstatning for et
udtjent system, og fik en regning på 22.000,- incl moms

der blev brugt 26 arbejdstimer og der er blevet brugt rør og fittings for
6500.- incl moms

det synes jeg jo umiddelbart er noget dyrt, men er det bare prisen eller
hvad ?

Fra : Thomas

Dato : 19-11-06 21:29

Glemte lige at sige at det ikke inkludere andet end opsætning og
rør/fittings alle øvrige dele havde jeg allerede stående..

Fra : N & H

Dato : 19-11-06 22:18

vi gav 32000 for et valliant gasfyr med vandbeholder alt incl. det lader til
at være prisen. checkede flere steder.

Fra : Thomas

Dato : 19-11-06 22:42

32k incl fyr er da vist en god pris...

jeg gav ca 31k for fyret, men altså 22k oveni for monteringen af det ;-(

Fra : N & H

Dato : 19-11-06 22:47

ok. det lyder noget dyrt.

Fra : jfo

Dato : 20-11-06 09:45

"Thomas" <hagemalm@mail.dk> wrote in message
> 32k incl fyr er da vist en god pris...
>
> jeg gav ca 31k for fyret, men altså 22k oveni for monteringen af det ;-(

Skiftede mit gamle gasfyr ud for et års tid siden.
Fik tilbud fra 5-6 lokale leverandører.
Valgte en til nogle og tredive tusinde. Det inkluderede:
-Bortskafning af gammelt fyr
-Installation af nyt fyr
-Selve fyret (Bosch)
-Moms

Tror din fejl var ikke at få et skriftligt tilbud forinden.
Men det gør du jo nok næste gang

Jfo

Fra : Sten Larsen

Dato : 20-11-06 17:49

"Thomas" <hagemalm@mail.dk> skrev i en meddelelse news:4560cf87$0$13954$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> 32k incl fyr er da vist en god pris...
>
> jeg gav ca 31k for fyret, men altså 22k oveni for monteringen af det ;-(

Jeg har givet 58k. Men det var så med noget elarbejde, nedtagning og bortkørsel af det (old)gamle, en ekstra cirkulationspumpe til
systemet, og en ekstra radiator i kælderen. Kvalitet koster penge.
/StenL

Fra : Jørgen E.

Dato : 22-11-06 22:58

"Sten Larsen" <sla@sat-op.dk> skrev i en meddelelse news:4561dc8f$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> cirkulationspumpe til systemet, og en ekstra radiator i kælderen. Kvalitet koster penge.

Øhh - jeg har da lige fået lavet alt ovenstående (excl. el og ekstra pumpe) for 34.000,- incl. moms
8 m lodret aftræk, Nefit HR 24 + 65 l vandbeholder, radiator og bortskaffelse af det gamle anlæg.

Fra : Jens G

Dato : 21-11-06 16:16

On Sun, 19 Nov 2006 22:41:41 +0100, "Thomas" <hagemalm@mail.dk> wrote:

>32k incl fyr er da vist en god pris...
>
>jeg gav ca 31k for fyret, men altså 22k oveni for monteringen af det ;-(

Vi har lige fået skiftet vores gamle oliefyr ud med at Baxi WGB-K 15C,
købt gennem VVS firmaet.

38.000 kr incl. bortskaffelse af den gamle kedel og olietank, som
skulle skæres op for at kunne komme op fra kælderen. Aftrækket blev
lavet gennem skorstenen, ca 5 meter. Fyret/kedlen mener jeg var ca.
29.000 hos VVS'eren.

Det virker jo ret billigt i arbejdspris i forhold til hvad du har
betalt, men prisen er sansynligvis påvirket af at vi havde nogle
tillægsting med i tilbuddet, så som etablering af nyt afløb til
kondensvandet og udskiftning af gamle faldstammer. Ialt er vi endt på
ca. 51.000 kr.

Vi fik også et andet tilbud, som totalt set endte på nogenlunde det
samme beløb. Der var dog forskel på de forskellige del-elementer, men
på slutlinien var prisen næsten den samme.
Andet tilbud havde forbehold for uforudsete ting, hvor første var en
fast pris. Så vi valgte det første.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Gunnar007

Dato : 20-11-06 08:58

> [...]
> udtjent system, og fik en regning på 22.000,- incl moms
>
> der blev brugt 26 arbejdstimer og der er blevet brugt rør og fittings for

Hmm en blød 500 kr seddel i timepris, lyder som om det er i den dyre ende,
Dertil lidt kørsel, og dine stumper, og så lidt moms.

Dyrt, men ikke voldsomt dyrt.

Et tilbud på en fastpris havde nok gavnet din pris noget.

Hilsen G

Fra : Claus Skovbo

Dato : 20-11-06 22:16

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> "news.tele.dk" <hagemalm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm en blød 500 kr seddel i timepris, lyder som om det er i den dyre ende,
> Dertil lidt kørsel, og dine stumper, og så lidt moms.

Prisen er helt ok. VVS manden tager en større timepris, når han ikke sælger
dig selve fyret. På fyret ville han tjene de kroner, som du nu har betalt
ekstra i timepris.

Alt i alt HELT OK pris. Måske endda billigt, alt efter hvor i landet du
bor.

Claus

Fra : N & H

Dato : 20-11-06 22:38

lyder næsten som om du er VVS mand ?!

har for kort tid siden haft en vand skade på mit toilet. min lokale vvs mand
kunne ikke komme med pris før han hørte hvad forsikringen vil give. De ville
give 17000 og sørme så lød tilbudet fra VVS manden på 17000 alt incl.
hmmmmm. kontaktede en anden og fik det lavet til 10000. derfor kontakt altid
flere håndværkere for en pris.håndværkere har dollars tegn i øjene især når
det gælder forsikringskader. jeg er ked af at generalisere men har oplevet
det lidt for mange gange.

Fra : Claus Skovbo

Dato : 21-11-06 07:10

> lyder næsten som om du er VVS mand ?!

Specielt til N og H

Jeg er ikke VVS mand, priserne kommer fra min kammerat.

Mange vvs ér opstiller regnestykket som jeg skrev. Ligeledes giver den
autoriserede vvs mand heller ingen garanti og reklamationsret på det udstyr
som kunden selv køber andre steder. Så kunden kan få problemer, som på sigt
let kan blive dyrere på denne måde..
VVS manden sælger kvalitetsvarer som han kan stå inde for. Ting købt via
nettet kan være solgt af en "dygtig" sælger som kan være provisionslønnet
..

Claus

Fra : Jørgen E.

Dato : 22-11-06 23:02

> [...]
> de kroner, som du nu har betalt ekstra i timepris.

Hvis man betaler 500,- i timepris så betaler man godt nok godt og vel ekstra.
Hvad får sådan en svend i timen ? Der er vist en fed fortjeneste til mester.
De priser tager et autoværkstede ikke en gang selv om de skal lægge
værksted og specialudstyr til.

> Alt i alt HELT OK pris. Måske endda billigt, alt efter hvor i landet du bor.

Sikke noget SLUDDER

Fra : CC

Dato : 24-11-06 01:36

"Claus Skovbo" skrev i en meddelelse

> Prisen er helt ok. VVS manden tager en større timepris, når han ikke
> sælger dig selve fyret. På fyret ville han tjene de kroner, som du nu har
> betalt ekstra i timepris.

Dette gælder også el-installatører, når folk selv kommer med fx. el-materiel
fra byggevaremarked/Harld Nyborg /andet loppemarked, eller lamper købt i fx.
Bilka eller ovennænte steder.

Fra : CC

Dato : 20-11-06 01:20

"news.tele.dk" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> 6500.- incl moms
>
> det synes jeg jo umiddelbart er noget dyrt, men er det bare prisen eller

22.000-6.500=15.500/26=596 ~ 500 kr i timenexcl.moms.

Er det dyrt ? Det er din vurdering.
26 timer svarer rundt regnet til 3 manddage. Har der gået 1 mand i 3 dage,
eller 2 mand i 1,5 dage ?

Du har jo ikke købt fyret / vandbeholderen hos manden, så derfor er
timeprisen gået i vejret. For hvor brokker du dig hvis fyret ikke virker -
Hos manden der har sat det op !!

Fra : Thomas

Dato : 20-11-06 18:23

Tja der er jo fabriks garanti på sådan noget og den dække jo fyrets funktion
osv. og den vil fagmanden jo alligevel henvise til da han jo ikke har
produceret det, men kun sat det op ..
Selve opsætningen er derimod hans ansvar, så dryppende rør ol. står han
selvfølgelig for.
(fyr producenten har også deres egne service vogne så ..)

nu er det jo ikke timeprisen der er gået op men både den brugte tid og
materiale priserne ..

du ville jo nok også undre dig lidt hvis dit næste olieskift på bilen løb op
i 6000 bare fordi der skal tjenes lidt ekstra på olien så den koster 600.-
literen og der blev brugte 3 timer på det ikke

Men der findes vist ikke noget lovmæssigt der sætter et loft for hvad dele
ol. må koste, det er altså helt op til den enkelte at afgøre.
For vvs dele er den normala bruttoavance 10-15% (ifølge byggeriets ankenævn)
her taler vi om 6-800 %

måske er det efter forretnings modellen "vi plukker dig kun en gang"

Fra : T.

Dato : 21-11-06 18:58

> [...]
> 6500.- incl moms
>
> det synes jeg jo umiddelbart er noget dyrt, men er det bare prisen eller
Prøv at kigge på hans timeløn, så er det måske en ok pris.
Men jeg syntes han har brugt rigtig mange timer på det der, vi har fået sat
gasfyr op 2 gange og det har aldrig taget mere end 2 dag, inkl. nedtagning
af det gamle fyr.
Jeg mener ikke du burde betale for mere end max. 16 timer.
Så bliver det måske lige 5000-6000 billigere.

Hilsen