Brusedør i badeværelse
Fra : Kim H

Dato : 19-11-06 12:55

Jeg har tænkt på at sætte en glasbrusedør op i vores lille badeværelse på
ca. 5m2 Men vil det ikke komme til at virke lidt indeklemt ?
Er der fordele/ulember ved sådan et glasdør , den skal vel rengøres efter
hver bad , eller måske jeg skal droppe døren og bare skrabe gulvet af efter
et brusebad , det er jo hurtigt gjort , men det giver jo noget fugt

Mvh. KimH

Fra : Vfr

Dato : 19-11-06 13:52

Hej Kim
hm du skriv jo selv svaret i dit spørgsmål
hvis man ikke kan lide små rum ja så er det ikke en fordel med en glasdør,
hvis du vælger at sætte den op så er der rengøringen her skal man regne med
at kalk og sæberester der vil sætte sig så det er op til en sevl om man vil
regøre meget.
Mvh Arno

Fra : Kim

Dato : 19-11-06 16:12

"Vfr" <dsl191362@slet.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis du vælger at sætte den op så er der rengøringen her skal man regne
> med at kalk og sæberester der vil sætte sig så det er op til en sevl om

Jo men kunne godt tænke mig at høre om nogen har sådan en glasbrusedør, og
om den er let eller besværlig at holde ren

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-06 17:09

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse news:45607461$0$12674

> Jo men kunne godt tænke mig at høre om nogen har sådan en glasbrusedør,
> og om den er let eller besværlig at holde ren

Vi har en brusekabine i glas og det er ærligt talt noget bøvl, at holde
rent.Den bliver svabet ( næsten ) efter hvert bad og ind immellem får den så
også den helt store rengøring, så den ikke bliver kalkplettet. Det skal så
lige siges, at vi er 5 mennesker, der bruger badeværelset.Hvis du gider
besværet, kan det selvfølgelig sagtens holdes pænt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Optimus Prime

Dato : 20-11-06 09:09

Kim skrev:
> Jo men kunne godt tænke mig at høre om nogen har sådan en glasbrusedør, og
> om den er let eller besværlig at holde ren

Jeg har en buet brusekabine med glasdøre... Jeg skraber dem efter hvert
bad og tørrer efter med håndklæde - så er jeg nødt til at rengøre dem
ordentligt ca. hver 3. måned...

Hvis jeg ikke tørrer efter, så går der kun ca. en måned. før det er
nødvendigt.. Det er lidt besværligt; men bliver hurtigt en del af den
daglige rutine - og flotte ser de jo ud...

Jeg har i øvrigt overvejet at prøve noget af det nano halløj man bruger
til bilruder for at se om det kunne hjælpe - nogen der har erfaring med
det?

Fra : Danielwj

Dato : 20-11-06 09:22

Så vit jeg ved, så virker det først når man kommer op over 70km/t.

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-11-06 13:03

Danielwj skrev:
> Så vit jeg ved, så virker det først når man kommer op over 70km/t.

Det skulle jo angiveligt fylde mikroskobiske "huller" i glasset og
dermed gøre glasset mere glat og derfor kan vandet lettere løbe af - det
må jo så afhænge af hvor meget modstanden er mindsket og om
tyngdekraften er nok til at se en forskel... hmm nogen der lige prøver?