Vådrumsmembran i badeværelse
Fra : Kim H

Dato : 19-11-06 12:41

Er der lovkrav om vådrumsmembran i badeværelser ? og evt. siden hvornår
Jeg går nemlig med plan om at renovere badeværelset i vores hus fra 1984 ,
men ved ikke om der er vådrumsmembran , har dog haft rørskade for ca. 8 år
siden , men der blev kun lagt nyt gulv , og tætning mellem væg og gulv er
nok ikke lavet
Men Jeg har tænkt på at sætte fliser op i brusenichen + på gulvet og så bare
pudse fliserne og sætte glasvæv på

Mvh. KimH

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-06 15:15

> Er der lovkrav om vådrumsmembran i badeværelser ?

Ja - og ved renovering af et gammelt badeværelse skal det leve op til
gældende regler

Fra : Kim

Dato : 19-11-06 16:08

> Ja - og ved renovering af et gammelt badeværelse skal det leve op til
> gældende regler
>
>Så har forsikringsselskabet ikke fået det lavet lovligt , da jeg havde
>rørskade i 1998. der blev kun lagt nye gulvfliser

Jeg vil måske kun have nye fliser på væggen. i brusenichen, da gulvet ser
godt nok ud endnu men det bliver jo ikke helt rigtig

Fra : Mureren

Dato : 19-11-06 16:53

> Ja - og ved renovering af et gammelt badeværelse skal det leve op til
> gældende regler

Ikke nødvendigvis korrekt!

Søg i gruppen, eller bedst af alt, læs i By & Byg anvisning 200

Mvh.
Mureren

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-06 20:56

> Søg i gruppen, eller bedst af alt, læs i By & Byg anvisning 200

Det er ellers den jeg plejer at henvise til Men jeg kan ikke rigtigt
huske nogle undtagelser ¨... Og jeg har returneret den til biblioteket

Fra : Mureren

Dato : 20-11-06 00:41

> Det er ellers den jeg plejer at henvise til Men jeg kan ikke rigtigt
> huske nogle undtagelser ¨... Og jeg har returneret den til biblioteket

Vi er heller ikke helt uenige
Hvis bare "ja'et" havde været udeladt var der ingen problemer.

Der er ikke nødvendigvis lovkrav om vådrumsmembran, det afhænger af den
bagvedliggende konstruktion, uanset om det er renovering eller nybyggeri.
(men det er korrekt at projektet skal overholde gældende regler

Mvh.
Mureren