Metro 6050 vandbeholder
Fra : Michael

Dato : 18-11-06 11:59

Jeg har en Metrotherm 6050 vandbeholder til fjernvarme (160L), som jeg skal
have tømt for vand pga. anodeudskiftning, men *kremt*host* hvor er det lige
man gør det? Brugsforvirringen giver ingen hjælp og det eneste mulige jeg
kan finde er en sikkerhedsventil ved indgangen til det kolde vand. Er her en
venlig sjæl der kan oplyse mig hvordan jeg gør?

Fra : bme

Dato : 18-11-06 15:48

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulige jeg kan finde er en sikkerhedsventil ved indgangen til det kolde
> vand. Er her en venlig sjæl der kan oplyse mig hvordan jeg gør?

Du lukker for vandtilgangen (evt på hovedhanen ved vandmåleren), og så
udløser du bare sikkerhedsventilen (på min en lille fjederbelastet pal)
indtil beholderen er tom.

/bo

Fra : Jørgen E.

Dato : 19-11-06 20:50

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse news:455f1d0a$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Du lukker for vandtilgangen (evt på hovedhanen ved vandmåleren), og så udløser du bare sikkerhedsventilen (på min en
> lille fjederbelastet pal) indtil beholderen er tom.

Skal du bruge meget varmt vand, f.eks. til et karbad kunne det jo være
smart at gøre det lige inden så det varme vand ikke går til spilde.

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-06 12:05

> Jeg har en Metrotherm 6050 vandbeholder til fjernvarme (160L), som jeg
> skal have tømt for vand pga. anodeudskiftning, men *kremt*host* hvor er
> det lige man gør det?

Hvor tir bør man gøre det ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Kenned

Dato : 19-11-06 16:22

> Hvor tir bør man gøre det ?

Det kan du jo vurdere når du afkakler den....

Kenned

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-06 20:54

> Det kan du jo vurdere når du afkakler den....

Og hvor tit bør man gøre det i det midtyske hvor der er så lidt kalk i
vandet at opvaskemaskinen kører uden salt ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk