tagrender
Fra : Peter Kirk

Dato : 14-11-06 10:42

Hej

er det rigtigt at der skal ligge vand i tagrenderne? Vi har haft en
blikkenslager til at lave tagrender på vores hus, og nogle af dem hælder
klart væk fra nedløbene. Blikkenslageren siger at der faktisk helst skal
ligge vand i tagrenderne for at forhindre at skidt og møg sætter sig fast.
Er det rigtigt? (Det lyder sært nok rimeligt i mine ører når han siger det,
men jeg ville aldrig selv have monteret tagrender på den måde).

mvh
Peter

Fra : Jens Petersen

Dato : 14-11-06 18:51

Den Tue, 14 Nov 2006 10:42:15 +0100, "Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com>
skrev:

> [...]
>Er det rigtigt? (Det lyder sært nok rimeligt i mine ører når han siger det,
>men jeg ville aldrig selv have monteret tagrender på den måde).

Det lyder som en syg forklaring, fordi han ikke gider lave det om.

Myggene er til gengæld glade for stillestående vand.
--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
It's a pity that ignorance isn't painful.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-11-06 17:07

Peter Kirk wrote:
> [...]
> Er det rigtigt? (Det lyder sært nok rimeligt i mine ører når han siger det,
> men jeg ville aldrig selv have monteret tagrender på den måde).

Det lyder idiotisk - jeg har altid lært at der skal være en hældning
på mindst en cm / ti meter - helst lidt mere for at små skævheder kan
forceres af vandet. Jeg monterede sidste år nogen hvor det fik tre-
fire cm til en mur på omkring otte meter. Det passer perfekt ser det ud
til - der er ikke så meget som et blad deri.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : JJFL

Dato : 16-11-06 21:21

Huaker du så at tømme sandfaget der ligger bladene hvis de ikke er i
tagrenden
FC

Fra : Max

Dato : 15-11-06 17:21

Hej Peter

> ører når han siger det, men jeg ville aldrig selv have monteret
> tagrender på den måde).

Jeg kender da flere VVS folk der siger at de hænger tagrender
op uden fald, og et firma som Plastemo siger også at det er
valgfrit om man vil bruge fald eller ej.

--
Mvh Max

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-11-06 14:21

> Jeg kender da flere VVS folk der siger at de hænger tagrender
> op uden fald, og et firma som Plastemo siger også at det er
> valgfrit om man vil bruge fald eller ej.

Ja, men ikke negativ fald :)

Per