Lotus brændeovn m vandtank
Fra : Morten

Dato : 10-11-06 23:21

Er der nogen som har erfaring med og fyre med petrorex koks i en lotus
brændeovn m vandtank ?
kan man godt bruge originalt kulgitter til den uden at komme til at svine ?
Der blir jo ikke ret meget plads til at fylde på.

Morten

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Peter

Dato : 11-11-06 11:50

Det er noget "bøvl". Som du skriver påfyldningen er et problem.
Et andet er, at der er så lidt "luftskifte" ved forbrænding af petrokoks, at
varmen ikke rigtig kommer op til vandet. - I hvert fald ikke på samme måde
som ved fyring med træ.
Du kan selvfølgelig lave større luftgennemgang, men så bliver ovnen altså
meget, meget varm.

Mange hilsener / Peter

Fra : Morten

Dato : 11-11-06 18:05

Ovnen fyrer nu fint med kul vi har prøvet ca 12 gange, men uden gitter så
man skal passe på ikke og få det for tæt på glasset har tænk på og lave en
rustfri plade ca 10 cm høj så er der jo lidt mere plads til at fylde på
i forhold til det originale gitter som jeg ikke har købt da det ser ud til
at være for højt
vi kan nemt holde vandet varmt ,har dog smidt røgvenderpladerne oven på
hinanden.så der kommer flere flammer op på tanken.

Morten