Legionella (sådan ca...)
Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 10-11-06 21:39

Hej

Vi er skiftet over til brændeovn med vand istedet for fyr. Og her kommer så
min tvivl.

oftest holder den alt vand (dvs vand til rør og vand til varmt vand) på
50-70 grader, men engang imellem er den nede på 40

min vvs'er siger at det er ok, sålænge den bare jævnligt kommer op på 60.

nu hører man så om de der tilfælde med legionella (vand der ikke er varmt
nok = bakterier), så giv lige lidt input ikk

Fra : Jan Raarup

Dato : 10-11-06 22:38

tom \\(cordoba sdi\\) <skodskod@yahoo.com> skrev:
>Hej

> [...]

legionenella står af ved 55 grader

Hilsen Jan

www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Skodbjarne@gmail.com

Dato : 11-11-06 05:09

> legionenella står af ved 55 grader
>
> Hilsen Jan

men betyder det så at der altid skal være over 55 eller er det ok
bare 80% af tiden?

Fra : Max

Dato : 12-11-06 12:59

Hej

> nu hører man så om de der tilfælde med legionella (vand der ikke er
> varmt nok = bakterier), så giv lige lidt input ikk

Læs lidt her

http://www.aarhuskommune.dk/portal/borger/vand_varme_el/vand/vandkvalitet/legionella

Generelt kan man sige at den bedste løsning er at smide varmtvands-
beholderen ud og erstatte den med en gennemstrømningsvandvarmer.
Og så sørge for en vandtemperatur ved tappestedet på 60 grader.

--
Mvh Max