Sandspartelmasse og trævæg
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 10-11-06 10:23

Jeg har en væg med en overflade af gulvspånplader. Der er nogle revner
mellem nogle af pladerne, i samlingerne, da de ikke kunne sætes helt lige
op. De skal spartles og så skal der væv på, men kan jeg bruge den spand
sandspartelmasse, som jeg har stående, eller er den for ufleksibel til
plader der kan udvide sig og trække sig sammen ved ændret fugt? Jeg frygter
at det vil revne, men der står intet på spanden om at det er, eller ikke er
elastisk nok til den slags.

Hvis ikke det dur, hvad vil så være et fornuftigt valg?

Fra : alten

Dato : 10-11-06 13:01

Polyfilla Træflex
http://www.byggepladsen.com/ShowArticle.cfm?ArticleNo=261

mvh,
Henrik

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 10-11-06 15:19

> Polyfilla Træflex
> http://www.byggepladsen.com/ShowArticle.cfm?ArticleNo=261

Det lyder jo rimeligt. Det vil jeg prøve. Takker for tippet.
Jeg antager så at sandspartelmassen er yt? At dmme efter artiklen så
manglede man jo noget til træ før dette produkt, så....?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-11-06 13:37

> Jeg har en væg med en overflade af gulvspånplader. Der er nogle revner

Må man det? Jeg troede man mindst skulle have klasse 1 beklædning? Eller er
det ikke beboelse?

Mvh Maria

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 10-11-06 15:17

> Må man det? Jeg troede man mindst skulle have klasse 1 beklædning? Eller
> er det ikke beboelse?

Nej, ikke beboelse.