Salt og æbletræer
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-11-06 00:38

Vil de æbletræer der står i saltvand efter oversvømmelserne, med sikkerhed
gå ud?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 09-11-06 08:00

Hej Preben

> Vil de æbletræer der står i saltvand efter oversvømmelserne, med
> sikkerhed gå ud?

Jeg ved det ikke, men som barn boede jeg et sted med
den slags oversvømmelser jævnlig og der overlevede
alle træerne det fint. Jeg husker bl.a. et bestemt træ
vi huggede æbler i der for 40 år siden, det stod under
1,5 m. vand her i sidste uge, så det overlever fint.

Mvh Max

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 09-11-06 18:31

> Jeg ved det ikke, men som barn boede jeg et sted med
> den slags oversvømmelser jævnlig og der overlevede
> alle træerne det fint. Jeg husker bl.a. et bestemt træ
> vi huggede æbler i der for 40 år siden, det stod under

Ja, du har altid været en skidt knægt Max

Steen.

Fra : Max

Dato : 09-11-06 18:43

Hej Steen

> Ja, du har altid været en skidt knægt Max

Ja, det har du sikkert ret i, det undre mig stadigvæk
hvorfor vi skulle hugge de æbler, vi gad jo ikke spise dem :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 10:25

Den 09/11-2006 klokken 00:38, skrev
i <45526a6f$0$12605$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Vil de æbletræer der står i saltvand efter oversvømmelserne, med
> sikkerhed gå ud?

Tilsyneladende ikke:

http://www.havenyt.dk/2006/uge45/

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-11-06 06:52

Preben Riis Sørensen wrote:
> Vil de æbletræer der står i saltvand efter oversvømmelserne, med sikkerhed
> [...]
Jeg må lige gøre jer opmærksom på at østersøens vand er brakvand. Der er
landmænd som bruger "havvandet" fra østersøen til at vande med.

Efter ca et år vil træerne dø pågrund af ilt mangel i jorden.