Laver robot-støvsuger mærker på møblerne?
Fra : Søren

Dato : 08-11-06 19:48

Hej!
(Prøver lige en ny NG da den tidligere ikke gav pote

Har læst en del om Roomba rorbotstøvsugeren -også her i NG'en.

Det jeg er nervøs for inden investering, er om den mon laver
mærker i møblene, når den kører ind i dem? Eller hvis den måske endda kan
vælte vores
standarlampe med glas skærme..

Denne test ER af den nyeste version (SE) modsat DR Kontants:
http://www.goerdetselv.dk/Shared/bildbank/dk-pdf/DKGDS152005_Robotstovsug.pdf
De skriver i hvert fald: "Den har fart på. Også når den brager ind i
møblerne." og
giver 1 af 6 stjerner i kategorien "Skånsomhed ift. møbler". Så det er jeg
da list nervøs for med alle vores træmøbler..

- Hvad er jeres erfaring..??
(Jeg vil helst have tilbagemeldinger, fra folk som IKKE har tilknytning til
butikker der sælger maskinen eller på anden måde kan have interesse heri. :)

På forhånd tak!
VH Sørensen

Fra : Gainsbourg

Dato : 09-11-06 19:27

> [...]
>
> Det jeg er nervøs for inden investering, er om den mon laver
> mærker i møblene, når den kører ind i dem? Eller hvis den måske endda kan

Altså det kan godt lyde lidt hårdhændet når den rammer noget, men deciderede
mærker har jeg nu aldrig bemærket. Synes mest at det var den første dag man
gik rundt og tænkte: "åh nej, der kommer skrammer i det hele". Evt. kan man
jo klæbe filt på siden af den, hvis man er meget næn om sine paneler. Det er
mest når den ligesom følger langs med panelet at den måske slider lidt på
det.

Det er kun meget lette ting med højt tyngdepunkt den kan vælte. Vi har et
lille bitte lampebord i taburet størrelse med kun 3 meget lette ben og en
tung plade der rager meget ud over benene. Det vælter den. Ellers bliver
inventaret stående. Den har dog lidt problemer med ting der står på
trompetfod, hvor den selvfølgelig ikke kan kravle opad foden, men foden er
så rundet at det heller ikke får den til at vende om.

- Og så sidder den fast hvis man har møbler der lige præcis er så lave at
den kan kile sig fast under dem. Men det løses nu ret let med filtdupper
under møblet der lige hæver det de ekstra m.m.

> [...]
> giver 1 af 6 stjerner i kategorien "Skånsomhed ift. møbler". Så det er jeg
> da list nervøs for med alle vores træmøbler..

Vi er glade for den. Forstår egentlig ikke hvorfor de stadig er så sjældne.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 14-11-06 15:45

Vi er også enormt glade for vores. Den er f.eks. utrolig god til
dyrehår, da den både "børster" og suger gulvet.
Vi har overhovedet heller ikke problemer med mærker på møblerne.

Thomas