Blokhusbrædder i specialmål
Fra : Onkel

Dato : 07-11-06 18:16

Jeg står og skal bruge ca. 50 m blokhusbrædder til mit sommerhus. Brædderne
er fra 1960 og i en gedigen kvalitet som jeg ikke kan finde i byggemarkder
e.l. Er der nogen der har erfaring fra lignende situationer og måske kender
en tømmerhandel på Sjæland som kan lave profiler til en fornuftig pris??

På forhånd tak.
Hemrik

Fra : Henrik

Dato : 07-11-06 18:40

Du skal regne med det bliver en bekostelig affære, men det ksn sagtens
laves....

men et forsigtigt slag på tasken:
opstilling alene koster nemt omkring 1000,-
og dertil kommer en lbm-pris på omkring 50,-

VH Henrik

Fra : jenny og søren

Dato : 07-11-06 19:26

> [...]
> byggemarkder e.l. Er der nogen der har erfaring fra lignende situationer
> og måske kender en tømmerhandel på Sjæland som kan lave profiler til en

Hej Henrik

Hvad er dimissionerne på brædderne ??

mvh

Søren brix

Fra : Jan Raarup

Dato : 07-11-06 20:24

jenny og søren <jennyogsoren@mail.dk> skrev:

>"Onkel" <h_haugaard@snabela.com>
> [...]

Det bestemmer du jo

Hilsen Jan

www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Henrik

Dato : 07-11-06 22:18

> Hej Henrik
>
> Hvad er dimissionerne på brædderne ??

Ja som Jan skriver, så bestemmer du det selv !?!
jo større en dimmension, jo højere er prisen
Jo flere "krummelurere" der er, jo dyrere er opstillingen !

VH Henrik

Fra : Onkel

Dato : 08-11-06 18:43

Tak for svarene, men kender i nogen tømmerhandlere på Sjælland som kan/vil
gå i gang med sådan et projekt?

Fra : Henrik

Dato : 08-11-06 20:45

"Onkel" <h_haugaard@snabela.com> skrev i en meddelelse
> Tak for svarene, men kender i nogen tømmerhandlere på Sjælland som kan/vil
> gå i gang med sådan et projekt?

Hvor på sjælland ?

Jeg bor godt nok på Lolland, men lever af at sælge sådan noget til hverdag !
smid evt. en besked her hvis du er interesseret !

VH Henrik

Fra : NBE

Dato : 08-11-06 22:39

> [...]
> !
> smid evt. en besked her hvis du er interesseret !

blokhus brædder er det den slags brædder som buer ?, og som reglen er ca
8 cm høje ?.
er nysgeri fordi jeg har en bjælkehytte som jeg gerne ville isolerer
indvendig ( for bjælkerne er vist kun 7 cm tykke)
men vil ikke have plader eller brædder der fjerner den charme en bjælke
har, så det er noget med at finde et bræt i
12 cm højde og som er buet på ydersiden og så skæret alle enderne til så
de ligner en tuborg klamme, og lave en kunstig
bjælke væk. MHV NBE