Køleskabs forsøg
Fra : Filip

Dato : 07-11-06 13:19

Hej

Jeg har et køleskab som hælder vand ud på gulvet fra skålen oven på
kompressoren. Jeg har gjort alt for at mindste problemet, men da vi er mange
som bruger køleskabet bliver der atltså kondenseret for meget vand. Jeg vil
løse problemet med at bore et hul til en 70cm gummislange Ø0,5cm som jeg kan
føre ud til en bageplade som jeg så har til at stå neden under køleskabet,
hvorfra vandet kan fordampe.

Men!!!

Hvor finder jeg lige slange og noget pakning som kan bruges?

Filip

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-11-06 13:23

"Filip" <filipravn@SLETMIGgmail.com> wrote in message
> [...]
> køleskabet, hvorfra vandet kan fordampe.
>
> Men!!!
>
> Hvor finder jeg lige slange og noget pakning som kan bruges?

Bauhaus har et stort udbud i gummislanger. Pakning ved jeg ikke.

Bjarne K.

Fra : Filip

Dato : 07-11-06 13:25

Jeg har også et andet forslag, som måske er lidt mere eksperimenterende.
Hvis jeg tager en klud og hænger den op bagpå køleskabet og lader en snip nå
ned i skålen, burte den trække vandet op, og der er jo en stor overflade på
kluden hvorfra vandet kan fordampe. Det kan måske også gøres ved at lade
noget bomuldssnor trække vandet op derfra, men jeg har ingen ide om det vil
virke. Hvad syns I

Filip

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 07-11-06 15:12

"Filip" <filipravn@SLETMIGgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> kluden hvorfra vandet kan fordampe. Det kan måske også gøres ved at lade
> noget bomuldssnor trække vandet op derfra, men jeg har ingen ide om det

Jeg tror godt det kan virke med en karklud der hænger ned over kompressoren,
Hvis døren bliver åbnet tit må kompressoren jo også køre tit og dermed
afgive en del varme.

Steen.

Fra : Mogens...

Dato : 07-11-06 19:34

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> Jeg tror godt det kan virke med en karklud der hænger ned over
> kompressoren,
> Hvis døren bliver åbnet tit må kompressoren jo også køre tit og dermed
> afgive en del varme.

På et Bosch eller Siemens indbygningsskab er denne løsning
konstrueret. Man anvender en speciel "stof" type, og den kan
købes som reservedel hos BSH i Ballerup...
(Bosch Siemens Hausgeräte GmBH)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 14:11

Filip skrev:

> Jeg vil løse problemet med at bore et hul til en 70cm
> gummislange Ø0,5cm

Ø 5mm. er ikke meget hvis der kommer snavs i.

> Hvor finder jeg lige slange og noget pakning som kan bruges?

Kan du ikke skære ventilen ud af en gammel cykelslange (ikke racercykel),
bore et hul i fordamperskålen og stikke ventilen igennem og skrue møtrikken
på på undersiden.

Så gå ind i en billist-butik (thansen e.l.) og køb lidt slange som passer i
Ø på ventilen
Hans

Fra : Filip

Dato : 07-11-06 15:25

> Hvor finder jeg lige slange og noget pakning som kan bruges?

Tak for hjælpen allesammen. Jeg fandt på en smart løsning. Jeg købte noget
5mm benzinslange i T-hansen, og så fandt jeg ud af at der faktisk er et
aftapningshul i skålen som slangen kan gå igennem. Jeg skilte en kuglepen ad
og trykkede den ned i slangen som sad i hullet, og så kom den til at sidde
rigtigt godt fast og blev helt tæt. Slangen på 1 meter kan nu nå helt ud
under køleskabet, så hvis det bliver nødvendigt kan jeg blæse den ren hvis
den stopper til.

Filip

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-11-06 15:31

Filip skrev:

> [...]
> Slangen på 1 meter kan nu nå helt ud under køleskabet, så hvis det
> bliver nødvendigt kan jeg blæse den ren hvis den stopper til.

Fornemt!
Hans