Slidlag skrug
Fra : Tommyt

Dato : 30-10-06 17:49

Hejsa.

Jeg har fådet lagt slidlag og nu efter ca 14 dage kan jeg ved at gå på det
høre at det er skrug.

rummet er ca 70m2

muren siger at det ikke betyder noget og at det er fordi jeg har sat en
affugter på rummet at det er sket ?

rummet har max været nede på 60 % ifølge måler på affugter som max har
fjernet 12 l i døgnet

slidlag støbt mandag og maskinen er sat til 4 dage efter

jeg skal have trægulv på fladen

skal det laves om ??????????

mvh
tommy

Fra : Jan Raarup

Dato : 30-10-06 19:56

Tommyt <tommy@spammtamsen.dk> skrev:
>Hejsa.
>
>Jeg har fådet lagt slidlag og nu
>efter ca 14 dage kan jeg ved at gå på det
> [...]

Hej Tommy

Hvis du skal lægge trægulv ovenpå har det ingen betydning.

Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 31-10-06 05:15

Når man får lagt slidlag med alm cement er det vigtigt at man holder det
fugtigt i min 7dage medens der stormhærder feks ved at vande og lægge
plastik over til at holde på fugten. Dit gulv har kun fået fred i 4 dage og
har så fået en på hatten ved at du har sat en affugter ind hvorfor har du
ikke rådført dig med mureren beton hærdner i op til 28 dage men når det er
til underlag kan du roligt bruge det, til orientering beton skal bruge fugt
for at hærdne. Hust at lægge plastik over pudslaget
under trægulvet der må være en restfugt på max 40% se evt hos www.maxit.dk

Fra : MGJ

Dato : 31-10-06 05:50

Hmm ja det var nok ikke så smart med den affugter, men at leve med et skruk
gulv..... Jeg ville nu være betænkelig, ofte når et gulv slipper underlaget
overholder det heller ikke planhedskravet for trægulv på +/- 2mm på et 2
meter, samtidig, hvis det ikke er særligt tykt lag kan gulvet begynde at
knase når du går på. Jeg ville ikke lægge et særligt dyrt trægulv på!

Op med slidlaget og få rettet gulvet af med enten flydemørten eller
anhydrit (alt efter lagtykkelse).

MGJ