Hvordan lapper jeg en utæt vandrør
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 29-10-06 11:19

Hej

Findes der en nem/billig løsning til problemet i emnet?

Har et kælderrum med en del rør, hvor de skal skjules med gipsplader og
har opdaget at et af dem er en smule utæt. Kan dette lappes på en nem
måde eller skal der et helt nyt rør på.

Det sidder et rigtigt dumt sted, lige ved væggen og røret er ikke til at
komme til i rummet ved siden af.

Alle tips og forslag er velkomne.

/Brian

Fra : kris b

Dato : 29-10-06 11:48

"Brian Bendtsen" <nightowl@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller skal der et helt nyt rør på.
>
> Det sidder et rigtigt dumt sted, lige ved væggen og røret er ikke til at

http://www.vvs-eksperten.dk/catalog/index.php/cPath/114_119

her er vist den løsning du søger.
mvh.kb

Fra : T.

Dato : 29-10-06 11:50

> [...]
> eller skal der et helt nyt rør på.
>
> Det sidder et rigtigt dumt sted, lige ved væggen og røret er ikke til at

Hej Brian

Få det rør lavet af en blikkenslager med det samme, især hvis de skal gemmes
væk.
Er du sikker på at du må gemme dem væk, når det er gamle rør??
Det er jo lidt kedeligt at gemme noget væk og hvis der så sker noget en dag,
og forsikringen så ikke dækker.

Hilsen

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-10-06 11:54

> [...]
> nem måde eller skal der et helt nyt rør på.
>
> Det sidder et rigtigt dumt sted, lige ved væggen og røret er ikke til

Hvor er det utæt? Hvis det er ved gevind, kan du muligvis spænde det
sammen. Hvis det er et andet sted, vil jeg anbefale dig at skifte det
uanset hvad du evt. skal brække fra hinanden. Skift også de andre rør,
hvis de er gamle/tærede, inden du sætter gipsplader op.

mvh
Preben

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 29-10-06 12:20

Preben Andersen skrev:

> [...]
> uanset hvad du evt. skal brække fra hinanden. Skift også de andre rør,
> hvis de er gamle/tærede, inden du sætter gipsplader op.

Der er da ingen tvivl om at det hele skal skiftes på et tidspunkt,
gipspladerne kan jo tages ned igen. Det er bare som en midlertidig løsning.

Det er iøvrigt ved en samling at det er utæt, så ja, det er ved i et gevind.

/BB

Nybegynder gør-det-selv mand.

/BB

Fra : Martin Bak

Dato : 29-10-06 12:26

> [...]
> løsning.
>
> Det er iøvrigt ved en samling at det er utæt, så ja, det er ved i et

Så skulle det kunne pakkes om. Hvis du bare spænder røret hårdere til ved
den utætte samling, så er der risiko for at du opnår en utæthed ved den
anden ende af røret i stedet.
Det rigtige vil være at pakke det om. Det kan dog nødvendiggøre at skille en
hel del andre samlinger ad også, indtil du er ved en union eller slutningen
af strengen.

Martin

Fra : kris b

Dato : 29-10-06 13:38

> [...]
> Det rigtige vil være at pakke det om. Det kan dog nødvendiggøre at skille
> en hel del andre samlinger ad også, indtil du er ved en union eller

ja så er røret jo ikke utæt men altså pakningen/samlingen.
så er det jo bare at få pakket gevindet ordenligt
ja det er jo ikke ligegyldigt.
mvh
kris b

Fra : mcloud