dampspær.
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 08:25

Hej...

jeg er ved at forstærke min facadedør så den kan holde en 5 år endnu... der
er en dør med stor enkelt-glas parti for oven en bræde på tværs og et
glasparti forneden også enkelt-glas...

glasset bliver pillet ud en 9mm plade kommer på udvendig(sådan en plade der
ligner bræder der er sat sammen med fer og not) isolering i mellem og så en
msf plade 6mm indvendig ...

nu er det så bare det at jeg vil ha lavet det idag og rengede med at jeg
havede nok dampspær hjemme(plastik) men nej...

nu er spørgsmålet om det plastik/skum som jeg bruger til at ligge under
parket gulv kan bruges istedet for (det isolere jo også)...

jeg ved desværre ikke hvad det hedder det er hvidt ca2-3mm tykt vejer ingen
ting og ligges ud under parketgulv når man ligger det, kan det bruges???????

håber på svar...

Anders

Fra : Boel

Dato : 29-10-06 08:44

"Anders" <ae-snabel a-givskudnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg ved desværre ikke hvad det hedder det er hvidt ca2-3mm tykt vejer
> ingen ting og ligges ud under parketgulv når man ligger det, kan det

nej. det er difusions åben

læs mere om emnet her
http://www.goerdetselv.dk/polopoly.jsp?a=545

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 08:50

BOEL skrev.
nej. det er difusions åben

læs mere om emnet her
http://www.goerdetselv.dk/polopoly.jsp?a=545
____________________________

æv jeg ville så gerne igang idag... jeg troede lige jeg havde den perfekte
ide...;-(

Anders

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 29-10-06 12:25

> [...]
>
> jeg ved desværre ikke hvad det hedder det er hvidt ca2-3mm tykt vejer
> ingen ting og ligges ud under parketgulv når man ligger det, kan det

Brug en sort skraldesæk, bare være forsigtig når du sætter den i, og check
den for huller ....
Thomas N.
www.countryfan.dk
Nu med brugerforum.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 19:57

Brug en sort skraldesæk, bare være forsigtig når du sætter den i, og check
den for huller ....
Thomas N.
______________________________

ok med sækken jeg regner med at det er den der skal være yderst men hvad så
med på indersiden??? kan man der evt bruge omtalte plastskum da der jo også
har en isolerende evne??? har idag prøvet at hælde var på det og der suger
ikke så hvorfor kan det ikke bruges???

Anders

Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 29-10-06 21:15

> [...]
> også har en isolerende evne??? har idag prøvet at hælde var på det og der
> suger ikke så hvorfor kan det ikke bruges???

Du kan ikke bruge det, fordi det ikke er tæt. Glem alt om bonusisolering fra
de 2-3 mm, og få et TÆT dampspær i dun dør i stedet.

MVH SN

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-10-06 22:03

> [...]
> også har en isolerende evne??? har idag prøvet at hælde var på det og der
> suger ikke så hvorfor kan det ikke bruges???

Yderst?? Du skal da ikke have dampspær yderst - så ødelægger du din dør.
Og det hvide plasskum (flamingo) suger ikke, det er bare ikke tæt. Man
bruger det f.eks. i gulve som kapilarbrydende lag, men som radonspærre
virker det ikke. Der skal plastik på.

Mvh Maria

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-10-06 09:14

> [...]
>
> nu er spørgsmålet om det plastik/skum som jeg bruger til at ligge under
> parket gulv kan bruges istedet for (det isolere jo også)...

Hvis det er den type med dampspærre kan det bruges... For det meste er den
blå, hvor typen uden er hvid.

- Martin